Helgen <3

Redaktör
Ponny
Helgen <3

Åh, helgen! Den var en rymdfärd till Coruscant och ett hav av sand i Hyrule. Den var co-op-kalabalik i #Resident Evil 6 och trafikpanik i Liberty City. Och den gav mig de första sagolika stegen i #Ni no Kuni.

Helgen var alltså väldigt, väldigt fin. Jag minns den som igår. Hur var din?

[ia=729885; large]
Min helg.

#blogg


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Helgen <3

Och Resident evil känslan so far: Mellanmjölk. Sjukt mycket mellanmjölk. Men då har vi Jakes kampanj avklarad!


signatur

Videomupp

Redaktör
Ponny

Lite så ja! Men det är ju ofrivilligt komiskt emellanåt och känslan är att Jake var värst. Nu kan det bara bli bättre (väl!?).

Vi borde sikta på att bli färdiga innan Dead Space 3, tycker jag!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Det tycker jag. Kan bli vara ledig ikväll. Fortsätta mebe?

FÖ, såg att Dead Space 3 inte hade lokal coop som jag hoppades (tänkte att jag skulle lira det också med några kollegor på jobbet på vår bio, men det sket sig då), så då kan jag köpa det till 360 eller PC valfritt. Vad tycker du? PC är ju typ hälften av priset som 360 varianten.


signatur

Videomupp

Redaktör
Ponny

JA! Det tycker jag. Kan efter 21. It's a date? It's a date!
I morgon kan jag också, btw. Kan du?

Pc eller 360... Hmm. Först tänkte jag "Yay, pc!" Sedan tänkte jag att det är bra mysigt att släcka ner tv-rummet och njuta på 50-tummaren. Så då tänkte jag "Yay, 360!"

Så jag är kluven. Vi får debattera!


signatur

En Bamseponny av folket

Debattera! Resonera! Reflektera! Instrukturera! och sist, Engagera!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

God darn it! Jag vill också spela Ni No Kuni
Jag har klarat ut Dead Space 1 och 2 under helgen för att göra mig redo inför tredje

Skribent

Jag testade en habanero-shot och började gråta.

Edit: Ska man skriva spelrelaterat? I sådana fall blev en av spelhistoriens bästa karaktärer en potatis. Högst oväntat.


signatur

I am the black wizards.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Johan Olander:

Jag testade en habanero-shot och började gråta.

Edit: Ska man skriva spelrelaterat? I sådana fall blev en av spelhistoriens bästa karaktärer en potatis. Högst oväntat.

Aaaaw! (om din shot alltså, det där med potatisen får du gärna utveckla)


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av jlarss:

God darn it! Jag vill också spela Ni No Kuni
Jag har klarat ut Dead Space 1 och 2 under helgen för att göra mig redo inför tredje

Körde ettan i somras. Jag tror det får räcka som uppvärmning. Det är ju trots allt den bästa delen.


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av Traveller in time:

Debattera! Resonera! Reflektera! Instrukturera! och sist, Engagera!

Nähänej, blev inget av det. Jimmy hamnade på en spontan-pub istället.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av Traveller in time:

Debattera! Resonera! Reflektera! Instrukturera! och sist, Engagera!

Nähänej, blev inget av det. Jimmy hamnade på en spontan-pub istället.

Livet vägar äro konstiga.

Men ikväll kanske?

Drack FÖ bort min väska med min vita, men denna gång återfann jag den! Dont drink with bags. Protip.


signatur

Videomupp

Redaktör
Ponny

Nä! Don't do it. Akta din Vita!

Åh, skulle vilja ikväll men det ser lite svårt ut. Vad sägs om imorgon istället?


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Nä! Don&#039;t do it. Akta din Vita!

Åh, skulle vilja ikväll men det ser lite svårt ut. Vad sägs om imorgon istället?

Jag kommer med största sannolikhet vara upptagen då är jag rädd och på torsdag åker jag till Riga över helgen, så får kanske skjuta på det tills måndag. Men jag säger till om det ändrar sig för mig ang imorgon.


signatur

Videomupp

Skribent
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av Johan Olander:

Jag testade en habanero-shot och började gråta.

Edit: Ska man skriva spelrelaterat? I sådana fall blev en av spelhistoriens bästa karaktärer en potatis. Högst oväntat.

Aaaaw! (om din shot alltså, det där med potatisen får du gärna utveckla)

Jag har spelat ett rätt populärt spel från Valve. Antagligen sist av alla människor, men onödigt att spoila för de som är lika sega som mig.


signatur

I am the black wizards.

