THQ-auktionen avslutad

Medlem

Hoppas att Sega tar efter där Relic och THQ avslutade med inte hur mycket THQ var inblandad i CoH 2 men hoppas CoH blir lika bra som ettan! Älskar CoH fortfarande.

Medlem
Skrivet av Castor.T:

När det gäller Volition, ingår Red Faction i deras transaktion?
Inte för att deras senaste RF var nåt at ha, men Guerilla var kul.

Undrar sen om det går att köpa loss Titan Quest IP från THQ, de hade ju Grim Dawn-utvecklarna lätt fått gör för min del om de har råd det vill säga.
THQ la ju ner Iron Lore som skapade TQ...justice is served.

Först förstod jag det som att Ubisoft köpte upp Volition men det verkar som detta inte stämmer, Koch Media ser ut att ha köpt det. Ja Red Fraction är en IP som Volition ligger bakom så den borde ingå.

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Undrar sen om det går att köpa loss Titan Quest IP från THQ, de hade ju Grim Dawn-utvecklarna lätt fått gör för min del om de har råd det vill säga.
THQ la ju ner Iron Lore som skapade TQ...justice is served.

Om vi har lite turn och Grim Dawn säljer bra så kanske dom kan fortsätta på TQ.
Är inte helt hundra men har för mig att dom frågat THQ innan men att THQ då sagt nej, detta kan ju dock. ändras mycket i och med att dom konkursar.


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

Sega köpte upp CoH är ju fantastiska bra nyheter för att enligt mig är Sega bäst på strategi spel (TOTAL WAR) jag har testat civ och age men diggade inte dom.


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

Medlem
Skrivet av Fuidama:
Skrivet av PeTTs0n:

Testat att googla efter Ubisofts helt genomruttna DRM och kringliggande policys?

Det JAG hittade när jag sökte efter Ubisofts DRM policy är:
http://www.ign.com/articles/2012/09/05/ubisoft-officially-dit...

http://gamersaurs.com/index.php/category/item/510-ubisoft-drm...

Behöver inte vara uppkopplad för att spela Assassins Creed eller Farcry. UPlay KAN spelas i Offline utan att behöva ändra till ett offline läge när man ÄR online. (Spelen är installerade via UPlay och inte dvd).

Jag vill inte se något DRM över-huvud-taget. Varken Steam, Origin eller Uplay. Inte heller Securom eller GFWL eller något annat skräp heller. Men företagen vill skydda sina produkter, och det kan jag förstå.

Men om det inte var just saken med att vara tvungen att vara online hela tiden och oändligt antal aktiveringar av spelen (som man också kan göra) så undrar jag vad du specifikt är irriterad på?
För just detta var något som irriterade mig och gör mig pissed off på Activision Blizzard med Diablo 3...

:3 ??

Okejdå, specifikt deras policy (fram tills de tog tillbaka en viss del av den) har varit rent grisig. Från StarForce till Uplay.

Anno 2070 är fortfarande ett ypperligt exempel - byter du omfattande datorkonfiguration (grafikkort, moderkort etc.) mer än tre gånger äger du tydligen inte längre spelet.

Settlers VII kan inte spelas offline alls.

M&M:H VI kan spelas offline men med rätt så reducerad funktionalitet (allt vad Legacy heter försvinner, likaså achievements och alla upplåsningar som har med dem att göra).

De enda jag kan se som håller på att bli lika värdelösa är ActiBlizz, och framförallt Blizzard-delen där. EA försöker tappert komma ikapp med ex. Battlefield 3.

Jag tar gärna en DRM och aktiveringsrutin som är väl integrerad med ett fungerande system, förslagsvis Steam. Att man måste installera separata klienter bara för att Ubisoft står som utgivare betackar jag mig för. EAs Origin och Battlelog är dock inte något bättre alls.

Blizzards bidrag D3 tänker jag inte ens nämna i möblerade rum.

Skrivet av Mytacism:

Ett piratskydd som potentiellt kan slöa ner din dator eller krascha ditt Windows är i min värld värre än ett som kräver en konstant uppkoppling, de flesta människor i dagens västvärld har väll en stabil internet lina?
Om du nu inte råkar ha det så får du väll använda dig av autosave, sorry allt kan inte skräddarsys efter just dig och din situation.

Tänk efter lite; en produkt du köper bör du väl ändå kunna använda utan att ha en konstant kontakt med fjärran servrar? Det är konceptet som är grejen - låt mig dra ur nätverkskabeln om jag vill, och spela ändå. Att DVDn (för att ta ett exempel) måste vara i är en helt annan sak, den äger jag och kan göra som jag vill med. Men deras servrar? Nej, då sitter de på makten och kontrollen, över en produkt du köpt. Det är det som är grejen.

Ser du inte felet i det kan jag bara beklaga.

Sen, precis som du nämnde, har Ubisoft lättat på sitt DRM på vissa titlar (inte alla, se ovan) på senaste - men det tar inte bort deras DRM-historia och hur hopplöst de har betett sig mot sina kunder. De har, återigen, mycket att bevisa innan folk kan lita på dem.

Och vänta nu, Volition... hörde jag nytt Freespace?


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Nån som vet vad som hände med Dawn of War licensen? Följde den med Relic?


signatur

I drank what?

Inaktiv
Skrivet av m_g_karlsson:

Säger som Icewind, Sega ger ut Total War serien, som är super nischad.

Total War-serien supernischad? Nej, det är en relativt bred och populär serie som säljer relativt mycket. Krigsspel från Matrix games är supernischade.

Medlem

Har faktiskt svårt att tänka mig bättre köpare av Relic än SEGA...


signatur

yolo

Medlem

Riktigt underligt att inte Vigil Games fick någon köpare, trodde att de skulle vara en av de mest intressanta.

Medlem

Ägs Koch Media av Koch bröderna eller är det något helt annat? Försöker hitta lite info men har inte tid just nu. Om det nu är ägt av Koch bröderna så kan man glömma att jag någonsin köper Volitions spel.

Inaktiv
Skrivet av Lord Pingu:

F@n, jag som såg fram emot The Stick of Truth

Det kommer nog ut, ska du se... fast det kommer att ges ut av Ubisoft istället. Jag tror inte de ändrar mycket med tanke på hur sent in i utvecklingen det är.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Förstår verkligen varför ingen lade bud på Vigil Games, Darksiders-spelen var ju verkligen rent skräp. Lär ju inte ha sålt särkilt bra heller.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av kebbe:

Förstår verkligen varför ingen lade bud på Vigil Games, Darksiders-spelen var ju verkligen rent skräp. Lär ju inte ha sålt särkilt bra heller.

Grymma spel. Tvåan har väl sålt knappa två miljoner exemplar, ettan vet jag inte (gissningsvis drygt en miljon för att tillåta en tvåa). M.a.o rätt bra resultat, men beviserligen inte bra nog.

Medlem

Tråkigt att dem inte kunde fortsätta nu blir det seg koch av altihop!


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

Litar på relic games! Är så jävla glad att Sega tog över CoH2 för jag tycker uPlay är riktig skit och det hade ju lätt blivit kopplat till spelet. Å andra sidan tycker jag total war spelen i sig e trista, men tror inte att sega påverkar kvalitén och känslan i CoH2!

123
Skriv svar