The Legend of Zelda: Wind Waker kommer i HD till Wii U

Robot
The Legend of Zelda: Wind Waker kommer i HD till Wii U

Nintendo avtäckte idag en mycket vacker HD-version av The Legend of Zelda: Wind Waker till Wii U.


Medlem
The Legend of Zelda: Wind Waker kommer i HD till Wii U

Och där kom anledningen till att köpa Wii U, tack nintendo

gnu
Medlem

Kom med nåt nytt liksom.

Medlem
Skrivet av gnu:

Kom med nåt nytt liksom.

Ja, dom utvecklar ju ett nytt Zelda spel och ger oss detta under tiden vi väntar på det nya för att göra väntan mindre smärtsam

Medlem
Skrivet av gnu:

Kom med nåt nytt liksom.

Säger den som själv är på jakt efter HD-remakes...

http://www.fz.se/forum/kopes-saljes/kopes-metal-gear-solid-hd...

Så jag borde inte ens behöva förklara vad meningen med Wind Waker HD är va?

Medlem

Grymt! Blir kanske Wii U snart ändå

Medlem

Jag kan fortfarande inte se titeln på detta spel utan att komma ihåg vad jag läste första gången, mitt undermedvetna lade till ett 'n' i sista ordet...

Medlem

Jag tycker det sår sämre ut. Var inte ens cel-shadat, WW ska se tecknat ut
Fast det kommer nog se bättre ut när det väl är färdigt, verkar vara ganska långt kvar.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Wind Waker är så jävla underskattat

Medlem

En HD remake som är i HD


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

kul att det är snyggare när jag emulerar det. Det ser ut som de bara la till en massa bloom och måste säga and skuggorna inte passar inte, de ser inte speciellt "tecknade" ut

Medlem

Jag föredrar nog den tecknade stilen från GC-versionen framför den här stilen, som ser så plastig ut. Men det lär nog ändå bli ett köp då Wind Waker är så fantastiskt bra.

Nu har man äntligen fått lite skäl att köpa Wii U

Medlem

Kul för oss som inte köpte wii och nu kan köra det på hd!

edit: gamecub mena jag såklart som någon där nere påpeka

Medlem
Skrivet av bavver:

Kul för oss som inte köpte wii och nu kan köra det på hd!

Ehm, du menar väl ändå GameCube nu?

Förövrigt, vet jag inte riktigt vad jag ska tycka, kul.

Men, det känns ändå lite "meh" fortfarande med Wii U, jag vill se något nytt!


signatur

Nämen!

Medlem

Jag har det redan på GameCube, men om det blir ett bra pris så är det ett garanterat köp.

Medlem

Riktigt trevlig, då jag inte spelat i princip alla Zelda spel utom Windwaker. Får bli ett Wii U när ekonomin har bättrat sig

Medlem

Köper ingen wii u än men det här spelet såg riktigt bra ut i HD

Medlem

tyvärr så e ju grafiken REDAN 1 generation gammal... och spelet är ju fan inte ens ute (JA jag vet att det är en remake)
tycker också att AA:n ser ut att vara sådär kolla tex vid 1:40 i filmen, fullskärm och högsta kvaliten. så Nintendo är en generation efter med grafiken och två generationer efter med online de vill säga om denhär generationen har ett välfungerande online läge. (ja man kan lira wii online, dock laggar det medans det flyter bra i t.ex red dead till X360 för mig)

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av gnu:

Kom med nåt nytt liksom.

Säger den som själv är på jakt efter HD-remakes...

http://www.fz.se/forum/kopes-saljes/kopes-metal-gear-solid-hd...

Så jag borde inte ens behöva förklara vad meningen med Wind Waker HD är va?

BAM!!!


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Ett utav mina favorit spel till GameCube, nu i HD. Kan det bli bättre?

Medlem

Sjukt GRYMT!! Älskar Wind Waker, och kommer köpa detta direkt! Ser helt underbart ut!!

Medlem

Utan tvekan det tredje bästa Zelda-spelet. Ocarina of Time och A Link to the Past tar första och andra plats. Wii U lär få en hel del HD-collections av gamla spel framöver, vilket jag ser väldigt mycket fram emot

Medlem

Wind Waker är awesome utan tvekan. Lite tveksam till den grafiska stilen men det är ju ett tag tills det ska släppas så de kanske fixar till den lite. Att slänga på massa bloom och riktig shading passar inte wind waker alls tycker jag.

Medlem

Denna nyhet gav mig 2 anledningar att införskaffa wiiu. Hoppas Windows waker kommer som fysisk produkt

Medlem

Sen tar de det absolut sämsta zelda spelet >_<.. ge mig en ny utgåva av OOT

Medlem
Skrivet av Siaél:

Denna nyhet gav mig 2 anledningar att införskaffa wiiu. Hoppas Windows waker kommer som fysisk produkt

Windows waker? Nice

Medlem

Zelda: BFG Edition!!!


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av WRRRRR:

tyvärr så e ju grafiken REDAN 1 generation gammal... och spelet är ju fan inte ens ute (JA jag vet att det är en remake)
tycker också att AA:n ser ut att vara sådär kolla tex vid 1:40 i filmen, fullskärm och högsta kvaliten. så Nintendo är en generation efter med grafiken och två generationer efter med online de vill säga om denhär generationen har ett välfungerande online läge. (ja man kan lira wii online, dock laggar det medans det flyter bra i t.ex red dead till X360 för mig)

Det är för min del dock irrelevant, jag är inte ute efter grafiken när jag spelar WII U.
Sitter t ex och spelar Skyward Sword nu, ett Wii spel med 480p upplösning, men det är enligt mig ett bättre spel än många andra som är "snygga".

Visst är det trevligare med 1080p så man slipper spela lågupplöst, men sen är det ju faktist spelet i sig som ska vara kul, är det bra grafik så är det ett plus.

Medlem

Bra att de släpper det igen. Pga gamecubes dåliga försäljning så är det många som missat detta lysande spel. Nu får fler tillfälle att spela det. Givet köp för min del.

Det här är nog ett tecken på att nästa Zelda kommer se ut i samma stil.

Medlem

Har av någon anledning aldrig spelat wind waker men så slog jag till och lånade det av en kompis för några dagar sen. Nu kan jag ju lika gärna lämna tillbaka det och vänta in deta.

12
Skriv svar