Deep Silver: "Ljus framtid för Metro och Saints Row"

Robot
Deep Silver: "Ljus framtid för Metro och Saints Row"

Deep Silver kommer i framtiden basa över Metro- och Saints Row-serierna. "Vi passar perfekt", säger den tyska utgivaren.

#koch-media, #deep-silver, #risen, #sacred-2-fallen-angel, #secret-files-tunguska


Medlem
Deep Silver: "Ljus framtid för Metro och Saints Row"

Ska jag vara ärlig så är det inte jättebetryggande, inte för Metro i alla fall.

Medlem

@Xzander

Håller inte med, Deep Silver är bra och många riktigt bra titlar på sitt CV.
Detta bådar gott tror jag för de nyförvärvade titlarna.

Medlem

vete fan alltså, med tanke på hur mycket Deep Silver bråkat om Stalker så känner jag inte mig trygg för Metro, iofs så gillade jag aldrig metro

Medlem
Skrivet av Mindrax:

@Xzander

Håller inte med, Deep Silver är bra och många riktigt bra titlar på sitt CV.
Detta bådar gott tror jag för de nyförvärvade titlarna.

Kommersiellt lyckade kanske, såsom Risen, Risen 2 och Dead Island... men jag har då aldrig förstått deras framgång, då jag tycker att alla dessa spel kändes ofärdiga och riktigt buggiga. Kanske bara är jag, och sedan så är det ju såklart utvecklare och inte utgivare som gör spelen så det är ingen 100%-ig bedömning. Men men smaken e ju som baken, får bara se om julskinkan smakar gott framöver.

Medlem

@Xzander:

Jag har spelat ett flertal av deras titlar, dessutom ganska mycket och har aldrig upplevt titlarna som ofärdiga eller buggiga. Alla spel har någon form av buggar i början så det är ingen skillnad enligt mig.
Sen att spelen har skiftande kvalité är ju som det är, mindre produktioner, mindre budget osv är stora avgörande faktorer dock inte alltid avgörande.
Så vi får se om det blir "bra eller anus" av hela denna soppa

Medlem
Skrivet av Mindrax:

@Xzander:

Jag har spelat ett flertal av deras titlar, dessutom ganska mycket och har aldrig upplevt titlarna som ofärdiga eller buggiga. Alla spel har någon form av buggar i början så det är ingen skillnad enligt mig.
Sen att spelen har skiftande kvalité är ju som det är, mindre produktioner, mindre budget osv är stora avgörande faktorer dock inte alltid avgörande.
Så vi får se om det blir "bra eller anus" av hela denna soppa

Testat Stalker : Clear Sky?

Men ett spel har dom lyckats med iaf, Secret Files: Tunguska.


signatur

Nämen!

Medlem

Som jag sa i en annan tråd, ingick inte Red Faction i Volition?
Guerilla var ju hyfsat med Armaggedon vete fan..


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Som jag sa i en annan tråd, ingick inte Red Faction i Volition?
Guerilla var ju hyfsat med Armaggedon vete fan..

Jag tror att red faction licensen inte var med i denna omgång. Dem har ju delat upp auktioneringen till två tillfällen. Vid nästa tillfälle kommer det att vara primärt äldre tillgångar som exempelvis homeworld. Mycket möjligt att red faction ingår där.

Medlem

Kan inte någon snabbt bara rabbla lite titlar som blivit mycket bättre när någon annan tagit över så att jag kan känna mig lite tryggare i uttalandet?


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Struggle:
Skrivet av Mindrax:

@Xzander:

Jag har spelat ett flertal av deras titlar, dessutom ganska mycket och har aldrig upplevt titlarna som ofärdiga eller buggiga. Alla spel har någon form av buggar i början så det är ingen skillnad enligt mig.
Sen att spelen har skiftande kvalité är ju som det är, mindre produktioner, mindre budget osv är stora avgörande faktorer dock inte alltid avgörande.
Så vi får se om det blir "bra eller anus" av hela denna soppa

Testat Stalker : Clear Sky?

Men ett spel har dom lyckats med iaf, Secret Files: Tunguska.

