Indieutvecklare vill köpa Homeworld-rättigheter

Robot
Indieutvecklare vill köpa Homeworld-rättigheter

Okända Teampixel planerar att samla ihop resurserna för att köpa Homeworld från THQ. Och de vill ha din hjälp.

#thq, #relic-entertainment, #sega


Medlem
Indieutvecklare vill köpa Homeworld-rättigheter

GoG och Homeworld? Låter som en alldeles utmärkt kombination. Hoppas det blir ett köp, tror detta kan bli mycket bra och jag har längtat efter ett nytt Homeworld spel sedan del två.

Medlem

Tja, alla måste börja någonstans. Skulle de lyckas få rättigheterna men misslyckas med spelet - så har de åtminstone försökt! Bättre än att den bara försvinner..


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Tja, alla måste börja någonstans. Skulle de lyckas få rättigheterna men misslyckas med spelet - så har de åtminstone försökt! Bättre än att den bara försvinner..

Ja och även om ett nytt Homeworld spel skulle bli dåligt så är det värt det bara för få se spelet på GoG/Steam så alla som missat det får uppleva denna pärla.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Ankh:

Tja, alla måste börja någonstans. Skulle de lyckas få rättigheterna men misslyckas med spelet - så har de åtminstone försökt! Bättre än att den bara försvinner..

Ja och även om ett nytt Homeworld spel skulle bli dåligt så är det värt det bara för få se spelet på GoG så alla som missat det får uppleva denna pärla.

Lite så jag tänkte också sen tycker åtminstone jag att skulle det bli skräp så har man alltid de gamla kvar Det tycker jag om de flesta spelen...men visst vill man se det lyckas!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Ankh:

Tja, alla måste börja någonstans. Skulle de lyckas få rättigheterna men misslyckas med spelet - så har de åtminstone försökt! Bättre än att den bara försvinner..

Ja och även om ett nytt Homeworld spel skulle bli dåligt så är det värt det bara för få se spelet på GoG så alla som missat det får uppleva denna pärla.

Lite så jag tänkte också sen tycker åtminstone jag att skulle det bli skräp så har man alltid de gamla kvar Det tycker jag om de flesta spelen...men visst vill man se det lyckas!

Absolut, hade varit helt sabla underbart om de lyckades göra en värdig uppföljare på Homeworld som tar det bästa från serien och minimerar det som inte var så bra.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Ankh:

Tja, alla måste börja någonstans. Skulle de lyckas få rättigheterna men misslyckas med spelet - så har de åtminstone försökt! Bättre än att den bara försvinner..

Ja och även om ett nytt Homeworld spel skulle bli dåligt så är det värt det bara för få se spelet på GoG så alla som missat det får uppleva denna pärla.

Lite så jag tänkte också sen tycker åtminstone jag att skulle det bli skräp så har man alltid de gamla kvar Det tycker jag om de flesta spelen...men visst vill man se det lyckas!

Absolut, hade varit helt sabla underbart om de lyckades göra en värdig uppföljare på Homeworld som tar det bästa från serien och minimerar det som inte var så bra.

Exakt!
Men har vi otur blir det som vanligt..."vi var tvugna att anpassa det så även konsol spelarna reder ut det..så vi tog bort de mesta sakerna från spelet och valde att göra det till konsol först och sen porta det till pc spelarna"
Men så blir det nog inte!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Titan Quest IP kunde ju Grim Dawn utvecklarna köpa nu när THQ är död, så kan de fortsätta på den gamla inslagna vägen med eventuellt TQ2?

Om det inte kostar allt för mycket vill säga.
Förmodligen är det ockerpriser.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

tyckte att 50k $ var biligt för homeworld märket

Medlem

Har spelat 1an och 2an älskar det.....
hade velat 3an skulle komma men
hoppas de kmr........

long live homeworld eller nåt


signatur

How you doin?!

Medlem

ingen aning vilka utvecklarna är , men jag har otroligt mer förtroende för dem än någon stort företag..

