THQ-auktionen avslutad

Medlem
THQ-auktionen avslutad

Vill inte låta jätte negativ, men... sega har väll ändå inte gjort något bra på väldigt väldigt länge? :S Blir blir orolig att CoH 2 inte kommer bli det det borde bli :/

Medlem

Är ju Sega som ger ut Total War serien också så helt kasst är det ju inte.

Medlem

Sega var definitivit inte det sämsta alternativet. Låter de bara Relic göra sitt jobb så kommer detta fungera bra. Det är ju inte så att hela spelet ändras bara för namnet Sega dyker upp - spelet har kommit för långt i utvecklingen för super ändringar...

...hoppas jag.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAT ?! ingen köpte DS!? driver dom på fullaste allvar med mig?

Medlem
Skrivet av FuzioN:

WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAT ?! ingen köpte DS!? driver dom på fullaste allvar med mig?

Just nu är det osäkert med jobb inom de flesta brancher, så stora investeringar är osäkra. Därför kan man inte räkna med att få sålt även de största titlarna.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Säger som Icewind, Sega ger ut Total War serien, som är super nischad.
No worries!
Plus att dom vet nog att Relic vet vad dom sysslar med.

Medlem

Hur i helv... med så många bra titlar, och vad har jag egentligen missat? :'( Åh spel gudar varför varför :'( Ni kunde tagit EA istället :'(

Medlem

Trist att det var Ubisoft som köpte South Park, nu kommer PC-version säkert släppas med något ruttet DRM.

Medlem
Skrivet av Smoo87:

Hur i helv... med så många bra titlar, och vad har jag egentligen missat? :&#039;( Åh spel gudar varför varför :&#039;( Ni kunde tagit EA istället :&#039;(

EA brukar ju vara duktiga på att inte blanda sig i spelutvecklingen...

Medlem
Skrivet av Zelzahim:
Skrivet av Smoo87:

Hur i helv... med så många bra titlar, och vad har jag egentligen missat? :&#039;( Åh spel gudar varför varför :&#039;( Ni kunde tagit EA istället :&#039;(

EA brukar ju vara duktiga på att inte blanda sig i spelutvecklingen...

Haha ja eller hur . Bästa företaget någonsin som ALDRIG förstör slutprodukterna xD

Medlem
Skrivet av m_g_karlsson:

Säger som Icewind, Sega ger ut Total War serien, som är super nischad.
No worries!
Plus att dom vet nog att Relic vet vad dom sysslar med.

Håller tummarna med resten av CoH fansen

Medlem

Undrar vart Homeworld tänker ta vägen då. THQ ägde den också.

Edit: http://kotaku.com/5978531/thq-is-gone-now-what-the-hell-happe...


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

F@n, jag som såg fram emot The Stick of Truth

Medlem

Så härligt att SEGA fick tag på Relic och därmed antagligen också 40k IPn.

Just SEGAs PC-marknad är ju fruktansvärt stark nu så det ser ut som en riktigt fin framtid för såväl Warhammer fans som Company of Heroes fans.

Inaktiv

Fan det här gick ju så mycket bättre än väntat, var orolig för att EA skulle smutsa ner Company of Heroes men så blev det inte.

Så skönt, "better than expected"

Skribent
Skrivet av StrongBad:

Undrar vart Homeworld tänker ta vägen då. THQ ägde den också.

Edit: http://kotaku.com/5978531/thq-is-gone-now-what-the-hell-happe...

Är det något spel vi verkligen behöver, då är det Homeworld 3. Eller en uppfräschad tvåa.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAT ?! ingen köpte DS!? driver dom på fullaste allvar med mig?

Enligt vgchartz.com så har Darksiders 1 & 2 tillsammans sålt 2.3 miljoner ex, vilket inte troligtvis inte är tillräckligt för att någon skall våga satsa på det.

Dessutom så lämnade ju Joe Madureira (Creative Director för båda spelen och känd serietecknare) Vigil Games precis innan jul. Det sänker tyvärr suget efter lisencen ät mer från ett investeringsperspektiv.

Synd. Gillade verkligen DS 1.

