Jämförelse – Wind Waker vs. Wind Waker HD

Medlem
Skrivet av Zlither:
Skrivet av HogisGuy:
Skrivet av Zlither:

originalet såg ju charmigare ut, förstår inte varför man ska förstöra spel med en massa HD. Vissa spel passar med HD men inte alla, detta tycke jag såg crap ut med Hd kvalla

Men vad har förändrats eller förstörts? Den är ju fortfarande lika charmerande och vackert som förrut. Bara det att nu har Nintendo lagt grädde på toppen med ett körsbär.

Jag gillar denna HD-version

Tyckte originalet såg bätte ut, det är som dom andra säger. Det var på tok för mycket bloom effekt, och var ju tydligen inget mer ändrat än skuggor och ljuset. Som sagt vissa spel passar inte in för HD oavsett vad du än säger

Så oavsett om jag tycker att HD gjorde ett visst spel finare så kommer jag att ha fel. Det är det du säger just nu.

Orginalet var snyggt men jag ser inget illa med denna HD-version. Jag tror nog inte att alla dessa effekter som t.ex Bloom effekten (om du nu vet vad det är för något överhuvudtaget), kommer se ut som dem på bilderna och även om det nu skulle vara så, så kommer man inte bry sig om det i slutändan.


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem

Förutom att bloom-effekten är lite galen så skulle jag gärna vilja veta varför någon föredrar de bleka, trista och detaljlösa bilderna ifrån orginalet.


signatur

Jaha.

Medlem

Ser riktigt vackert ut, fast jag är en sucker för bloom


signatur

Game long and prosper

Medlem

Ser riktigt vackert ut, fast jag är en sucker för bloom


signatur

Game long and prosper

Medlem

Men vad i hela friden har de gjort! Jag hoppas verkligen att det bara är bilderna men dem har ju liksom pressat ihopa miljöerna i bredd och dragit ut dem i höjd.

Dom har ju tvistat hela kartan så det blir mycket trängre men högre. Nej, jag är nog mera för den gamla stilen.


signatur

Nämen!

Medlem

Struggle: Gamecube versionen hade ej Widescreen stöd.... Dags att tänka till kanske innan man skriver!

Medlem
Skrivet av radiuz:

Struggle: Gamecube versionen hade ej Widescreen stöd.... Dags att tänka till kanske innan man skriver!

Öm, okej så varför är det den nya HD versionen på Wii U som ser för ihopatryckt ut då?

Gamecube versionen är den som känns mera öppen och luftig, mysigare med lägre hus etc, den är inte Widescreen, så om man gör en Widescreen variant av en icke Widescreen version bör ju resultatet bli tvärsom om nu Widescreen spelat någon roll för twistningen.

Med bilderna så är det istället så att det känns som Gamecube varianten är i Widescreen och Wii U är inte det.

Det kanske är dags att du tänker till lite istället...


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Struggle:
Skrivet av radiuz:

Struggle: Gamecube versionen hade ej Widescreen stöd.... Dags att tänka till kanske innan man skriver!

Öm, okej så varför är det den nya HD versionen på Wii U som ser för ihopatryckt ut då?

Gamecube versionen är den som känns mera öppen och luftig, mysigare med lägre hus etc, den är inte Widescreen, så om man gör en Widescreen variant av en icke Widescreen version bör ju resultatet bli tvärsom om nu Widescreen spelat någon roll för twistningen.

Med bilderna så är det istället så att det känns som Gamecube varianten är i Widescreen och Wii U är inte det.

Det kanske är dags att du tänker till lite istället...

*facepalm*
Wind Waker på GC var inte widescreen, Wind Waker HD är widescreen. Bilderna FZ har lagt in från GC versionen har smetats ut till widescreen av någon anledning.

TL;DR, GC bilderna här är utdragna, alltså det är inte HD versionen som är ihop tryckt. För att göra det lite tydligare för dig titta här.

Medlem
Skrivet av radiuz:

Struggle: Gamecube versionen hade ej Widescreen stöd.... Dags att tänka till kanske innan man skriver!

Min emulator har det

Medlem
Skrivet av Maund001:

HD versionen bättre och för de som säger att bloom är ända skillnaden, fixa era ögon för det är seriöst mer bakom det...

bloom är inte den enda skillnaden (även om det hindrar en från att se det mesta), men det ser fortfarande inte bättre ut.

Gradual shading hör inte hemma i spelet heller med tanke på att orginalet körde med cell shading, de ändrade på hela art directionen, helt retarded.

Nej tack, om jag vill spela zelda i 1080p så gör jag det i dolphin med widescreen moddet

Medlem
Skrivet av HogisGuy:
Skrivet av Zlither:
Skrivet av HogisGuy:
Skrivet av Zlither:

originalet såg ju charmigare ut, förstår inte varför man ska förstöra spel med en massa HD. Vissa spel passar med HD men inte alla, detta tycke jag såg crap ut med Hd kvalla

Men vad har förändrats eller förstörts? Den är ju fortfarande lika charmerande och vackert som förrut. Bara det att nu har Nintendo lagt grädde på toppen med ett körsbär.

