Jämförelse – Wind Waker vs. Wind Waker HD

Robot
Jämförelse – Wind Waker vs. Wind Waker HD

Nintendo visar bilder som jämför tio år gamla Wind Waker med kommande Wind Waker till Wii U.

#nintendo, #the-legend-of-zelda-the-wind-waker


Medlem

My eyes hurt!
Max bloom, max saturation = HD?

Medlem
Jämförelse – Wind Waker vs. Wind Waker HD

Ser mest ut som dom har lagt på något bloom filter. Spelet är också redan vackert som det är.

Medlem

Behövs det verkligen göras om grafiskt? Wind Waker hade en så unik stil, ändrar de för mycket kanske det tappar sin stil.

Edit: Efter att ha kollat igenom bilderna lite noggrannare tycker jag faktiskt originalet ser bättre ut.

Inaktiv

De borde halvera bloomen eller ta bort den helt!

citrongul sandstrand? Där var originalet bättre.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

originalet såg ju charmigare ut, förstår inte varför man ska förstöra spel med en massa HD. Vissa spel passar med HD men inte alla, detta tycke jag såg crap ut med Hd kvalla

Medlem

Originalet.

Sen var det inte mycket till HD.. Majoriteten texturer är orörda, geometrin likaså (en extra båt, skorsten och en flagga typ)... största skillnaden är som sagt bloom och palettändring.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Molnen är mycket puffigare i orginalversionen. Låt molnen vara era pengahungriga jackaler!


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Lite för mycket bloom, men annars föredrar jag remaken grafiskt.

Medlem

bloom och skuggor enda skillnanden?

Inaktiv

Vilket katastrofalt arbete! Gör ju ont i ögonen att titta på. :S

Medlem

Högre upplösning på texturer, ny skybox, ändrad FoV, bloom samt stöd för widescreen? Gillar det, men går att åstakomma liknande saker med en emulator : ). Helt OK ändå.

Medlem

Det enda som behövs läggas till är lite AA och högre upplösning. Skippa bloom helt.

Medlem

Jag var aldrig ett jättefan av Wind Waker. Men om det blir billigt så köper jag det nog. Förhoppningsvis så har de inte kommit hela vägen med belysningen, och att det blir bättre där till release.

Medlem

Herregud det här har jag missat.
Ge mig!! Zelda går alltid hem hos mig! Underbara wind waker!!


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

Det enda de skulle ha gjort var att släppa det med med en högre upplösning.

Windwaker är delad favorit Zelda, så jävla mysigt spel, mycket var grafiken, enda jag har saknat är en högre upplösning.

Nya bilderna känns sådär,,

/S

Medlem

Tittar man på bilderna från originalet här så ser det verkligen dötrist ut, tittar man på en filmsekvens från spelet så ser det riktigt mysigt ut fortfarande. Inväntar en film som jämför detta innan jag ger något omdöme och hoppas på en välgjord remake.

/ LordDaimos

Medlem

Här kan man se hur originalet ser ut i 1080p från en emulator:

http://www.youtube.com/watch?v=kqF3RnHIPz8

Medlem
Skrivet av Zlither:

originalet såg ju charmigare ut, förstår inte varför man ska förstöra spel med en massa HD. Vissa spel passar med HD men inte alla, detta tycke jag såg crap ut med Hd kvalla

Men vad har förändrats eller förstörts? Den är ju fortfarande lika charmerande och vackert som förrut. Bara det att nu har Nintendo lagt grädde på toppen med ett körsbär.

Jag gillar denna HD-version


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem
Skrivet av HogisGuy:
Skrivet av Zlither:

originalet såg ju charmigare ut, förstår inte varför man ska förstöra spel med en massa HD. Vissa spel passar med HD men inte alla, detta tycke jag såg crap ut med Hd kvalla

Men vad har förändrats eller förstörts? Den är ju fortfarande lika charmerande och vackert som förrut. Bara det att nu har Nintendo lagt grädde på toppen med ett körsbär.

Jag gillar denna HD-version

Tyckte originalet såg bätte ut, det är som dom andra säger. Det var på tok för mycket bloom effekt, och var ju tydligen inget mer ändrat än skuggor och ljuset. Som sagt vissa spel passar inte in för HD oavsett vad du än säger

Medlem

HD versionen bättre och för de som säger att bloom är ända skillnaden, fixa era ögon för det är seriöst mer bakom det...

Medlem

Ser ut som nån inofficiell mod till ett random spel. Texturerna ser knappt bättre ut heller. Spelet ser fint ut som det är.

Om dom ska göra en HD remake är väl Majoras Mask ett mer befogat val, Wind Waker är ju fortfarande i någorlunda färskt minne...

Medlem

Folk är juh sjuka i skallen.
Det är juh natt och dag! HD versionen ser juh zomg ut.

Win.

Medlem

Jag gillar grafiken, den bidrar med något nytt till spelet. Vill man spela originalet så kan man antingen köra det på Gamecube, Wii eller Dolphin, och det fungerar riktigt bra på det sistnämnda.

Tycker att grafiken påminner lite om den i Nintendo Land. Samma motor månntro? Hur som helst så längtar jag till hösten då det släpps.

Medlem

Tycker att "HD" bilderna ser själlösa ut på något sätt...

Medlem

Blir faktiskt mer och mer taggad på Wii U! Nya titlar annonserade, många bra multiplayer/coop spel, najs!

Medlem

Vilken är vilken?

Ne jag bara skojar Det är väll den till höger som är hd. Men det ser tyvärr lite grötig ut

Medlem

I Like lite mycket bloom men det kan jag leva med. Bara vackert

Medlem
Skrivet av Hulle:

Här kan man se hur originalet ser ut i 1080p från en emulator:

http://www.youtube.com/watch?v=kqF3RnHIPz8

Ser fantastiskt ut, det enda som man saknar där är högupplösta ikoner också för hälsa och dylikt (för de ser ju ärligt talat väldigt grumliga ut där).

/ LordDaimos

Medlem

Kan knappt bärga mig att se detta i rörelse, då Wind Waker var extremt "mjukt" bara på Gamecube. Speciellt blom-bossen, detta kommer bli tidernas snyggaste spel grafiskt - Tills det helt nya HD Zelda kommer vill säga!

12
Skriv svar