Nio minuter från Dead Island: Riptide

Robot
Nio minuter från Dead Island: Riptide

Äntligen har en gameplay-film släppts från Dead Island: Riptide – och den är nio minuter lång.

#dead-island-riptide, #deep-silver


Medlem
Nio minuter från Dead Island: Riptide

Älskade det första Dead Island, this is gonna be awesome

Medlem

Bara jag som tycker det ser exakt likadant ut som Dead island? Ser inga nya förändringar än grafiken.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Robertl0l:

Bara jag som tycker det ser exakt likadant ut som Dead island? Ser inga nya förändringar än grafiken.

Känslan är väl att detta är mer av en "1.5"-uppföljare än en "2.0"-dito.
För övrigt borde jag snart ge originalet en chans. Många säger att det är bättre än det verkar.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Skulle inte kalla det uppföljare, snarare en fristående expansion.

Inaktiv
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av Robertl0l:

Bara jag som tycker det ser exakt likadant ut som Dead island? Ser inga nya förändringar än grafiken.

Känslan är väl att detta är mer av en "1.5"-uppföljare än en "2.0"-dito.
För övrigt borde jag snart ge originalet en chans. Många säger att det är bättre än det verkar.

Själv kallar jag det för mycket sämre än det verkar, spelandet är så hackigt på något sätt och flyter aldrig på. Repetetiva uppdrag spring hit hämta det mmorpg style. Allmänt omständig multiplayer och hur spelet sparas eller inte.
Trodde det skulle vara underbart, men icke. Däremot är det våldsamt och känslan av att nita ner en zombie i en pol så att den drunknar är ju alltid kul.

Hade fightandet varit lite mer som i Chivalry hade det varit ett så mycket bättre spel.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av Robertl0l:

Bara jag som tycker det ser exakt likadant ut som Dead island? Ser inga nya förändringar än grafiken.

Känslan är väl att detta är mer av en "1.5"-uppföljare än en "2.0"-dito.
För övrigt borde jag snart ge originalet en chans. Många säger att det är bättre än det verkar.

Vissa gillar det, vissa tycker det är rena dyngan (input my name)

Medlem

Brilljant spel i Co-op trotts sitt mediokra meny system. (Pc då).
Inne på andra varvet med min char (och mina polares) just nu. Funkar kanon att lira om med samma characters.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Dead Island är underbart i all sin enkelhet. Co-op var upplyftande och riktigt roligt.
Visst är det enkla quests och begränsat med gear osv men det är ändå jävligt underhållande.
Ser fram emot Riptide så jag kan bränna lite "daylight"

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av Robertl0l:

Bara jag som tycker det ser exakt likadant ut som Dead island? Ser inga nya förändringar än grafiken.

Känslan är väl att detta är mer av en "1.5"-uppföljare än en "2.0"-dito.
För övrigt borde jag snart ge originalet en chans. Många säger att det är bättre än det verkar.

Själva storyn och gameplayet tyckte jag var ok, vapnen och så är bra gjorda & det är alltid kul att sparka ner zombies i pooler/köra över dem etc!

Det enda negativa jag kommer på är att deras skillträd/talent tree är ganska dåligt gjord, obalanserad osv, sen att man kastar sina vapen makes no sense och jag förstår inte varför de inte ändrar det i det nya spelet

Allt som allt, det är värt att spela igenom en gång tycker jag, men det är nog inte så skoj en 2:a eller 3:e gång.

Medlem

Om ändå det var mer moddbart till PC och mindre arkadigt i sin design...

Medlem
1
Skriv svar