EA har ju rättigheterna till Westwood och Bullfrog spel, inte fan blire nå nytt av dom inte, bästa skaparna i världen.

Sure, C&C men inte äre bra spel jämförelsevis med de gamla.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

ingen aning vilka utvecklarna är , men jag har otroligt mer förtroende för dem än någon stort företag..

EA har ju rättigheterna till Westwood och Bullfrog spel, inte fan blire nå nytt av dom inte, bästa skaparna i världen.

Sure, C&amp;C men inte äre bra spel jämförelsevis med de gamla.

Usch...var du tvungen att nämna Westwood och Bullfrog? Blir ju deppig när man tänker på vad som hände med de två och alla andra företag EA svalt. Konstigt - på 80talet var EA precis raka motsatsen till vad de är idag

Företag som EA och Activision hade respekt med sig hos spelarna för man visste att det var bra grejer som kom från dom...sen ...tja..


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ztreek:

ingen aning vilka utvecklarna är , men jag har otroligt mer förtroende för dem än någon stort företag..

EA har ju rättigheterna till Westwood och Bullfrog spel, inte fan blire nå nytt av dom inte, bästa skaparna i världen.

Sure, C&amp;C men inte äre bra spel jämförelsevis med de gamla.

Ja hellre en utvecklare som kan göra något av denna IP än en utgivare som garanterat kommer fördärva den så det inte längre är samma spel.
Jag har också mer förtroende för denna utvecklare och inte heller någon aning om vilka de är.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Ztreek:

ingen aning vilka utvecklarna är , men jag har otroligt mer förtroende för dem än någon stort företag..

EA har ju rättigheterna till Westwood och Bullfrog spel, inte fan blire nå nytt av dom inte, bästa skaparna i världen.

Sure, C&amp;amp;C men inte äre bra spel jämförelsevis med de gamla.

Ja hellre en utvecklare som kan göra något av denna IP än en utgivare som garanterat kommer fördärva den så det inte längre är samma spel.
Jag har också mer förtroende för denna utvecklare och inte heller någon aning om vilka de är.

Rätt skrämmande att nästan samtliga av oss er det hela på det viset - det visar bara hur lite förtroende man har numera för de Ubisoft/Electronic Arts och Activision.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Tja, alla måste börja någonstans. Skulle de lyckas få rättigheterna men misslyckas med spelet - så har de åtminstone försökt! Bättre än att den bara försvinner..

Ett indieföretag kan åtminstone försöka. Ett större, mer känt företag med en utgivare(Activision eller EA t.ex) så lär vi få se spelet, men jag tror inte att titeln kommer överrens med innehållet.

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Ztreek:

ingen aning vilka utvecklarna är , men jag har otroligt mer förtroende för dem än någon stort företag..

EA har ju rättigheterna till Westwood och Bullfrog spel, inte fan blire nå nytt av dom inte, bästa skaparna i världen.

Sure, C&amp;amp;amp;C men inte äre bra spel jämförelsevis med de gamla.

Ja hellre en utvecklare som kan göra något av denna IP än en utgivare som garanterat kommer fördärva den så det inte längre är samma spel.
Jag har också mer förtroende för denna utvecklare och inte heller någon aning om vilka de är.

Rätt skrämmande att nästan samtliga av oss er det hela på det viset - det visar bara hur lite förtroende man har numera för de Ubisoft/Electronic Arts och Activision.

Ja men det finns hopp, CD Project RED är utan tvekan ett sådant, kan inte vänta tills de släpper mer videos och infos om Cyberpunk 2077, tror de har riktigt storsäljare under utveckling och så har vi ju Kickstarter som förhoppningsvis har en del bra spel på gång=).

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Ztreek:

ingen aning vilka utvecklarna är , men jag har otroligt mer förtroende för dem än någon stort företag..

EA har ju rättigheterna till Westwood och Bullfrog spel, inte fan blire nå nytt av dom inte, bästa skaparna i världen.

Sure, C&amp;amp;amp;amp;C men inte äre bra spel jämförelsevis med de gamla.

