Dead Space 3 – en rak konsolportning

Robot
Dead Space 3 – en rak konsolportning

Visceral Games avslöjar att Dead Space 3 till pc, rätt och slätt, är en konsolportning.

#visceral-games


Medlem
Dead Space 3 – en rak konsolportning

Ajajaj *håller för öronen och blundar*


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Ambitiöst! Härligt att se spel gjorda med riktig kärlek.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Ettan var bra, tvåan har jag inte spelat och trean ska jag inte spela.

Medlem

Ha ha nu kan ni lungt sno det här spelet å gött sitta och skrocka över att det inte var värt att köpa skiten efter att ni varvat spelet för andra gången

Medlem
Medlem

Tragiskt, enda fördelen blir då alltså i princip att kunna ha stabila 60 FPS om det nu inte är låst till 30...

Medlem

Tja, de är iaf ärliga om det. Alltid något?


signatur

Videomupp

Medlem

I dont mind...kört Deadspace innan på Xboxen


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Här vill jag bli förvånad...men..nej.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Testpilot

Fick 1an med gratis med nån steam-sale .. testade det under 2 separata smärtsamma tillfällen
Jag gav det 2 chanser med några månaders mellanrum för att jag verkligen ville att det skulle vara bra!

Musaccelerationen och interfacet i själva spelet gjorde det så smärtsamt att spela att jag avinstallerade inom 40 minuter bägge gångerna.

Vill minnas att 1a spelet också var en rak portning?

Medlem

Allvarligt, om dom nu måste släppa det på PC så kan dom väl ändock försöka göra det ordentligt. Själv skulle jag aldrig köra med mus ändå, med tanke på hur dom gjort kameran kontrollen, men serious. Bara mer och mer skräp som kommer fram om detta spel som kunnat bli en riktig succé.

Inaktiv
Skrivet av Harakiri:

Fick 1an med gratis med nån steam-sale .. testade det under 2 separata smärtsamma tillfällen
Jag gav det 2 chanser med några månaders mellanrum för att jag verkligen ville att det skulle vara bra!

Musaccelerationen och interfacet i själva spelet gjorde det så smärtsamt att spela att jag avinstallerade inom 40 minuter bägge gångerna.

Vill minnas att 1a spelet också var en rak portning?

Musaccelerationen gick väl att fixa har jag för mig?

Nåja tråkigt detta men det ser ändå rätt bra ut av det man sett.

Medlem

Fler och fler blir kontroverserna kring detta spel.

Medlem

Multiplatforms-spel är väl i 9/10 fall raka portningar när de kommer till PC så man blir ju inte förvånad direkt. Det suger dock att man gång på gång ska bli spottad i ansiktet av utvecklarnas förbannade arrogans och slapphet gentemot PC-spelare.

Inaktiv

Lika bra, tröttnade efter nyheten om att betala en gång för spelet och sen igen ingame genom mikrotransaktioner så blir inget.

Själv hoppas jag att det floppar, o det hårt.

Medlem

Ungefär som del ett då? Jag spelade ettan i runt 20 minuter innan jag avinstallerade och slängde bort det. Spelet var reat på Steam men det fanns inget demo att ladda ner så jag piratkopierade i stället för att se om det var värt priset. Tur var det för jag hade blivit redigt förbannad om jag betalat för den där skiten. Horribla kontroller, ful grafik och vad som verkade vara emulerad musinput. Kommer jag i håg korrekt gick det inte ens att invertera musen.

Medlem
Medlem

jamen va kul, döda ett spel som inte är släppt,

Jag undrar när EA* ska lära sig att man inte säljer raka konsolportningar på PC.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

jamen va kul, döda ett spel som inte är släppt,

Jag undrar när UbiSoft ska lära sig att man inte säljer raka konsolportningar på PC.

Ubi? Är ju EA som är förläggare.


signatur

Jag hatar dina åsikter, och är beredd att döda för att slippa höra dem.

Medlem
Skrivet av Strasser:
Skrivet av Ztreek:

jamen va kul, döda ett spel som inte är släppt,

Jag undrar när UbiSoft ska lära sig att man inte säljer raka konsolportningar på PC.

Ubi? Är ju EA som är förläggare.

EA? Var det inte utgivarna av Kalle Kunskap??


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Damn! Risig grafik och styrning plus en shop där jag kan köpa prylar med pengar utöver den förmoligen relativt höga standardprissättningen. Jag måste förboka på smälldirren, kanske man får en torso med stora rattar, tentackler och barnhuvud i samlarutgåvan!!!! Ta mina pengar plzzz!!

Inaktiv

29euro här

http://www.cdkey.com.es/DeadSpace3?tracking=509cda3a4aadd

Cdkeys ftw

Har ej beställt därifrån så vet inte hur tillförlitlig den sidan är men gick efter http://gocdkeys.com/ och letade det billigaste alternativet.

Medlem
Skrivet av WildThing:

Tja, de är iaf ärliga om det. Alltid något?

Tveksamt (mycket tveksamt).. :/


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Jaha, ladda ner med andra ord. Konsolport skit

Enda bre med det hela, att jag kommer köra spelet på min bärbara via tv med 360 kontroll.
Efter som konsolport kräver typ inget av en dator

Inaktiv
Skrivet av AxxT:

Jaha, ladda ner med andra ord. Konsolport skit

Enda bre med det hela, att jag kommer köra spelet på min bärbara via tv med 360 kontroll.
Efter som konsolport kräver typ inget av en dator

Så att ladda ner är okej om det är en dålig port? Lägg ner.

Medlem

Som ettan och tvåan då.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Inaktiv
Skrivet av Bassseee:
Skrivet av AxxT:

Jaha, ladda ner med andra ord. Konsolport skit

Enda bre med det hela, att jag kommer köra spelet på min bärbara via tv med 360 kontroll.
Efter som konsolport kräver typ inget av en dator

Så att ladda ner är okej om det är en dålig port? Lägg ner.

Ja nästan så, iallafall är det inte rätt att porta rakt av till PC för kvalitén blir så jävla lidande, och detta antar jag att man gör till fullpris. Eventuella köp ingame för att upplevla hela singelplayerkampanjen som den ska upplevas ej inräknade. Förstår fullt o helt folk som piratar detta spel innan köp för att se vad man egentligen får, frågetecknen är ju många och dom verkar gör allt för att sabba försäljningen innan release.

Ingameshop o konsollport, antalet förhandsbokningar som avbokas måste vara betydande.
Men för att säga något positivt så älskade jag DeadSpace 2, riktigt bra spel trots konsollandet och den lite halvt obekväma styrning, men lätt värt de ca 100-200SEK jag la för det.

Medlem

Varför bli upprörd, är väl inget pc-spel ändå.

Medlem

OCH sen klagar de på bristande försäljningssiffror och skyller allt på piratkopiering och gamers med låg moral.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

123
Skriv svar