Medlem
Skrivet av Ankh:

Sega var definitivit inte det sämsta alternativet. Låter de bara Relic göra sitt jobb så kommer detta fungera bra. Det är ju inte så att hela spelet ändras bara för namnet Sega dyker upp - spelet har kommit för långt i utvecklingen för super ändringar

Det vore ganska dumt att ändra på något som har gått så bra, men man vet aldrig.

Tycker det känns bra att det blir av, sedan får tiden utvisa om det blir vad man hoppas av det.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Bästa som kunnat ske! vilken j*vla tur att inte blodsugaren EA fick tag på CoH!

Medlem

Tror och hoppas att Relic har hamnat bra hos Sega! Har förbokat CoH 2 sedan länge på Steam och är ett riktigt fan av CoH och WH40k, Relic vet vad dom sysslat med.
Skönt att det inte blev EA känner jag spontant.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Oj tjena vad chockad jag blev över att koch media köpte volition. Nämnde att jag absolut inte trodde att ''deep silver'' skulle ha råd i en annan artikel. ha wierd!

Medlem

Att SEGA tog Relic var nog det bästa som kunde hända av alternativen som fanns. Borde bli bra.

Hoppas Darksiders klarar sig någorlunda,
Sen angående Koch Media som köpte Volotion, vilka f-n är det?


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Inaktiv
Skrivet av trasen:

Vill inte låta jätte negativ, men... sega har väll ändå inte gjort något bra på väldigt väldigt länge? :S Blir blir orolig att CoH 2 inte kommer bli det det borde bli :/

Sega kan om dom vill,
Bayonetta var ju en höjdare .


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Att SEGA tog Relic var nog det bästa som kunde hända av alternativen som fanns. Borde bli bra.

Hoppas Darksiders klarar sig någorlunda,
Sen angående Koch Media som köpte Volotion, vilka f-n är det?

Google är din vän: http://en.wikipedia.org/wiki/Koch_Media

Medlem
Skrivet av lolBEEF:

Så härligt att SEGA fick tag på Relic och därmed antagligen också 40k IPn.

Just SEGAs PC-marknad är ju fruktansvärt stark nu så det ser ut som en riktigt fin framtid för såväl Warhammer fans som Company of Heroes fans.

Känns tveksamt att de kan sälja IP:n för 40K men det hade varit betryggande om det hamnat hos SEGA. Relic hade Dawn of War-serien och sen har vi MMO:t som inte längre är ett MMO (#Warhammer 40,000: Dark Millennium Online) och där var det Vigil som höll i trådarna.

Om någon hittar något om vad som hände med DoW och Dark Millenium får ni gärna länka


signatur

A curse on humanity. A curse of life. A curse on me. A curse on you.

Medlem
Skrivet av chimaeraSWE:
Skrivet av FuzioN:

WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAT ?! ingen köpte DS!? driver dom på fullaste allvar med mig?

Enligt vgchartz.com så har Darksiders 1 &amp; 2 tillsammans sålt 2.3 miljoner ex, vilket inte troligtvis inte är tillräckligt för att någon skall våga satsa på det.

Dessutom så lämnade ju Joe Madureira (Creative Director för båda spelen och känd serietecknare) Vigil Games precis innan jul. Det sänker tyvärr suget efter lisencen ät mer från ett investeringsperspektiv.

Synd. Gillade verkligen DS 1.

vet men det är pga dom har inte gjort dom upp till sin fulla potensial ,vilket den har en lovande och skithög en problemet är bara dom gjort lite fel vilket är synd

Medlem

Vigil... jävla skit. Fan. Helvete.

De gjorde inte perfekta spel, men fan var de intressanta. Oslipade diamanter skulle jag kalla dem. Jag vill VERKLIGEN att de skulle få chansen att utvecklas som en studio... men nu ser det ut att det aldrig kommer bli så.

Fan.

Medlem

Det bästa är väl att Sega förmodligen har ganska bra inställt hos Games Workshop då de fått en Warhammerlicens som arbetas på av Creative Assembly, då finns det ju stora chanser att DoW3 blir verklighet!


signatur

Videomupp

Medlem

RIP Darksiders.

123
Skriv svar