American McGee om Alice: "EA lurade spelarna"

Robot
American McGee om Alice: "EA lurade spelarna"

Spelkreatören American McGee menar att några av spelfilmerna inför Alice: Madness Returns, som EA basade över, visade en falsk bild av spelet.

#alice-madness-returns, #ea, #activision


Medlem
American McGee om Alice: "EA lurade spelarna"

Jävla EA, alltid ska dom förstöra -.-"

Medlem

Fast vi fick iallafall ett helt okej med utmärkta trailers Fasen vad jag diggade dem. Speciellt första.

Medlem

Skulle säga att varenda spel och filmföretag gör trailers som ej representerar slutprodukten så EA är inte direkt ensamma.

Inaktiv

*applause* Vilken vecka för EA, SimCity beta Eula, DeadSpace3 mikrotransaktioner och konsollport. Bra början på det nya året.

Men vem litar på trailers egentligen? Som att tro att all reklam man ser på tv är sanning. Hursomhelst fult gjort, men det är ju Electronic *fniss* Arts.

Medlem

Har märkt att jag köper färre och färre spel utgivna av EA, sista var väl BF3. Verkar som att det inte kommer ändra sig.

Medlem

Pr/marketing går alltid till viss del emot utvecklarna, speciellt hos de stora förläggarna. Men det funkar ju, folk gillar teasers, trailers och dylikt. Själv gillar jag ingame, men det blir inte samma sak att visa på bioduken innan Batman... Det är verkligen inte bara EA.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Valpnos:

Skulle säga att varenda spel och filmföretag gör trailers som ej representerar slutprodukten så EA är inte direkt ensamma.

Är man uppvuxen på 80-talet så har man erfarenheter om reklam som inte motsvarar den riktiga produkten. Leksaksreklamerna måste ju ha varit regisserade av Michael Bay på den tiden.

Det enda man kan göra idag är att kolla gameplay-videos och bygga en uppfattning på dom i stället. Ibland så har ju trailers ingenting med själva spelet att göra.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Det enda man kan göra idag är att kolla gameplay-videos och bygga en uppfattning på dom i stället. Ibland så har ju trailers ingenting med själva spelet att göra.

Visst är det så att det är skillnad på teaser, trailer och gameplay. Men å andra sidan så tycker man att en trailer borde i alla fall visa vilken typ av spel det är. Är det den en actionfylld trailer så förväntar man sig inte ett peka och klicka-äventyr. Är det en mörk trailer med skräck-ton, så förväntar man sig att spelet är i samma anda också.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

jasså? nu har jag inte spelat spelet men jag trodde det var ett spel med skräck-ton :/


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

"Är på väg mott bottnen"....är på väg? Trodde dom nått dit för flera år sen

Hur som helst, är väldigt besviken på EA (som vanligt) men inte förvånad över detta beslut


signatur

Game long and prosper

Medlem

Fast nog tycker jag att spelet var rätt rubbat ändå. Tycker inte trailerserna var missvisande. De är cinematics, klart de inte är som i spelet...

Medlem
Skrivet av BeeJac:

Fast nog tycker jag att spelet var rätt rubbat ändå. Tycker inte trailerserna var missvisande. De är cinematics, klart de inte är som i spelet...

Håller med, tyckte de stämde bra in på spelet.

Medlem

Dom tidiga skräckiga trailersna gjorde att spelet verkade bättre än det var


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Preed:

Dom tidiga skräckiga trailersna gjorde att spelet verkade bättre än det var

Det är väl det American McGee menar. Tidiga trailers för spelet kanske lurade dig att tro att det var något annat.

Jag hade nog lite för stora förhoppningar i och med att jag gillar originalet American McGee's Alice.
Väldigt få uppföljare har, enligt mig, varit nära sina föregångare.

Alice springer inte omkring med en kniv och dödar allt och alla, den känslan fick man av trailers. Spelet är mycket mer än så, det är lite otäckt, fast på ett helt annat sätt än vad kanske EA ville få fram.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag har slutat att bry mig om speltrailers, och speciellt speltrailers som bara är en CGI-film. Dom säger aldrig nånting om själva spelet, utan är bara en fullständigt intetsägande reklamfilm. Se: Dead Island, The Elder Scrolls Online, Final Lightning 13 etc. etc.

Det är frustrerande att se alla som blir alldeles hypade av en trailer som inte säger något om hur spelet är att spela, men jag jobbar stenhårt på att inte flippa ur i en förvirrad hysterisk vredespost så fort jag ser ett kommentarsfält nuförtiden.

Inaktiv

hon är fortfarade den snyggaste bruden som varit i ett spel

Skrivet av Caedmon:

hon är fortfarade den snyggaste bruden som varit i ett spel

Jag kan inte hålla med om det, hon är ju bara en flicka. Cate Archer, där har du en fin kvinna.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Caedmon:

hon är fortfarade den snyggaste bruden som varit i ett spel

Jag kan inte hålla med om det, hon är ju bara en flicka. Cate Archer, där har du en fin kvinna.

Trip från Enslaved, tack o hej.

http://media.giantbomb.com/uploads/8/89372/2224888-enslaved_a...

Medlem
Skrivet av BeeJac:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Caedmon:

hon är fortfarade den snyggaste bruden som varit i ett spel

Jag kan inte hålla med om det, hon är ju bara en flicka. Cate Archer, där har du en fin kvinna.

Trip från Enslaved, tack o hej.

http://media.giantbomb.com/uploads/8/89372/2224888-enslaved_a...

Enslaved <3


signatur

subterranean homesick alien

Skrivet av Preed:
Skrivet av BeeJac:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Caedmon:

hon är fortfarade den snyggaste bruden som varit i ett spel

Jag kan inte hålla med om det, hon är ju bara en flicka. Cate Archer, där har du en fin kvinna.

Trip från Enslaved, tack o hej.

http://media.giantbomb.com/uploads/8/89372/2224888-enslaved_a...

Enslaved &lt;3

Väldigt bra spel, men jag klarade inte det på högsta vid den där "möllan". Annars var det ett bra lir. Lite obalanserat på vissa ställen, men mycket minnesvärt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Citat:

Shy the Sun för att manpulera spelets reklam mot hans vilja.

manpulera låter lite kinky

1
Skriv svar