Tagga till inför Path of Exile-betan

Robot
Tagga till inför Path of Exile-betan

Klockan 22:00 drar den öppna PoE-betan igång. Registrera ett konto och skumma igenom användarnas tips och idéer redan nu.

#path-of-exile, #grinding-gear-games


Medlem
Tagga till inför Path of Exile-betan

*gäsp* var ju länge sen man börja spela det Tyvärr för lite. Får nog ta tag i det och lira lite.

Medlem

Jag har lite svårt att förstå hur man kan tjäna tillräckligt bara på cosmetics, men det kanske går runt.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Jag har lite svårt att förstå hur man kan tjäna tillräckligt bara på cosmetics, men det kanske går runt.

Det är något som inledningsvis förvånade många, men det finns en väldig mängd titlar som går runt mycket väl på just det. Folk som uppskattar något (eller åtminstone får sina belöningssystem utmattade) har inte alltid något emot att besudla en liten peng.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem
Skrivet av conthox:

Jag har lite svårt att förstå hur man kan tjäna tillräckligt bara på cosmetics, men det kanske går runt.

Hört talas om spelet League of Legends? Vad jag förstått drar de in såpass mycket på att sälja kosmetiska saker att Bill Gates skulle känna sig fattig....

För övrigt är det inte bara kosmetiska saker.... du kan köpa större stash, fler slots för karaktärer osv, samt att det du kan köpa vid release nu, är bara en del av vad de planerat, då de inte hunnit med allt, samt självklart planerar att släppa mer saker i framtiden.

Jag tror utan tvekan att deras affärsidé är exakt den rätta och smarta i dagens läge.

Du får ett spel gratis, de får många som spelar, vilket innebär att bara en viss % av spelarna behöver spendera pengar på fluff och lull så tjänar de pengar att fortsätta utveckla.

WIN - WIN!

Medlem

Path Of Exile <3 suttit bra sedan början på closed Beta i omgångar blir att börja om idag då dem körde sista rensning om nu ca 5-6h, jäkla tur att man fick ta ledigt två dagar nu innan helgen, jäkla skit att openbeta infaller precis då man ska flytta. suck..

Medlem

Ska det inte vara 22:00 svensk tid?

Countdown visar just nu i skrivande stund 8h 2m kvar till final character wipe.


signatur

eller inte

Medlem
Skrivet av Scream112:

För övrigt är det inte bara kosmetiska saker.... du kan köpa större stash, fler slots för karaktärer osv, samt att det du kan köpa vid release nu, är bara en del av vad de planerat, då de inte hunnit med allt, samt självklart planerar att släppa mer saker i framtiden.

Hmm, jag missade av någon anledning att man kunde köpa bonus items också, plus saker som större inventory osv. Då är det förståeligt.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av pepcid:

Ska det inte vara 22:00 svensk tid?

Countdown visar just nu i skrivande stund 8h 2m kvar till final character wipe.

ETT KILO MJÖL? Tro faan det!

DÅÅÅ FÅÅÅR DU! Uppdaterad nyhetstext.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Vem behöver tips? Har spelat många timmar under betan hittils, dock inte spelat nu på länge (efter att ha sabbat min build totalt efter en passive skill reset). Ska bli kul att sätta igång igen från scratch!

Medlem

Undrar om deras servrar kommer orka? alla vet vad som hände med D3 vid launch... sen att det är gratis gör att många lär nog testa.

Medlem

Det är ju en beta, de vill väl ha allt som möjligt testat, så även servers.

Antar att det kommer vara MP i den öppna betan?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av conthox:

Jag har lite svårt att förstå hur man kan tjäna tillräckligt bara på cosmetics, men det kanske går runt.

Det är få som har det privilegiet.
De enda exempel jag kommer på är Valve som dock indirekt tjänar pengar på sina F2P-spel (läs fler användare på steam)
League of Legends hade kunnat göra det med sin spelbas nu, men hade jag varit Riot hade jag inte gjort det.

Medlem

Längtar! Om det är så bra som det verkar så kommer jag självklart stödja dom med en slant

Medlem
Skrivet av conthox:

Jag har lite svårt att förstå hur man kan tjäna tillräckligt bara på cosmetics, men det kanske går runt.

well league of legends är tex gratis, ändå tjänar dom flera 100 miljoner på det som går att köpa ingame. som tex boost så man får snabbare xp och dyra champions så man slipper samla ihop till det osv. free to play är en väldigt vettig modell.


signatur

//monster

Medlem

Tycker tyvärr att det ser mycket tråkigt ut. Jag har kul med Torchlight 2, så det räcker för mig.

Medlem

30 min kvar!!! Längtar som fan!

Medlem
Skrivet av Nomz:

Tycker tyvärr att det ser mycket tråkigt ut. Jag har kul med Torchlight 2, så det räcker för mig.

Då kanske det är dags att prova det snart då? För det är skitskoj

Medlem

Installationsmetoden de erbjöd lämnade ju en hel del övrigt att önska. Att slänga upp det hela som en torrent skulle vara så enormt mycket lättare. Märkte också att det räckte med ett litet avbrott i uppkopplingen för att man skulle få börja om igen..

Medlem

Om jag förstått rätt så är karaktären man skapar nu och items man får tag i kvar "för alltid", dvs dom rensas inte bort framöver...? Hatar att spela betor där jag inte är 100% klar över vad som händer med mina gubbar

Medlem
Skrivet av TeveT:

Om jag förstått rätt så är karaktären man skapar nu och items man får tag i kvar "för alltid", dvs dom rensas inte bort framöver...? Hatar att spela betor där jag inte är 100% klar över vad som händer med mina gubbar

Ingen fara... det är sista "wipen" som de har gjort nu. Aldrig mera kommer de att rensa bort gubbar som du skapar. Du kan lugnt spela på nu!

Medlem

Enda som håller emot mig är att grafikdesignen ser väldigt ful ut enligt mig..
Men kan det leverera samma känsla som diablo 2 då är jag på.

1
Skriv svar