Hjälp! World of Tanks fryser hela datorn :O

Medlem
Hjälp! World of Tanks fryser hela datorn :O

Tjenare, har lirat wot ca 2 veckor nu.
Problemet är att när jag ibland är i menu, så fryser hela datorn, dvs jag måste starta om datorn...
Det händer ungefär var 3-5 match.

Börjar bli orolig att detta problem kommer att göra kaos med min dator , någon som har en fix.

Har kollat på en massa forum, och det verkar vara många som har samma problem,
har ett Nvidea 560 ti oc, om detta hjälper, det känns som att det är något typ av patch eller grafik problem.....

Medlem

Inte samma men mitt WoT dör lite då å då så jag får starta om det, skitdrygt, men ditt låter en aning drygare.

Kör Vista,Xp kompitabelt, som admin, Senaste drivisar?
Installera om det. Hmm.. låter skumt.

Medlem

Jag vet inte om du har samma problem som jag hade förut i några spel.

Det som hände mig var att vissa spel ofta hängde hela min dator vilket var ganska störande..
Det uppstod oftast ett irriterande ljud när det hände och det ända jag kunde göra var att stänga av datorn manuellt för att sedan sätta igång dumburken igen.

Jag sökte på forum och kollade igenom nästan alla mina datorkomponenter och drivrutiner till datorn som ett frågetecken tills jag började kika på ljudkortets inställningar..

Till min stora förvåning så var mitt ljudkort ''XONAR DX'' boven i dramat, Ljudkortet har en inställning som heter ''GX'' vilket är en spelinställning som inte går hand i hand med en drös utav spel och då hängde sig datorn lite då och då när man spelade.

Jag stängde av ''GX'' och problemet försvann.

Du kan ju testa att mixtra med ljudkortet och stäng av ''game mode'' om du hittar någonting sådant och hittar du inget sånt kan du alltid testa att köra med ett annat ljudkort? Kanske det som är inbyggt i moderkortet eller något.

Nu vet jag inte om ditt problem är att ditt ljudkort försöker förvränga ditt spelljud på något konstigt sätt som rör till det i spelet så att datorn hänger sig, Men jag kände att jag skulle dela med mig utav min upplevelse då även det jag råkade ut för hängde hela datorn.

1
Skriv svar