Spela nya DmC med gamla Dante

Robot
Spela nya DmC med gamla Dante

Devil may Cry: Devil May Cry (eller vad DmC nu står för) får snart dlc-tillökning i form av nya kostymer. Byt ut Nya Dante med Gamla Dante, för ett pris...

#ninja-theory, #dmc-devil-may-cry-3, #capcom, #devil-may-cry-3


Medlem
Spela nya DmC med gamla Dante

Haha är jag förvånad? Knappast snarare hade jag varit förvånad om de inte gjort så här. Snacka om att "mjölka" sina spelare, ja Capcom ni har då inte lärt er ett skvatt efter "DLC på skiva" kritiken.

Skulle snarare tro att detta har varit syftet hela tiden, att sälja "gamla" Dante som DLC.

Medlem

Så dom gör medvetet en töntig Dante för att kunna sälja den coola Dante som DLC?

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Så dom gör medvetet en töntig Dante för att kunna sälja den coola Dante som DLC?

Precis och sedan undrar de varför många ogillar Capcom.

Medlem

Angry Joe sa i sin review att Capcom kommer att göra just detta, tydligen kunde de inte vänta på att bevisa hur rätt han hade.


signatur

Du vet att du vill gå med i Church of the Flying Spaghetti Monster o bli en Pastafarian du med.

Medlem

Verkligen inte oväntat

Men är det inte att om man kör färdigt spelet så låser man upp hans gamla utsende som ett skin?

Jag har för mig att jag har läst det.

Medlem

Ha ha xD

Bästa nyheten, Hampus. Denna artikel gjorde min dag. Vem hade kunnat tro det om DmC *visslar*? För fy fan så noll skill det krävs för att hänga i luften nuförtiden och hur nerdummat det är att sätta SSS och den jävla.... *rant continues*


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Inaktiv
Skrivet av crazycat690:

Angry Joe sa i sin review att Capcom kommer att göra just detta, tydligen kunde de inte vänta på att bevisa hur rätt han hade.

Angry Joe vet faktiskt jävligt mkt om hur branchen fungerar. Han förutspådde ju samma sak ang Marvel vs capcom 3.

Väntar spänt på Angry Joes uppföljningsvideo till det här ;P

Medlem
Skrivet av eddie the eagle:

Men är det inte att om man kör färdigt spelet så låser man upp hans gamla utsende som ett skin?

Jag har för mig att jag har läst det.

Capcom ge skin gratis, nej det tror jag knappast. De lär ha planerat detta hela tiden för att kunna tjäna ännu mer pengar på sina fans. Ja det låter mer som ett Capcom på 2000-talet

Edit: Man låser upp håret tydligen och inte gamla Dante.

Medlem
Skrivet av crazycat690:

Angry Joe sa i sin review att Capcom kommer att göra just detta, tydligen kunde de inte vänta på att bevisa hur rätt han hade.

Haha Capcom/NT vet verkligen hur man ska säga "FU" till de tidigare fansen och så är de förvånade varför det blir ett ramaskri. Tja det kan ju bero på att ni i spelet låter Dante säga "Not in a million years" när han får en peruk på sig som påminner inte så lite om "gamla" Dante. I vilken värd trodde ni att fansen skulle tycka detta var roligt?

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Haha är jag förvånad? Knappast snarare hade jag varit förvånad om de inte gjort så här. Snacka om att "mjölka" sina spelare, ja Capcom ni har då inte lärt er ett skvatt efter "DLC på skiva" kritiken.

Skulle snarare tro att detta har varit syftet hela tiden, att sälja "gamla" Dante som DLC.

Alltså Capcom har tidigare gått ut öppet med att de skulle spamma dlc som strategi och det sa dom strax efter dlc-på-skiva-debaklet vill jag minnas. Jag hittar inte nyheten nu men jag minns att jag läste den på Eurogamer.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Klassiska Dante finns i DMC 1 , 2 och 4. I trean har han mer anime stil.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jag kan inte påstå att jag stör mig så fruktansvärt på det här. Det var självklart att det här skulle hända. Mitt problem med nya Dante har dock ingenting att göra med hans look egentligen, jag hade föredragit vitt hår men det är inte hela världen. Det jag stör mig på dock är att hans attityd inte alls är lika underhållande som den han hade i 1an eller 3an.

Dante har aldrig haft en satt personlighet, den har hoppat runt rätt rejält i alla spelen men i DmC känns han bara som en douche. Jag gillar spelet, skit kul är det, men han är fortfarande en douche.

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av PcGamer:

Haha är jag förvånad? Knappast snarare hade jag varit förvånad om de inte gjort så här. Snacka om att "mjölka" sina spelare, ja Capcom ni har då inte lärt er ett skvatt efter "DLC på skiva" kritiken.

Skulle snarare tro att detta har varit syftet hela tiden, att sälja "gamla" Dante som DLC.

Alltså Capcom har tidigare gått ut öppet med att de skulle spamma dlc som strategi och det sa dom strax efter dlc-på-skiva-debaklet vill jag minnas. Jag hittar inte nyheten nu men jag minns att jag läste den på Eurogamer.

Men frågan är om de sagt att de kommer göra det på det här sättet, att de väljer en ny Dante för att sedan tjäna pengar på den "gamla", nej det tror jag knappast det har gått ut med.

