"Frostbite 2 får Dragon Age III att se fantastiskt ut"

Robot
"Frostbite 2 får Dragon Age III att se fantastiskt ut"

Bioware hävdar att den nya spelmotorn får Dragon Age III att se fantastiskt ut. Men det är bara en del av hemligheten.

#bioware, #dragon-age-iii-inquisition, #dice, #dragon-age-origins, #dragon-age-ii


Medlem
"Frostbite 2 får Dragon Age III att se fantastiskt ut"

Jag är rejält taggad, hoppas på det bästa från två världar. Storyn, det spelmekaniska djupet och karaktärernas kvalité från Dragon Age 1 samt grafiken och animationerna från Battlefield 3. Får gåshud bara jag tänker på det.

Medlem

Asså helt seriöst JAG skiter i om grafiken är galet nice. Ge mig en större värld mer dungeons mer phat loot mer hemligheter och mer story .
Men dom fattar ju inte att det är sånt många vill ha inte grafiken sigh........

Medlem
Skrivet av Zkitz0:

Asså helt seriöst JAG skiter i om grafiken är galet nice. Ge mig en större värld mer dungeons mer phat loot mer hemligheter och mer story .
Men dom fattar ju inte att det är sånt många vill ha inte grafiken sigh........

Är det inte just det dom gör eftersom dom helt och hållet gått från 2ans typ av "värld"?


signatur

SO SEXY YOU FUCK MY SHADOW

Medlem

Säger mig inte mycket, suger gameplayet och storyin så faller grafiken/spelet också automatiskt i alla fall för min del.


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

"... och menar att spelet kommer skilja sig en hel del från nuvarande fantasy-produkters nedtonade färgpalett."

Jahapp. Pastellfärgade cartoons igen då.

I princip så har spelet alltså failat redan innan dom visat en första screenshot.
Måste vara nån form av rekord...?

Medlem

Så länge de dumpar det värdelösa stridssystemet från tvåan och låter en slåss i mer än fem olika rum så blir det nog bra. Kanske inte ska säga att systemet var dåligt men allt såg så överdrivet och löjligt ut. Hawke hoppar in från tio meter, svingandes ett svärd längre än han själv lika graciöst som om det vore ett tomtebloss. Inte min uppfattning av coolt.

Självklart...

Ska bli kul att se Frostbite i fantasymiljö och gärna en färgrik palett, för den klarar ju helt klart av detta. Fantasyspel behöver ha grafiska motorer som klarar av stor detaljrikedom.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Securion:

"... och menar att spelet kommer skilja sig en hel del från nuvarande fantasy-produkters nedtonade färgpalett."

Jahapp. Pastellfärgade cartoons igen då.

I princip så har spelet alltså failat redan innan dom visat en första screenshot.
Måste vara nån form av rekord...?

Önskar att det fanns en dislike

Medlem

Pics as proof or it never happend.

Håller med Zkitz0 grafiken kan vara lite bättre men jag önskar mer replay value och saker att göra i spelet.

Bättre med ok gfx och 20 timmar spel tid än super nice gfx och 5timmar spel tid.

Medlem
Skrivet av Securion:

"... och menar att spelet kommer skilja sig en hel del från nuvarande fantasy-produkters nedtonade färgpalett."

Jahapp. Pastellfärgade cartoons igen då.

I princip så har spelet alltså failat redan innan dom visat en första screenshot.
Måste vara nån form av rekord...?

Gillar att det bara finns 2st färgpaletter i din värld, nedtonade färger och pastell.

Medlem

Bara dom tonar ner ljust så de inte blir lika påtaglit som i BF3 alla lensflars...

Medlem

en spelmotor är inte bara grafik som många värkar tro ibland.

Medlem

Förstår inte hur dessa spel kan fått så bra kritik. Helt värdelösa IMO. Ingen känsla, stelare än ett järnrör

Testpilot

Bara de tar bort idiotin med vågor av fiender som dyker upp ur tomma intet så ser jag klart fram emot 3an.

Medlem

Jag tror att det här kan bli sjukt bra

Medlem

Diskussion om "tummen upp vs tummen ner" får gärna hållas i forumdelen "Synpunkter och förslag". Den diskussionen är inte passande i kommentarsfältet till en artikel om Dragon Age III.

Länk till diskussiontråd: http://www.fz.se/forum/synpunkter-och-forslag/gillaogilla-kna...

OT-inlägg kommer att raderas.


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av Comstedt:

Förstår inte hur dessa spel kan fått så bra kritik. Helt värdelösa IMO. Ingen känsla, stelare än ett järnrör

Men vilken tur då att vi alla har olika smak eller hur? DA:O Var IMO ett jäkligt bra spel, story bra, gameplay bra. Vad är det du exakt menar med ingen känsla och stelt? Eller är det bara just det att rollspel inte är din "cup of tea" så att säga, så du då måste ha något att klaga på?

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Comstedt:

Förstår inte hur dessa spel kan fått så bra kritik. Helt värdelösa IMO. Ingen känsla, stelare än ett järnrör

Men vilken tur då att vi alla har olika smak eller hur? DA:O Var IMO ett jäkligt bra spel, story bra, gameplay bra. Vad är det du exakt menar med ingen känsla och stelt? Eller är det bara just det att rollspel inte är din "cup of tea" så att säga, så du då måste ha något att klaga på?

Spelar / spelat gott om rollspel. Allt från Diablo, Baldurs, Elder Scrolls, Final Fantasy, Neverwinter till KOTOR. Båda DA var riktigt sega att spela IMO, stela, tråkig combat,

Medlem

Gameplay över grafik.