Ja hellre en utvecklare som kan göra något av denna IP än en utgivare som garanterat kommer fördärva den så det inte längre är samma spel.
Jag har också mer förtroende för denna utvecklare och inte heller någon aning om vilka de är.

Rätt skrämmande att nästan samtliga av oss er det hela på det viset - det visar bara hur lite förtroende man har numera för de Ubisoft/Electronic Arts och Activision.

Ja men det finns hopp, CD Project RED är utan tvekan ett sådant, kan inte vänta tills de släpper mer videos och infos om Cyberpunk 2077, tror de har riktigt storsäljare under utveckling och så har vi ju Kickstarter som förhoppningsvis har en del bra spel på gång=).

Ja kickstarter gillar jag starkt! Jag vet att både du och jag gjort en kanon investering där

Edit: sidenote...min 9 åriga son läste på fodralet till homeworld (jag var ju tvungen att ta fram och installera det nu!) och läste högt "Homoworld" ..litet skratt fick man


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Men fan! Nu måste jag installera ettan och tvåan. Cataclysm har jag någonstans också!

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Ztreek:

ingen aning vilka utvecklarna är , men jag har otroligt mer förtroende för dem än någon stort företag..

EA har ju rättigheterna till Westwood och Bullfrog spel, inte fan blire nå nytt av dom inte, bästa skaparna i världen.

Sure, C&amp;amp;amp;C men inte äre bra spel jämförelsevis med de gamla.

Ja hellre en utvecklare som kan göra något av denna IP än en utgivare som garanterat kommer fördärva den så det inte längre är samma spel.
Jag har också mer förtroende för denna utvecklare och inte heller någon aning om vilka de är.

Rätt skrämmande att nästan samtliga av oss er det hela på det viset - det visar bara hur lite förtroende man har numera för de Ubisoft/Electronic Arts och Activision.

Står det EA, Activision/Blizzard, eller UbiSoft på ett spel så tvekar jag redan då att köpa spelet, alltid någonting som är helt fucked up. Buggar, dålig standard eller liknande.

Jag har mer förtroende för helt okända företag än giganter, tror många tycker likadant som jag.

exempelvis, jag tror ALDRIG att EA skulle kunna publicera ett bra Dungeon Keeper 3, men jag tror där emot att Subterranean och RiSE som ALDRIG gjort ett spel innan kan göra saken betydligt bättre, tro det eller ej men många som arbetar på War for the Overworld har varit ex, lärare, leksaksdesigner m.m och det inte för så länge sedan, varför har jag mer förtroende för dessa än rejält utbildade och högt uppsatta utvecklare i industrin? jag vet faktiskt inte.

Det är någonting fel på industrin om folk förlitar sig mer på okända ansikten än giganterna, John D Carmack är numera en fjant som bara pratar skräp, liknande rykte har Tim Sweeney och Mark Rein som äger Epic Games.
Chris Metzen från Blizzard har också fått sämre ryckte med åren.

Medlem

Fantastiskt spel!

Medlem
Skrivet av Friberg:

Men fan! Nu måste jag installera ettan och tvåan. Cataclysm har jag någonstans också!

Om du får spelen att funka riktigt under Win7 x64 säg till mig. försökt ett bra tag med detta utan framgång.


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem
Skrivet av Dinskugga:
Skrivet av Friberg:

Men fan! Nu måste jag installera ettan och tvåan. Cataclysm har jag någonstans också!

Om du får spelen att funka riktigt under Win7 x64 säg till mig. försökt ett bra tag med detta utan framgång.

Tvåan vill jag minnas fungerar på W7x64 (var ett antal månader sedan det drogs igång senast, men har inte bytt OS sedan dess), även om det gnäller på felaktiga grafikkortsdrivrutiner. (Vill också minnas att det i nVidias fall är p.g.a. för höga versionsnummer - det var XX.XX när spelet släpptes, och nu är det XXX.XX som gäller, vilket spelet läser in fel/feltolkar.)


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:
Skrivet av Dinskugga:
Skrivet av Friberg:

Men fan! Nu måste jag installera ettan och tvåan. Cataclysm har jag någonstans också!