Vad har clear sky med deep silver att göra? Utgivare av första stalker, THQ, utvecklare OCH utgivare av resterande innan kk var gsc själva.

Medlem

Det viktiga är att SR4 fortfarande är på väg

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Struggle:
Skrivet av Mindrax:

@Xzander:

Jag har spelat ett flertal av deras titlar, dessutom ganska mycket och har aldrig upplevt titlarna som ofärdiga eller buggiga. Alla spel har någon form av buggar i början så det är ingen skillnad enligt mig.
Sen att spelen har skiftande kvalité är ju som det är, mindre produktioner, mindre budget osv är stora avgörande faktorer dock inte alltid avgörande.
Så vi får se om det blir "bra eller anus" av hela denna soppa

Testat Stalker : Clear Sky?

Men ett spel har dom lyckats med iaf, Secret Files: Tunguska.

Vad har clear sky med deep silver att göra? Utgivare av första stalker, THQ, utvecklare OCH utgivare av resterande innan kk var gsc själva.

Stalker : Clear Sky´s hemsida :

http://cs.stalker-game.com/en/

Jag citerar ur stycket längst ner på sidan rad två:

"Exclusively published and distributed by Deep Silver, a division of Koch Media GmbH, 6600 Höfen, Austria."

Du har även Deep Silvers egna sida för det :

http://stalker.deepsilver.com/index.php?lang=eng


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Jaxz:

Det viktiga är att SR4 fortfarande är på väg

Där sa du något

Medlem

Jag som är ett stort SR fan hoppas verkligen dem kan leverera

Det här blev plötsligt jävligt nervöst gällande Metro-serien

Medlem

Saints Row är vad GTA borde ha varit istället för att Rockstar gick ifrån sina rötter och började ta spelserien på alldeles för stort allvar i och med GTA 4. Hoppas starkt på SR4, för så roligt som jag haft med SR3 i coop har jag inte haft på evigheter.

Medlem
Skrivet av omgponies:
Skrivet av Castor.T:

Som jag sa i en annan tråd, ingick inte Red Faction i Volition?
Guerilla var ju hyfsat med Armaggedon vete fan..

Jag tror att red faction licensen inte var med i denna omgång. Dem har ju delat upp auktioneringen till två tillfällen. Vid nästa tillfälle kommer det att vara primärt äldre tillgångar som exempelvis homeworld. Mycket möjligt att red faction ingår där.

Ok. Tack för svaret, får se vad det blir.

Skrivet av Darkseed:

Saints Row är vad GTA borde ha varit istället för att Rockstar gick ifrån sina rötter och började ta spelserien på alldeles för stort allvar i och med GTA 4. Hoppas starkt på SR4, för så roligt som jag haft med SR3 i coop har jag inte haft på evigheter.

Utan att ha spelat Saints Row så kan jag definitivt säga att GTA är inte vad det varit.
Inte samma glimten i ögat nå mer.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Castor.T:
Skrivet av Darkseed:

Saints Row är vad GTA borde ha varit istället för att Rockstar gick ifrån sina rötter och började ta spelserien på alldeles för stort allvar i och med GTA 4. Hoppas starkt på SR4, för så roligt som jag haft med SR3 i coop har jag inte haft på evigheter.

Utan att ha spelat Saints Row så kan jag definitivt säga att GTA är inte vad det varit.
Inte samma glimten i ögat nå mer.

Jag kan definitivt rekommendera SR3. Speciellt om du har en kompis att spela igenom kampanjen med. Det har allt man saknade i GTA 4 och mer därtill. Det tar dessutom inte sig självt på allvar för fem öre. Många asgarv har delats ut under mitt spelande av kampanjen i coop.

Medlem

SR är riktigt kul i co-op så jag vill se en fyra

Medlem

doc var Saints row 2 bättre i vissa delar än 3an och 3an hade sina delar, 2an hade doc bäst ccustomization. I 3an blev du typ odödlig nästan väldigt fort även på svåraste

Medlem
Skrivet av Struggle:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Struggle:
Skrivet av Mindrax:

@Xzander:

Jag har spelat ett flertal av deras titlar, dessutom ganska mycket och har aldrig upplevt titlarna som ofärdiga eller buggiga. Alla spel har någon form av buggar i början så det är ingen skillnad enligt mig.
Sen att spelen har skiftande kvalité är ju som det är, mindre produktioner, mindre budget osv är stora avgörande faktorer dock inte alltid avgörande.
Så vi får se om det blir "bra eller anus" av hela denna soppa

Testat Stalker : Clear Sky?