Ni som spelat spelet kan man välja svårighetsgrad efter eget tycke eller måste man spela igenom spelet först? För jag har då ingen lust att spela igenom ett så enkelt spel som DMC verkar vara när man spelar det på normal. Hatar detta, när ska utgivare/utvecklare sluta med den här formen av BS?

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Paddington:
Skrivet av PcGamer:

Haha är jag förvånad? Knappast snarare hade jag varit förvånad om de inte gjort så här. Snacka om att "mjölka" sina spelare, ja Capcom ni har då inte lärt er ett skvatt efter "DLC på skiva" kritiken.

Skulle snarare tro att detta har varit syftet hela tiden, att sälja "gamla" Dante som DLC.

Alltså Capcom har tidigare gått ut öppet med att de skulle spamma dlc som strategi och det sa dom strax efter dlc-på-skiva-debaklet vill jag minnas. Jag hittar inte nyheten nu men jag minns att jag läste den på Eurogamer.

Men frågan är om de sagt att de kommer göra det på det här sättet, att de väljer en ny Dante för att sedan tjäna pengar på den "gamla", nej det tror jag knappast det har gått ut med.

Ni som spelat spelet kan man välja svårighetsgrad efter eget tycke eller måste man spela igenom spelet först? För jag har då ingen lust att spela igenom ett så enkelt spel som DMC verkar vara när man spelar det på normal. Hatar detta, när ska utgivare/utvecklare sluta med den här formen av BS?

Så länge spelen och DLCn säljer, varför skulle de någonsin sluta?
Snarare kommer det att bli värre om det säljer. Visar bara att vi som målgrupp är beredda att få vad som helst upptryckt i röven för att ta del av nästa uppföljare.
Det är först när försäljningen av deras spel sjunker tillräckligt som de kommer inse att de behöver förändra sin företagsstrategi.

Medlem
Skrivet av Skjuludde:

Så länge spelen och DLCn säljer, varför skulle de någonsin sluta?
Snarare kommer det att bli värre om det säljer. Visar bara att vi som målgrupp är beredda att få vad som helst upptryckt i röven för att ta del av nästa uppföljare.
Det är först när försäljningen av deras spel sjunker tillräckligt som de kommer inse att de behöver förändra sin företagsstrategi.

För detta kommer nog få ännu flera att bojkotta Capcom eller iaf vänta tills spelet blivit billigare (något som Capcom i allra högsta grad kommer känna av ifall det är tillräckligt många som gör det).

De stora utgivarna forsätter sin väg mot branten medan de mindre, de som tänker i ett längre perspektiv, fortsätter bort från den.

Moderator | Testpilot

Frågan är ju om det här är något som var planerat eller om det var något Capcom la till senare när de märkte att många inte gillade den nya Dante? Ingen här vet ju svaret rakt av men lite positiv kan man väl försöka vara.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Frågan är ju om det här är något som var planerat eller om det var något Capcom la till senare när de märkte att många inte gillade den nya Dante? Ingen här vet ju svaret rakt av men lite positiv kan man väl försöka vara.

Har svårt att vara positiv till Capcom, det är ju liksom inte första gången de hamnat i blåsväder för att ta betalt för saker som borde vara gratis. De lär knappast säga sanningen så jag baserar således min tro på att detta är vad de planerat hela tiden på hur de agerat tidigare. Och det är detta som i sin tur avgör om jag köper ett spel från en utgivare eller inte, oavsett hur bra spelet verkar vara. Således spelar det ingen roll vad deras avsikter var, några pengar från mig kommer de nog med allra största säkerhet inte få.

Hade fler (en majoritet av köparna) bojkottat bolag efter hur de behandlas och inte efter hur bra spelen är så hade vi aldrig sett sån här BS överhuvudtaget.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Frågan är ju om det här är något som var planerat eller om det var något Capcom la till senare när de märkte att många inte gillade den nya Dante? Ingen här vet ju svaret rakt av men lite positiv kan man väl försöka vara.

Hade det varit ett försök till att släta över saker så hade de knappast tagit betalt. Det är så taffligt alltså. Det är ju inte så att gubben kommer bete sig som Dante. Det kommer fortfarande vara en emo idiot i Dantes förklädnad. Och spelet kommer fortfarande vara casual cash-in. Ja herregud.

Och nej, givetvis har jag inte köpt "DmC: DmC" och kommer aldrig göra.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:

Ha ha xD

Bästa nyheten, Hampus. Denna artikel gjorde min dag. Vem hade kunnat tro det om DmC *visslar*? För fy fan så noll skill det krävs för att hänga i luften nuförtiden och hur nerdummat det är att sätta SSS och den jävla.... *rant continues*

Gott att det uppskattas! Tyckte själv jargongen var lite töntig från spelpressens sida gällande det här spelets genomslag: "Kolla nördar, DmC: Devil May Cry är bra. Sluta haka upp er på att han är emo och spela spelet". Med det sagt var även många gamers rätt fjantiga i sin kritik mot spelet också, även om det inte var alla som debatten stundtals har gjort sken av.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem
Medlem

Det var inte direkt så svårt att gissa till sig det här. Det börjar blir rätt så vanligt att spelutvecklare gör så här.

-no shit sherlock-

Medlem

Äh det här var väl inget. Bäst var ju när de släppte det riktiga slutet på Asuras Wrath som DLC och världens cliffhanger som orginalslut.

Inaktiv

Liknar på Bon Jovi

1
Skriv svar