Medlem

Bättre grafik menas att spelet blir mer linjärt, ett bitter sanning vi fått lära oss.

Medlem

Undrar om man får panga sönder byggnader med sina fireballz.

Medlem
Skrivet av Comstedt:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Comstedt:

Förstår inte hur dessa spel kan fått så bra kritik. Helt värdelösa IMO. Ingen känsla, stelare än ett järnrör

Men vilken tur då att vi alla har olika smak eller hur? DAO Var IMO ett jäkligt bra spel, story bra, gameplay bra. Vad är det du exakt menar med ingen känsla och stelt? Eller är det bara just det att rollspel inte är din "cup of tea" så att säga, så du då måste ha något att klaga på?

Spelar / spelat gott om rollspel. Allt från Diablo, Baldurs, Elder Scrolls, Final Fantasy, Neverwinter till KOTOR. Båda DA var riktigt sega att spela IMO, stela, tråkig combat,

Tja, framförallt vad gäller DAO har du ganska få som håller med dig, även bland riktiga rollspelsrävar. Diablo är för övrigt ett hack&slash, näppeligen ett "riktigt" RPG.

I mina ögon är DAO ett av de bättre moderna RPG:erna (grafiska, kontra textbaserade) med tanke på dess solida story och val som faktiskt gör skillnad i spelvärlden - inte bara uppenbara "slap in the face"-skillnader, utan de val du gör får även långt mer subtila följder. Saker som är bra mycket mer välsnitslade än något digitalt (0/1 mao) som bara blir ett metaforiskt val mellan himmel eller helvete. En välskriven story med många bra karaktärer gör definitivt sitt till.

Tråkigt att DA2 är bra mycket tamare på så gott som alla plan - framförallt gameplaymässigt - även om storyn fungerar klart godkänt. (Det där med en sammanhängande story över spelens gränser (DA1->DA2 o.s.v.) är ett otroligt guldkorn som ingen annan speltillverkare tycks förstå, det belönar verkligen de som spelat igenom de tidigare spelen på ett rollspelsvis, med tanke på att de val du faktiskt tagit spelar roll, snarare än att programmerarnas konsensus ska tvingas på dig.)

Jag tycker definitivt att ett RPG ska spelas just för rollspelselementen, (att jag själv definierar min karaktär genom utseende, resonemang och agerande) vill man ha bra combatmekanik finns det en uppsjö hjärndöda hack&slash-spel att spela. (Se Diablo.)


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Comstedt:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Comstedt:

Förstår inte hur dessa spel kan fått så bra kritik. Helt värdelösa IMO. Ingen känsla, stelare än ett järnrör

Men vilken tur då att vi alla har olika smak eller hur? DA:O Var IMO ett jäkligt bra spel, story bra, gameplay bra. Vad är det du exakt menar med ingen känsla och stelt? Eller är det bara just det att rollspel inte är din "cup of tea" så att säga, så du då måste ha något att klaga på?

Spelar / spelat gott om rollspel. Allt från Diablo, Baldurs, Elder Scrolls, Final Fantasy, Neverwinter till KOTOR. Båda DA var riktigt sega att spela IMO, stela, tråkig combat,

ff och neverwinter är ju oxå sega, ganska stela spel, om inte segare och stelare än DA: O. Inga dåliga spel, och Diablo är ju oxå ganska segt och "stelt". Men visst vi alla tycker olika, men förstår fortfarande inte riktigt vad som skulle vara så dåligt att du inte förstår att det fått bra kritik, då du tydligen (som jag) gillar spel som är segare och stelare

Medlem

"Fantastiskt"... jaha MAO alla nya grafikkorts funktioner används fullt ut på rätt sätt så det börjar likna renderat. ... SKULLE INTE TRO DET!


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Jag är fan av oldskool rpgs (might and magic VI, Bards Tale, Wizardry, Ultima etc etc) - och klarar mig utmärkt med enkel grafik. Jag är inget större fan av Dragon Age även om jag har både 1:an och 2:an..

..men lik förbannad blir jag entusiatisk över detta!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Hade varit kul om de istället berättat om fantastiskt innovativt gameplay som revolutionerar genren, en story som griper och berör eller bara ett slut som folk uppskattar...
Men så klart, grafik är ju det som säljer spel då vilken höna som helst kan se om ett spel är "snyggt" eller ej, om det är bra eller spelar ju mindre roll, eller?
Bra grafik är trevligt, men ska aldrig vara i fokus då gameplay istället blir lidande. Men å andra sidan, jag tror vi alla skulle älskat DA2 om bara grafiken varit bättre? (lol)

Medlem

Kan ju bli galet snygg fantasy värld med frostbite 2 motorn, man blir ju rejält taggad..

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Hade varit kul om de istället berättat om fantastiskt innovativt gameplay som revolutionerar genren, en story som griper och berör eller bara ett slut som folk uppskattar...
Men så klart, grafik är ju det som säljer spel då vilken höna som helst kan se om ett spel är "snyggt" eller ej, om det är bra eller spelar ju mindre roll, eller?
Bra grafik är trevligt, men ska aldrig vara i fokus då gameplay istället blir lidande. Men å andra sidan, jag tror vi alla skulle älskat DA2 om bara grafiken varit bättre? (lol)

Roligt med nytänkande - jag hade själv dock velat se mer oldskool rpg typ de jag nämnde i mitt förra inlägg


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Spelar ingen roll hur snyggt ett spel är om gameplay suger.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

12
Skriv svar