GeForce Experience

Medlem
GeForce Experience

Fick just ett mail om ett Beta program som optimerar spel för just det grafikkort man har, förutsatt att man har Nvidias kort. Även uppdaterar drivrutinen lätt och enkelt
Jag laddade ner det och jag blev positivt överraskad. Dels så opimerar den inställningar för spel (såklart) och dels så äntligen finns det en svensk lätt förklaring på vad varje inställning gör, plus att det finns bilder på vad det är just t.ex kantutjämning egentligen gör, etc.

Helt klart värt att testa!

http://www.geforce.co.uk/drivers/geforce-experience/?utm_medi...

Inaktiv

Detta är vad som händer när man vågar testa!
Det är skönt att det även kan komma bra gratisgrejs i mailen ibland!


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Har testat det lite och jag känner att det inte är helt optimalt, men helt klart ett bra alternativ för dom som inte orkar tweaka grafiken själv. Sen spelar ju andra faktorer in, t.ex. vad man har för CPU och hur mycket minne man har, så det kan ju ha varit lite därför också som jag kände att Geforce Experience var lite snål på inställningarna. Men det är ju som sagt också en beta, så framöver tror jag det kan bli riktigt bra.

Testpilot

Funkar fint , just beskrivningarna av inställningar är trevligt och den optimerade ruskigt nära vad jag själv satt i spelen jag testade.

Synd dock att de inte har så jättemånga spel ännu , men det kommer väl

Men vad betyder egentligen optimera? Jag själv har ju satt ner Anisotropisk på x2 i Hitman för jag märkte det flöt bättre, men GF experience vill ha x16?!

Skulle allt över då säg 25 fps räcka för programmet? Måste testa mer Hitman sen hehe


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Testpilot

Det jag läste om geforce experience var att deras mål var en maximerad grafisk upplevelse av spelet med 40+ fps.

Det som däremot inte verkar tas med i beräkningen är vilken CPU som finns (vad jag vet iallafall).

Medlem

Riktigt nice för det mesta men akta er i sc2 för i 1v1 kan jag köra optimal(ultra) men om det är 3v3 eller (4v4) ochh alla har stora armèr och det blir fight lagar även min på low så ifall ni vet av att er dator inte är den absolut starkast akta er när det kommer till armè-strategi spel men som sagt annnars är det awesome Speciellt drivrrutinsuppdateraren kommer att bli användbara

tack till tomten

1
Skriv svar