Redaktör
Ponny

Vildis@ Aight! Vi får hålla varandra underrättade.
Johan@ Ah! Kan glädjande meddela att du inte är sist. Kanske näst sist, men inte sist. Alltid nåt.


signatur

En Bamseponny av folket

Skribent
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Vildis@ Aight! Vi får hålla varandra underrättade.
Johan@ Ah! Kan glädjande meddela att du inte är sist. Kanske näst sist, men inte sist. Alltid nåt.

Skönt att höra. Min polare har tjatat på mig i två år, till slut köpte han det till mig och då var jag ju tvungen att börja. Ångrar mig inte en sekund.


signatur

I am the black wizards.

Redaktör
Ponny

Sådana vänner är bra!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av jlarss:

God darn it! Jag vill också spela Ni No Kuni
Jag har klarat ut Dead Space 1 och 2 under helgen för att göra mig redo inför tredje

Körde ettan i somras. Jag tror det får räcka som uppvärmning. Det är ju trots allt den bästa delen.

Jag är faktiskt osäker på vilket jag tyckte var bäst. Ettan var mer mystiskt men tvåan var mer välpolerat och faktiskt mer skrämmande enligt mig

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Nä! Don&#039;t do it. Akta din Vita!

Jahapp, får tillbaka min väska, så har någon snott den. Kul.


signatur

Videomupp

Seriöst vildis? fy fan vad sunkigt ruttet. Ska man verkligen behöva gps chippa alla sina saker nu för tiden.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Seriöst vildis? fy fan vad sunkigt ruttet. Ska man verkligen behöva gps chippa alla sina saker nu för tiden.

Jupp seriöst. Riktigt grinig.


signatur

Videomupp

Redaktör
Ponny

Näää!? Igen!? Det gör mig verkligen ledsen.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Näää!? Igen!? Det gör mig verkligen ledsen.

NY VÄNDNING! PS VITAN ÅTERFUNNEN!

Ikväll skla jag ta mig tiden och skriva ner hela jäkla historien. Men rest assured, den är återfunnen!

Edit: Just ja, kan kanske lira ikväll också. En sak jag skulle på kommer kanske inte bli av, men blir nog inte förns 21.00 eller så isåfall.


signatur

Videomupp

Redaktör
Ponny

Åh, herregud! Vilken vändning! Och ja, det här måste du bena ut


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Okej, here we go!

Har en spontan blöt kväll på krogen som avslutas på mcdonalds klockan 12ish. På väg till pendeln upptäcker jag det hemska, vart tusan är min väska? Sedan jag drack bort min 3DS så har jag tagit till vana att alltid lämna den på jobbet om jag ska ut, men eftersom detta var så satans sista minuten så råkade den vara med denna gång. Sjukt grinig på mig själv så åker jag hem, sover och drar till jobbet.

Då börjar jag ringa runt till de ställen jag varit på, och hör och häpna, Mcdonalds hade hittat min väska och lagt in den på kontoret! Hurra!

Då beger jag mig ut dit och en snäll kassörska räcker mig min väska. Fan vad bra tänker jag! Då när jag kommer hem och packar ur den så märker jag att min Vita saknas. Jaha, kanon, någon har snott den ur min väska. Grinig, trött och allmänt meh så slänger jag iväg ett mail till MCdonalds infomail och förklarar situationen, och nämner att det kan vara så att någon ur deras personal kan ha tagit den och att de borde veta om det (en del saker tydde på det, så det var en möjlighet.).

Tidigare idag när jag satt och ögnade på att köpa en ny får jag ett telefonssamtal. Det var resturangchefen på Mcdonaldsen i fråga som ringde och ville prata med mig om vad som hänt. Jag förklarade, och så avbryter han mig mitt i allt: "Jag tror det blev lite fel, när vi gick igenom din väska så såg vi att du hade en dyr sak, en iPad eller vad det var, så jag tog den och låste in i kontorets kassaskåp så ingen skulle ta den. Men det visste inte kassörskan du pratade med, så det blev fel. Den är inte stulen. Jag har den här". YAAAAAAAY!

Så jag drar helt sonika dit och ursäktar mig själv enormt för att jag i princip nästan anklagade dom och skämdes en del kan jag säga. Men slutet gott, allt gott. Wooo!

Det bästa i historien är dock att jag nu kan fortsätta på min FF9 save! YAY!


signatur

Videomupp

1
Skriv svar