Mikrotransaktioner i Dead Space 3

Robot
Mikrotransaktioner i Dead Space 3
Medlem
Mikrotransaktioner i Dead Space 3

Visst, så länge det inte begränsar spelet något så.

Inte så oväntat heller med tanke på att det är EA, satt bara och väntade på detta.

Medlem

Sorgligt!..


signatur

//Peace out

Medlem
Medlem
Inaktiv

Hoppas att man inte har gjort "supervapnet" skitsvårt/omöjligt att få så att man i praktiken måste köpa det för riktiga pengar. Med svårt/omöjligt menar jag spel som Farmville och Simpsonspelet Tapped out som helt bygger på mikrotransaktioner. Dvs man betalar för att slippa vänta..

Dom som är lata och inte orkar spela själv kan ju köpa det, men för oss andra som vill spela ska ju inte straffas för detta. Frågan är hur mycket fokus som har gått från skräck och nu ersätts av coop och mikrotransaktioner. Innan var väl meningen med spelet skräck, och det försökte man sälja spelet på. Nu är det ingame mikrotransaktioner samt coop, för ett spel som man ändå har betalat fullpris för.

Blir att testa innan köp, garanterat. Fan tänk om detta är framtiden ändå...vore så jävla sorgligt. Tänk att varenda liten pryl, vapen o område ska betalas ytterligare en gång. Det är ju inget F2P vi snackar om heller :/ Dags att bli yaaaaaaaaar igen eller? Vad betalar jag egentligen för? Möjligheten att betala mer? Dom ber ju fan om att få nocd.exes skapade, trainers och unlockers.

"Next gen gaming" my ass

edit: inb4 shitstorm, gaminginternet lär koka över

edit2: har funderat några sekunder och det är för jävligt att dom vill att vi ska betala igen för ett spel vi redan har köpt, fuck off helt enkelt. Tänker inte köpa detta.
Och ja vi vet alla att företag ska tjäna pengar, men ibland går det för långt. Köper en massa idioter ingamematerial via mikrotransaktioner kan vi räkna ut med vad som händer med spel i framtiden. Jävla greed.

Medlem

Då borde spelet kosta högst 99;- eller vara helt gratis...


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Medlem

Om spelet är gratis eller 50-60% nersatt i pris så visst

Medlem

Inte för att jag kommer nyttja det, men det är onödigt mycket gnäll, nu vet jag inte om det är så det kommer fungera, men om vi kollar på Mass Effect 3 så fanns ju microtransaktioner där du kunde förbättra saker (utan att det störde för de som inte betalade dessa) och så har de släppt en hel rad gratis DLC, om microtransaktioner av den sorten ger oss spelare gratis DLC har jag inget emot det.

Medlem

Bra att alternativet finns

Inaktiv

Jag hinner inte spela spel längre så jag har en anställd som spelar igenom spelen åt mig. Det fungerar bra.

Medlem

Och varför är jag inte förvånad?

Medlem
Medlem

Om man nu vill få det där supervapnet utan att jobba för det - varför skulle man vela använda mikrotransaktioner när man lika gärna kan använda sig av cheatengine eller diverse trainers? Jag menar, är väl ändå ett singleplayer spel?

Medlem

Haha, vilken dynga.

Medlem

Köper folk fortfarande EA spel? Hade ingen aning...

Medlem

Jag förstår resonemanget med mikrotransaktioner i MMO's; när man sätter det kontra månadsavgift, även om jag personligen föredrar det senare. Men att ha med det i "vanliga" spel känns helt fel. Jag vill inte ha 5-6 DLC's eller en jävla massa upgrade-kits när jag redan betalt för ett helt spel. Antar att man får vänja sig vid den här utvcklingen, men jag är en trött och grinig gubbe. Och det står jag för.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

jag spydde när jag läste rubriken.

Medlem

I helvete eller!!


signatur
Medlem

Förr kunde man ju iaf fuska gratis via consolen i spel

Medlem

Skulle till och med strunta i att spela spelet på grund av det. Woops.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Tragiskt nog så lär vi få se mer sånt här framöver.

Medlem

Vet inte vad det skulle skulle va att sura för? Man kan ju fortfarande få tag på allt? Bara det att man får det snabbare om man betalar för det.

Många andra spel använder liknande system. Personligen tycker jag att det är betydligt värre när man blir låst från att få en sak tills man gjort en de där mikrotransaktionerna... Här har man ju iaf ett val.

Medlem

Sure visst, självklart, dom vill tjäna pengar på dom som är slöa, man behöver inte använda det.... men samtidigt så skriker detta pengatörstiga as hell. Fast det insåg man väl redan på co-op, detta bara för det ska vara mer "lätttillgängligt". DS är snart inte ett survival horror spel längre, bara en pengakossa. Men tror inte dom är heöt utanför skräcken och mer för att alla ska kunna spela förens DS4

edit: Ok, tänkte inte på att EA har ganska mkt att säga till om när det kommer till utvecklingen, dags för speltillverkare att spara in pengar så dom inte behöver utgivare längre, annars kommer t.ex EA att få fortsätta förstöra

Medlem

Usch, mikrotransaktioner ska hålla sig borta från single player spel!


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Saarela81:

Vet inte vad det skulle skulle va att sura för? Man kan ju fortfarande få tag på allt? Bara det att man får det snabbare om man betalar för det.

Förr kunde man använda sig av s.k fusk, idag verkar det som de vill ha betalat för att man ska kunna nyttja detta. Skrattretande är bara förnamnet. Forsätt så här EA så får vi se hur länge ni blir kvar inom industrin som en av de största.

Medlem

Blir en bojkott för mig då.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Saarela81:

Vet inte vad det skulle skulle va att sura för? Man kan ju fortfarande få tag på allt? Bara det att man får det snabbare om man betalar för det.

Förr kunde man använda sig av s.k fusk, idag verkar det som de vill ha betalat för att man ska kunna nyttja detta. Skrattretande är bara förnamnet. Forsätt så här EA så får vi se hur länge ni blir kvar inom industrin som en av de största.

De må vara en av dom största men dom är också det företaget som lurar till sig flest kunder.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Det här är ju en bra modell om baddies kan köpa extra grejjer så dom får njuta och pros slipper pröjsa! Alla får njuta!

12
Skriv svar