Konsol-Terraria får mängder av nytt godis

Robot
Konsol-Terraria får mängder av nytt godis

Ta dig en titt på en ny rulle som visar upp vad du kan förvänta dig för extramums när 2D-liret Terraria vid ett senare skede når Xbox 360 och Playstation 3.

#terraria, #minecraft


Medlem
Konsol-Terraria får mängder av nytt godis

Och hatet har ännu en gång blossat upp.
Synd att det är 505 games som får ta skiten.

Medlem

Men... Vi på PC ra

Medlem

Skandalöst att de inte släpper det till PC

Medlem

Vem har sagt att vi inte får de grejerna på pc?

Medlem
Skrivet av Woffen:

Vem har sagt att vi inte får de grejerna på pc?

Grejen är att det är olika utvecklare, men vem vet.

Medlem

Om de sätter kontrollen så tror jag att det kan bli riktigt kul även på Xbox, hoppas på ett demo så man kan testa.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av Woffen:

Vem har sagt att vi inte får de grejerna på pc?

De som utvecklade spelet håller på med ett nytt spel och har sagt de är klara med terraria content.

De som utvecklar porten har absolut inget att göra med PC versionen

Medlem

Så jävla typiskt att ett av mina favorit lir får new content till konsol

Aja, hoppas Starbound kommer snart.

Medlem

För er som är lite sugna på mer content till pc så kan ni surfa in på denna tråden och titta lite, kanske inte helt omöjligt att det kommer ske en uppdatering på pc......

http://www.terrariaonline.com/threads/something-about-a-possi...

Medlem
Skrivet av Cane:

De som utvecklade spelet håller på med ett nytt spel och har sagt de är klara med terraria content.

http://playstarbound.com/


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Cane:
Skrivet av Woffen:

Vem har sagt att vi inte får de grejerna på pc?

De som utvecklade spelet håller på med ett nytt spel och har sagt de är klara med terraria content.

De som utvecklar porten har absolut inget att göra med PC versionen

Typ. Flera av utvecklarna hoppade av Re-Logic av olika skäl, och Tiyuri formade Chucklefish, som utvecklar Starbound.

Så man kan inte skylla på Starbound för att Terraria slutade få uppdateringar.

Gaslamp Games erbjöd sig att fortsätta med utvecklingen av Terraria, men Redigit (ägaren) tackade nej.
Han hyrde sedan 505 Games att göra portningen till konsolerna.

Medlem

Tycker att de har gett sina köpare mer än vad de behöver men visst suger det att konsolägarna får mer godis i form av extra material. Personligen anser jag dock att jag fått ut mycket för de pengar jag betalade för det och det är ändå det som räknas, att man får valuta för pengarna (tycker iaf jag).

Som redan nämnts är det inte samma utvecklare, hade det varit det så hade jag väl kanske sett på det på lite annorlunda sätt.

Medlem

Tiyuri var inte en spelutvecklare, han var en spriter när det gäller Terraria.
Redigit, som var den som låg bakom Terraria, tyckte inte han hade tid nog och viljan att utveckla Terraria vidare, därför la han ner det.

Medlem

Vad bra att dom ignorerar oss PC spelare när det var vi som gjorde allt detta möjligt för dom...
Dock vet jag att det inte är samma personer som gör porten men Terraria skulle inte ha blivit det de är utan PC spelarna anyways!
Oh well bara att vänta på Starbound och hoppas dom inte gör samma sak till sin fan-base.

Medlem
Skrivet av henks:

Tiyuri var inte en spelutvecklare, han var en spriter när det gäller Terraria.

Så det klassas inte som att vara spelutvecklare?

Medlem
Skrivet av Chnum:

Vad bra att dom ignorerar oss PC spelare när det var vi som gjorde allt detta möjligt för dom...
Dock vet jag att det inte är samma personer som gör porten men Terraria skulle inte ha blivit det de är utan PC spelarna anyways!
Oh well bara att vänta på Starbound och hoppas dom inte gör samma sak till sin fan-base.

Kliv ner från din höga häst för fasiken. De har inte gjort något dåligt mot sin fanbase över huvud taget! De gav oss så sjukt jävla mycket när det begav sig. Terraria måste vara ett av de spel där man får ut mest för de få pengar det faktiskt kostar. Fantastiskt spel som fick massor utav content och uppgraderingar långt efter release. Kan inte vara mer nöjd än såhär.

Nu står en annan studio för en portning till konsol... det är GULD, skall bli fantastiskt skoj att sitta ner i soffan och lira det ihop med polarna som inte är så förtjusta i pc-spel.

Medlem

http://www.terrariaonline.com/threads/something-about-a-possi...

Dev frågar om communityn är intresserade av en ny Terraria update.. Så vem vet det kanske kommer till PC med


signatur

Med konster och knep kan man få en älg *uk i en get

Medlem
Skrivet av Snakalabama:

http://www.terrariaonline.com/threads/something-about-a-possi...

Dev frågar om communityn är intresserade av en ny Terraria update.. Så vem vet det kanske kommer till PC med

Låter väldigt lovande, inte upptäckt några buggar men jag har iofs inte spelat säkert ens hälften av spelet så jag vet inte hur det ser ut när man kommit längre.

Medlem

Ser verkligen ut att passa bättre till konsol (vägrar handkontroll på pc:n).

Medlem
Skrivet av Scream112:
Skrivet av Chnum:

Vad bra att dom ignorerar oss PC spelare när det var vi som gjorde allt detta möjligt för dom...
Dock vet jag att det inte är samma personer som gör porten men Terraria skulle inte ha blivit det de är utan PC spelarna anyways!
Oh well bara att vänta på Starbound och hoppas dom inte gör samma sak till sin fan-base.

Kliv ner från din höga häst för fasiken. De har inte gjort något dåligt mot sin fanbase över huvud taget! De gav oss så sjukt jävla mycket när det begav sig. Terraria måste vara ett av de spel där man får ut mest för de få pengar det faktiskt kostar. Fantastiskt spel som fick massor utav content och uppgraderingar långt efter release. Kan inte vara mer nöjd än såhär.

Nu står en annan studio för en portning till konsol... det är GULD, skall bli fantastiskt skoj att sitta ner i soffan och lira det ihop med polarna som inte är så förtjusta i pc-spel.

Sa jag något om att de inte hade gett oss något? Nä skulle inte tro det... Det jag menade var att vi PC spelare hjälpte dom att få spelet till vad det är just nu och ja jag vet att det inte är samma personer som gör det till konsol men det skrev jag med... Men tänk såhär, om inga PC spelare hade köpt spelet i första taget hade de då gjort patcharna? Jag skulle inte tro det men man vet aldrig.
Så vi får se om dessa nya saker kommer komma till PC med eller om det enbart är konsol. Dock håller jag inte andan för fler patcher till PC, jag har fått ut 260 timmar gameplay och mer lär det säkert bli i framtiden så jag är nöjd med köpet men det är inte poängen här. Det är bara synd att alla spel som går över till konsoler brukar glömma PCn efter ett tag.

1
Skriv svar