Jag gillar denna HD-version

Tyckte originalet såg bätte ut, det är som dom andra säger. Det var på tok för mycket bloom effekt, och var ju tydligen inget mer ändrat än skuggor och ljuset. Som sagt vissa spel passar inte in för HD oavsett vad du än säger

Så oavsett om jag tycker att HD gjorde ett visst spel finare så kommer jag att ha fel. Det är det du säger just nu.

Orginalet var snyggt men jag ser inget illa med denna HD-version. Jag tror nog inte att alla dessa effekter som t.ex Bloom effekten (om du nu vet vad det är för något överhuvudtaget), kommer se ut som dem på bilderna och även om det nu skulle vara så, så kommer man inte bry sig om det i slutändan.

Nä det sa jag inte, du kanske ska sluta tolka det på ditt egna lilla sätt. Det jag syftade med (oavsett vad du säger) är att du verkar tro att alla spel passar bra med HD vilket dom inte gör, jag har sett en hel del remakes med HD som ser ut som crap. Och jo för mycket bloom i ett spel kan störas rejält. Det är något man kan störa sig på hela tiden, men bara för att du inte gör det ska du inte gå och tro att tycka likadant.

Medlem
Skrivet av Cyras:
Skrivet av Struggle:
Skrivet av radiuz:

Struggle: Gamecube versionen hade ej Widescreen stöd.... Dags att tänka till kanske innan man skriver!

Öm, okej så varför är det den nya HD versionen på Wii U som ser för ihopatryckt ut då?

Gamecube versionen är den som känns mera öppen och luftig, mysigare med lägre hus etc, den är inte Widescreen, så om man gör en Widescreen variant av en icke Widescreen version bör ju resultatet bli tvärsom om nu Widescreen spelat någon roll för twistningen.

Med bilderna så är det istället så att det känns som Gamecube varianten är i Widescreen och Wii U är inte det.

Det kanske är dags att du tänker till lite istället...

*facepalm*
Wind Waker på GC var inte widescreen, Wind Waker HD är widescreen. Bilderna FZ har lagt in från GC versionen har smetats ut till widescreen av någon anledning.

TL;DR, GC bilderna här är utdragna, alltså det är inte HD versionen som är ihop tryckt. För att göra det lite tydligare för dig titta här.
http://i47.tinypic.com/dcreas.png

Artikeln är ju jävligt missvisande, då bilderna vid lite närmare efterforskning är tagna med Dolphin Emulatorn körd i Widescreen format, vilket är hästlängder annorlunda ifrån GC-Original. Blir verkligen inte en riktigt jämförelse. Därav blev det till min förvåning när dessa bilder dök upp. Det är inte konstigt att man upplever bilderna på den nya som ihopatryckta när de andra som ska vara original är utsträckta. Var ju trots allt flertalet år sedan jag spelade igenom Wind Waker.

Tji får man för att man för en gångs skull litar blint på att media gör en rättvis jämförelse av orginalet. Är detta verkligen Nintendo "spelmakarna" som har gett ut dessa bilder? Tveksamt.

I mitt försvar pratar/pratade jag om dessa bilder då det påstås att det är original varianterna. Jag står dock fast i att jag tycker det är något twistat med vinklarna etc när jag ser bilderna, nått känns "off" och jag tycker fortfarande orginalet är vackrare med det "grafiska".

Skumt.


signatur

Nämen!

ZF
Medlem

tycker mest det ser ut som GC-Zelda fått ett N64-filter.

Medlem
Skrivet av Zlither:
Skrivet av HogisGuy:
Skrivet av Zlither:
Skrivet av HogisGuy:
Skrivet av Zlither:

originalet såg ju charmigare ut, förstår inte varför man ska förstöra spel med en massa HD. Vissa spel passar med HD men inte alla, detta tycke jag såg crap ut med Hd kvalla

Men vad har förändrats eller förstörts? Den är ju fortfarande lika charmerande och vackert som förrut. Bara det att nu har Nintendo lagt grädde på toppen med ett körsbär.

Jag gillar denna HD-version

Tyckte originalet såg bätte ut, det är som dom andra säger. Det var på tok för mycket bloom effekt, och var ju tydligen inget mer ändrat än skuggor och ljuset. Som sagt vissa spel passar inte in för HD oavsett vad du än säger

Så oavsett om jag tycker att HD gjorde ett visst spel finare så kommer jag att ha fel. Det är det du säger just nu.

Orginalet var snyggt men jag ser inget illa med denna HD-version. Jag tror nog inte att alla dessa effekter som t.ex Bloom effekten (om du nu vet vad det är för något överhuvudtaget), kommer se ut som dem på bilderna och även om det nu skulle vara så, så kommer man inte bry sig om det i slutändan.

Nä det sa jag inte, du kanske ska sluta tolka det på ditt egna lilla sätt. Det jag syftade med (oavsett vad du säger) är att du verkar tro att alla spel passar bra med HD vilket dom inte gör, jag har sett en hel del remakes med HD som ser ut som crap. Och jo för mycket bloom i ett spel kan störas rejält. Det är något man kan störa sig på hela tiden, men bara för att du inte gör det ska du inte gå och tro att tycka likadant.

Sa aldrig att alla spel passar i HD och jag försöker inte få folk att tycka som jag gör men w/e.
Du såsom många andra nostalgimänniskor kan fortsätta säga det ni gör och tycker medan vi andra spelar en vacker HD-version av Zelda: Windwaker under tiden.


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

12
Skriv svar