Bild – Flashback HD på gång?

Robot
Bild – Flashback HD på gång?

Enligt rykte och bild kommer 90-talsklassikern Flashback tillbaka.

#flashback, #vector-cell


Inaktiv
Bild – Flashback HD på gång?

Vilka minnen Bara dom inte förstör det man kom ihåg som en underbar upplevelse när det begav si.

Medlem
Skrivet av Boosing:

Vilka minnen Bara dom inte förstör det man kom ihåg som en underbar upplevelse när det begav si.

håller med. behåll gameplay men förbättra grafiken. kan bli något

Medlem

Snälla fördärva nu inte detta spel genom att göra det mer tilltalande för den stora massan. Rör inget annat än grafiken.

Medlem

Borde se ut så här


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Det var tider det. Svårt var spelet med. Och ingen hjälp fick man. Det var annorlunda då mot nu.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

Ser ut å vara precis vid start utav spelet, så nog en HD-ditto eller bara fan-fiction.

Medlem

Det svåra med flashback var väl den helt värdelösa och otighta kontrollen som man svor sig hes om. Försökte spela om det någon gång för några år sedan, men palla inte av den anledningen.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

ett av mina favoritspel till SNES!

WAAAY bättre grafik och ljud till SNES än PC :>

Inaktiv

Oh hell yes! Lyssnade på titellåten senast igår! Delphine software är legender.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem
Medlem

Kul att jag känner igen varenda bana exakt trots att det är 20 år sedan. Jag har problem med att lära mig mitt nya telefonnummer men sånt här kan man tydligen utantill. ^^

phi
Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Borde se ut så här

Kul, fler som känner till Feng Zhu. Första jag tänkte på var just han och hans senaste "design cinema"-tutorial och på hur grymt det hade varit om någon gjorde en riktigt bra remake på Flashback.

Medlem

Jag hade nog hellre sett en HD-version av föregångaren "Another World".

Men Flashback. Vilka minnen! Älskade spelet också


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Inaktiv
Skrivet av Ztreek:

ett av mina favoritspel till SNES!

WAAAY bättre grafik och ljud till SNES än PC :>

Då har du inte spelat det på AMIGA


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Inaktiv
Skrivet av T.Mani:

Jag hade nog hellre sett en HD-version av föregångaren "Another World".

Men Flashback. Vilka minnen! Älskade spelet också

Här har du den : http://www.gog.com/gamecard/another_world_15th_anniversary_ed...


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem

Fast... Flashback? Det var Another World som var teh shit.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Haha, var det bara jag som fick bilder av hemsidan "Flashback" i HD?

Medlem

Another World var nice, men alldeles på tok för kort, och slutade med fler frågetecken än svar. WTB Another World 2!


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Another World var nice, men alldeles på tok för kort, och slutade med fler frågetecken än svar. WTB Another World 2!

Tänkte precis säga det. Another world kunde man väl spela igenom på typ 10 min? Dock grymt snyggt spel på den tiden.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av Mirage:

Another World var nice, men alldeles på tok för kort, och slutade med fler frågetecken än svar. WTB Another World 2!

Inga problem, bara att köpa det... Fast du behöver en Sega Mega CD för att kunna spela det. (Eller en emulator...)

http://en.wikipedia.org/wiki/Heart_of_the_Alien


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Givet köp! Ett av mina bästa spelminnen. Hoppas det inte kostar över hundralappen.

Medlem

Intressant.. Skrev upp Flashback på "skall spela"-listan så sent som i eftermiddags..

KoP
Medlem

OM det är sant. Ge mig till XBLA!

KoP
Medlem
Skrivet av PcGamer:

Snälla fördärva nu inte detta spel genom att göra det mer tilltalande för den stora massan. Rör inget annat än grafiken.

Det var ju tilltalande för den stora massan som spelade när det kom 1993. Så varför ska det inte göras tilltalande för den stora massan som spelar idag?

Bara den grejen att dom hottar upp grafik/ljud kommer ju att attrahera yngre spelare som inte fått uppleva detta spel när det begav sig. Och det är väl bra?

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av PcGamer:

Snälla fördärva nu inte detta spel genom att göra det mer tilltalande för den stora massan. Rör inget annat än grafiken.

Det var ju tilltalande för den stora massan som spelade när det kom 1993. Så varför ska det inte göras tilltalande för den stora massan som spelar idag?

Faktum är att dom gör det mera tilltalande genom att hotta upp grafik/ljud för att det troligtvis även ska attrahera gamers som inte fått uppleva detta spel då det begav sig.

För den stora massan då är den lilla massan idag. Spel som ansågs vara relativt enkla anses idag vara hardcore. Nej jag tror inte dagens spelare skulle gilla ett spel som Flashback eftersom det inte är ett lätt spel med dagens mått. För att tilltala denna marknad krävs det att de gör om spelet, det är den bistra verkligheten.

KoP
Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av KoP:
Skrivet av PcGamer:

Snälla fördärva nu inte detta spel genom att göra det mer tilltalande för den stora massan. Rör inget annat än grafiken.

Det var ju tilltalande för den stora massan som spelade när det kom 1993. Så varför ska det inte göras tilltalande för den stora massan som spelar idag?

Faktum är att dom gör det mera tilltalande genom att hotta upp grafik/ljud för att det troligtvis även ska attrahera gamers som inte fått uppleva detta spel då det begav sig.

För den stora massan då är den lilla massan idag. Spel som ansågs vara relativt enkla anses idag vara hardcore. Nej jag tror inte dagens spelare skulle gilla ett spel som Flashback eftersom det inte är ett lätt spel med dagens mått. För att tilltala denna marknad krävs det att de gör om spelet, det är den bistra verkligheten.

Tja, på sin höjd kan dom väl få lägga till olika diffcult levels. Det skulle jag själv uppskatta då det blev förbannat svårt senare i spelet.

Medlem

Fade to black HD först, sen kan dem göra flashback!


signatur

Denon / Pioneer

Medlem
Skrivet av KoP:

Tja, på sin höjd kan dom väl få lägga till olika diffcult levels. Det skulle jag själv uppskatta då det blev förbannat svårt senare i spelet.

Jag minns inte alls spelet som särskilt svårt faktiskt. Det kanske det var, men jag har i alla fall spelat om det minst 5 ggr.

Medlem

"when we dident have the internet the games we used to play.... where haaaaard :D!"

12
Skriv svar