Om du får spelen att funka riktigt under Win7 x64 säg till mig. försökt ett bra tag med detta utan framgång.

Tvåan vill jag minnas fungerar på W7x64 (var ett antal månader sedan det drogs igång senast, men har inte bytt OS sedan dess), även om det gnäller på felaktiga grafikkortsdrivrutiner. (Vill också minnas att det i nVidias fall är p.g.a. för höga versionsnummer - det var XX.XX när spelet släpptes, och nu är det XXX.XX som gäller, vilket spelet läser in fel/feltolkar.)

Har fått samtliga att fungera på Win7x64 men jag har Radeon så jag vet inte om det är därför det funkar utan problem.

Medlem
Skrivet av aT1C:

tyckte att 50k $ var biligt för homeworld märket

Svårt att bedöma om det är billigt eller ej, vet inte vad mindre utvecklare har för marginaler.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av PeTTs0n:
Skrivet av Dinskugga:
Skrivet av Friberg:

Men fan! Nu måste jag installera ettan och tvåan. Cataclysm har jag någonstans också!

Om du får spelen att funka riktigt under Win7 x64 säg till mig. försökt ett bra tag med detta utan framgång.

Tvåan vill jag minnas fungerar på W7x64 (var ett antal månader sedan det drogs igång senast, men har inte bytt OS sedan dess), även om det gnäller på felaktiga grafikkortsdrivrutiner. (Vill också minnas att det i nVidias fall är p.g.a. för höga versionsnummer - det var XX.XX när spelet släpptes, och nu är det XXX.XX som gäller, vilket spelet läser in fel/feltolkar.)

Har fått samtliga att fungera på Win7x64 men jag har Radeon så jag vet inte om det är därför det funkar utan problem.

Får undersöka detta igen då kanske.


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av PeTTs0n:
Skrivet av Dinskugga:
Skrivet av Friberg:

Men fan! Nu måste jag installera ettan och tvåan. Cataclysm har jag någonstans också!

Om du får spelen att funka riktigt under Win7 x64 säg till mig. försökt ett bra tag med detta utan framgång.

Tvåan vill jag minnas fungerar på W7x64 (var ett antal månader sedan det drogs igång senast, men har inte bytt OS sedan dess), även om det gnäller på felaktiga grafikkortsdrivrutiner. (Vill också minnas att det i nVidias fall är p.g.a. för höga versionsnummer - det var XX.XX när spelet släpptes, och nu är det XXX.XX som gäller, vilket spelet läser in fel/feltolkar.)

Har fått samtliga att fungera på Win7x64 men jag har Radeon så jag vet inte om det är därför det funkar utan problem.

Inte alls omöjligt - ettan och Cataclysm kör jag på en K6-2 550MHz med ett Voodoo 3, Glide är grejen. (Även om just Homeworld dock bara använder sig av en OpenGL->Glide wrapper i det fallet. Vill minnas att det ligger med en sådan på CD-skivan till spelet, men minnet kan svika.)
Dock är det inga problem med kompatibiliteten på den datorn i alla fall, även om det enligt många ska funka på nyare riggar också så länge du har OpenGL-drivers installerade.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Skulle sälja min själ för en värdig uppföljare till Homeworld.
Dock behöver jag inte ens en uppföljare, slå upp ett gäng fräscha servrar och släpp "Homeworld HD" för att få in folk:D

Medlem

Meh, behöver de bara 50k$ så undrar man varför relic aldrigt gjort en upföljare? De har ju nämnt några gånger att de varit intresserade.

Relic behöver inte namnet alls. De kan göra en exakt kopia av spelen och kalla dem för "Freeworld", eller vad som helst, och fansen kommer köpa, däribland mig.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Relic behöver inte namnet alls. De kan göra en exakt kopia av spelen och kalla dem för "Freeworld", eller vad som helst, och fansen kommer köpa, däribland mig.

Något i still med "Hiigara". Nu vattnas det i munnen!

12
Skriv svar