Pc-spelarna ska inte behöva vänta på Splinter Cell: Blacklist

Köper det när det poppar upp i en REA-back nära mig.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Asch då, de hittar allt ett annat sätt att sätta den i baken på oss de jävlarna!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Jag säger som så, Ubisoft kan ifall dem vill och vi får hoppas på bättre PC släpp. Far Cry 3 som sagt var en bra pc port, så får hoppas dem gör det bra !

Hellre att dem lär sig och gör bättre saker, än att dem tappar och gör sämre !

Medlem
Skrivet av lorithlor:
Skrivet av Castor.T:
Skrivet av lorithlor:

Kan ju alltid hoppas att det inte blir em horribel konsolport.. Finns ju inget värre än att spela en konsolport på PC :/

Tja, horribla design beslut angående i en spelserie till det sämre.
Finns några exempel på uppjöljare som verkligen blivit besvikelser på senare år.

Tyvärr är det ju inte många uppföljare som är bättre i dagens spelvärld :/

Nä de är jävligt få får man lov att säga!


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Inaktiv

Betalar som sagt inte lägre för konsolportar. [se inte detta som ett regelbrott]

Medlem
Skrivet av Aero:

När vi nu är ändå inne på DRM skydd. Varför fortsätter dessa stora företag/third porgram eller vad man nu ska kalla dem för så som Origin/uplay/steam med att använda sig av DRM skydd vilket är väl svindyrt för spelutvecklarna när de ändå vet att antingen så har piraterna lyckats knäcka skyddet redan dag ett eller nån dag efter release ev i förväg.

Kommer ihåg Alone in the dark som släppte 08 att det tog säkert 1-2 månader innan dem lyckades cracka det har för mig det var paul.dll filen dem hade problem med.

Hitman Sniper Challenge vart också crackad efter nästan ett halv år av den releasen med samband att Sleeping dogs vart crackad bara en vecka efter release.

Grand theft auto IV vart crackad direkt vid release också men då hade rockstar lagt till denna drunk camera saken men vilket lyckades också crackas bort.
AC 3 och FC 3 vart crackad vid release.
Så jag förstår inte varför ska spelföretagen fortsätta med att använda DRM vilket kostar dem en del pengar när det nästan blir knäckt vid dag ett. Är det inte bättre då att göra som CD PROJEKT gör att dem skippar denna form av DRM skydd.

Menar det är ändå dem trogna kunderna som drabbas av dessa DRM problem medans piraterna skrattar mitt upp i ansiktet på dem. Och var det förresten inte Ubisoft som använde sig hjälp av nån scengrupp om det nu var Reloaded till deras drm eller vad det nu var?

Ett ord, kontroll, därför fortsätter de med denna form av DRM. Det finns en marknad som är helt laglig och den är bra mycket skadligare än vad piratkopiering någonsin varit, andrahandsmarknaden.

Ja jag har också för mig att Ubisoft komiskt nog fick använda sig en sådan fil för deras egna DRM skydd.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Aero:

När vi nu är ändå inne på DRM skydd. Varför fortsätter dessa stora företag/third porgram eller vad man nu ska kalla dem för så som Origin/uplay/steam med att använda sig av DRM skydd vilket är väl svindyrt för spelutvecklarna när de ändå vet att antingen så har piraterna lyckats knäcka skyddet redan dag ett eller nån dag efter release ev i förväg.

Kommer ihåg Alone in the dark som släppte 08 att det tog säkert 1-2 månader innan dem lyckades cracka det har för mig det var paul.dll filen dem hade problem med.

Hitman Sniper Challenge vart också crackad efter nästan ett halv år av den releasen med samband att Sleeping dogs vart crackad bara en vecka efter release.

Grand theft auto IV vart crackad direkt vid release också men då hade rockstar lagt till denna drunk camera saken men vilket lyckades också crackas bort.
AC 3 och FC 3 vart crackad vid release.
Så jag förstår inte varför ska spelföretagen fortsätta med att använda DRM vilket kostar dem en del pengar när det nästan blir knäckt vid dag ett. Är det inte bättre då att göra som CD PROJEKT gör att dem skippar denna form av DRM skydd.

Menar det är ändå dem trogna kunderna som drabbas av dessa DRM problem medans piraterna skrattar mitt upp i ansiktet på dem. Och var det förresten inte Ubisoft som använde sig hjälp av nån scengrupp om det nu var Reloaded till deras drm eller vad det nu var?

Ett ord, kontroll, därför fortsätter de med denna form av DRM. Det finns en marknad som är helt laglig och den är bra mycket skadligare än vad piratkopiering någonsin varit, andrahandsmarknaden.

Mja men om dessa företag nu skulle skippa DRM skydd då dem själva ser att det är meningslöst med att deras DRM skydd kommer förr eller senare knäckas och då har dem ju ändå gått miste ett antal pengar vilket dem kunde ha lagt på nåt annat imo.

FML
Medlem

Största och viktigaste misstaget var att de tog väck Michael Ironsides röst som Sam Fisher. För mig är de oacceptabelt! Hoppas detta bli flopp!

Skrivet av zolidznake:

Största och viktigaste misstaget var att de tog väck Michael Ironsides röst som Sam Fisher. För mig är de oacceptabelt! Hoppas detta bli flopp!

Han ville inte ställa upp i motion-capturekostym, så de gav honom foten.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

FML
Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av zolidznake:

Största och viktigaste misstaget var att de tog väck Michael Ironsides röst som Sam Fisher. För mig är de oacceptabelt! Hoppas detta bli flopp!

Han ville inte ställa upp i motion-capturekostym, så de gav honom foten.

Hur tänkte dem där? Kunde dem inte ha en yngre version göra motion capture o behålla rösten? Ironside är trots allt 62 år. Gjorde han ens motion capture för tidigare spelen? T.ex Convicition,

Medlem

Är det bara jag som hellre hade sett ett splintercell med något mindre futuristiska gadgets? Typ som utspelat sig på 80talet eller något.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

12
Skriv svar