Köp av PS3, vad ska man tänka på?

Medlem
Köp av PS3, vad ska man tänka på?

Hej!

Tänkte köpa en PS3:a, och surfade runt lite på tradera och liknade. Slogs av att det var ganska stor skillnad i pris från 600 upp till 2000 för olika modeller.

Jag förstår att det skiljer sig mellan de som har mer eller mindre lagringsutrymme, men finns det något annat man ska tänka på när man köper och som har påverkan på priset?

Jag vill kunna spela alla spel, se på blu-ray och koppla upp mig mot PSN och typ se på Netflix, om man ska sammanfatta det lite kort.

Kan jag då ta vilken version som helst, eller bör det vara någon senare, och hur ser man vilken som är senare eller inte?

Hur den ser ut är inte viktigt, så tjock eller slim har ingen betydelse.

Tack

Inaktiv

Jag skulle säga köp en ny, det blir alltid sämre kvalité av att köpa begagnat. Köper du en ny har du iaf garanti i ett eller två år.

Jag skulle rekommendera en ny det är allt jag kan säga.

Medlem

jag tycker att storleken inte har någon betydelse (i detta fallet iallafall )
har aldrig problem med plats och streamar allt eller kör bluray.
Faktum är att bluray-spelaren är riktigt bra om man kollar lite tester.
Köp billigaste! och köp nytt som fall säger om du har möjlighet, alltid bra att ha lite garanti...

Medlem

Köp en 12GB Superslim för 1499 kr och byt ut hårddisken själv.

gnu
Medlem

att om personen bryter på svenska så kan du bli hotad vid eventuellt möte som jag blev när jag skulle köpa en ps3a på blocket.

Medlem

PS3 är såpass billig att det är mer prisvärt att köpa en ny. Skulle dock hoppat över den nya Slim-modellen eftersom den ser så fruktansvärt billig ut.

Medlem
Skrivet av jesterhead:

Köp en 12GB Superslim för 1499 kr och byt ut hårddisken själv.

Fast om du inte tänker sätta i en hårddisk på egen hand bör du undvika 12GB maskinen som pesten. 12 GB är på tok för lite lagringsutrymme. Ett enda spel kan vilja installera 5-6GB . (T.ex. Oblivion gör detta.)


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Akronym:
Skrivet av jesterhead:

Köp en 12GB Superslim för 1499 kr och byt ut hårddisken själv.

Fast om du inte tänker sätta i en hårddisk på egen hand bör du undvika 12GB maskinen som pesten. 12 GB är på tok för lite lagringsutrymme. Ett enda spel kan vilja installera 5-6GB . (T.ex. Oblivion gör detta.)

Ja, jag har en fat 40GB som jag precis bytte ut hårddisken på. Även med 40GB så är det jobbigt

Testpilot

Bara o köpa vilken modell som helst och sen köpa en disk till den med den storlek du vill ha , kosta på den disken lite och det jämnar ut sig.

Är man ute efter så lite strul som möjligt , köp en ny slim modell med stor disk.

Inaktiv
Skrivet av gnu:

att om personen bryter på svenska så kan du bli hotad vid eventuellt möte som jag blev när jag skulle köpa en ps3a på blocket.

Det var klantigt av dig, jag köper aldrig eller säljer till människor som bryter på svenska när det gäller begagnat. pga alla dessa missöden man har hört om att folk blir hotade och utskällda osv.

Medlem

På vissa kan du ju spela PS2 spel, vet doch ej vilka. Serienumren för dess system fanns i min manual som kom med men jag fick översätta fråntjeckiska för av nån anledning fick jag bara en tjeckisk manual om jag minns rätt. (köptes helt ny på CDON)

Köp inte super slim, det är en dålig konstruktion. Den är mycket plastig och svår att placera då skivorna ska in ovanifrån. Blu-ray läsaren i den är också mer högljud då den bara täcks av ett tunt plastlock. Det är helt enkelt en billighetsversion där den stora hårddisken är en lockvara.

Här är en vanlig slim, denna håller mycket bättre kvalité.
http://www.siba.se/product/10012730/320-gb-silver-edition?utm...

För övrigt håller jag med andra postare att du bör köpa en ny konsol. Vanliga slim är den bästa versionen. Den enda fördelen 60 gb har är att kunna spela ps2 spel, men denna funktion uppväger inte 60 gbs högljudhet och storlek. Den enda fördelen super slim har är lägre vikt/storlek och lägre ljudnivå enbart om man spelar media från hårddisken.

Medlem

Tråd flyttan från "Allmänt snack" -> "Sony".


signatur

Have a good time!

1
Skriv svar