Men ett spel har dom lyckats med iaf, Secret Files: Tunguska.

Vad har clear sky med deep silver att göra? Utgivare av första stalker, THQ, utvecklare OCH utgivare av resterande innan kk var gsc själva.

Stalker : Clear Sky´s hemsida :

http://cs.stalker-game.com/en/

Jag citerar ur stycket längst ner på sidan rad två:

"Exclusively published and distributed by Deep Silver, a division of Koch Media GmbH, 6600 Höfen, Austria."

Du har även Deep Silvers egna sida för det :

http://stalker.deepsilver.com/index.php?lang=eng

Ok då var det felaktig information på Steam, my bad then

Medlem

Mmm. Yes! Snart får vi en Gangster Simulator 2014 & en Post-apokalyptisk Simulator ultra 2k 2015.

För det är ju vad vi alla vet är tyskarnas favoriter, halvdassiga simulatorer eller stolpskotts ARPG's drivna av tyskar för tyskar.

Medlem

Sällan en ljus framtid för spel när Deep Silver är i farten.


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Skulle jag köpa upp en del utav ett stort företag, skulle jag låta teamet bakom en licens få arbeta med helt FRIA tyglar, + bara mata in pengar i projektet och stå för pr.

Skulle vägra att röra utveckling - alltså det motsatta gentemot EA

Inaktiv
Skrivet av Apministern:

Sällan en ljus framtid för spel när Deep Silver är i farten.

Äh, softa med den där dassiga attityden. Allt som inte är EA är ett "det kunde varit värre"-scenario.

Det är skittråkigt att THQ går i graven men jag är bara glad att inte de värsta odjuren varit framme och slafsat i sig.

Inaktiv
Skrivet av vuze2143:

Skulle jag köpa upp en del utav ett stort företag, skulle jag låta teamet bakom en licens få arbeta med helt FRIA tyglar, + bara mata in pengar i projektet och stå för pr.

Skulle vägra att röra utveckling - alltså det motsatta gentemot EA

...ja, för den metoden funkade ju skitbra för 2K när de finansierade Duke Nukem Forever? Eller Bethesda när de gjorde likadant med Rage?

Medlem
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av vuze2143:

Skulle jag köpa upp en del utav ett stort företag, skulle jag låta teamet bakom en licens få arbeta med helt FRIA tyglar, + bara mata in pengar i projektet och stå för pr.

Skulle vägra att röra utveckling - alltså det motsatta gentemot EA

...ja, för den metoden funkade ju skitbra för 2K när de finansierade Duke Nukem Forever? Eller Bethesda när de gjorde likadant med Rage?

Jag skulle väll förmodligen inte köpa ett utvecklings team som är idioter ;D Tyvärr gjorde 2K och Bethesda det...

Medlem
Skrivet av Paddington:

Kan inte någon snabbt bara rabbla lite titlar som blivit mycket bättre när någon annan tagit över så att jag kan känna mig lite tryggare i uttalandet?

Du menar typ som när Ubisoft tog över Far Cry serien och gjorde det mirakulösa Far Cry 2?

Vet inte vad jag tycker om att de tar över Metro faktiskt, Dead Island hade jag lite förhoppningar om, som visade sig bli den värsta skiten jag spelat på länge, buggigt som fan. Det är möjligt att de har fixat sånt nu, står inte ut att spela pga foven.

Medlem
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av Apministern:

Sällan en ljus framtid för spel när Deep Silver är i farten.

Äh, softa med den där dassiga attityden. Allt som inte är EA är ett "det kunde varit värre"-scenario.

Inte så att jag tänker försvara EA, men de senaste stora titlarna EA har släppt är BF3 och MoH:Warfighter, som måste ses som underverk i jämförelse med Dead Island.

12
Skriv svar