Deep Silver: "Ljus framtid för Metro och Saints Row"

ZF
Medlem
Skrivet av Darkseed:

Det (SR3) har allt man saknade i GTA 4 och mer därtill.

så länge en av de sakerna är stel och tråkig kontroll hjälper det inte mycket..

Medlem

På vilket sätt är GTA så oerhört mycket bättre att det balanserar ut allting annat? Dessutom går det alldeles utmärkt att styra sin karaktär i SR3 enligt mig. Jag spelar dock på PC, kan inte uttala mig om konsoler.

ZF
Medlem
Skrivet av Darkseed:

På vilket sätt är GTA så oerhört mycket bättre att det balanserar ut allting annat? Dessutom går det alldeles utmärkt att styra sin karaktär i SR3 enligt mig. Jag spelar dock på PC, kan inte uttala mig om konsoler.

antar att det var en motreaktion?

ja det går utmärkt att styra sin gubbe, eller tom bil i SR3, däremot är känslan av att styra sin gubbe absolut noll jämte GTA4. det är så spattigt att det känns mer som GTA3 vid jämförelse. då har jag inte ens nämn bilkänslan som väll snarare är under 0...

spelas det ev med tangentbord och mus så kan jag iof förstå om skillnaden inte märks då det i sig motverkar nån form av bilkänsla och gör spattigt springande till norm, men är kontroll kopplad även i datorn så förstår jag inte hur nån står ut med bilkontrollen i SR efter att ha prövat GTAs.

Medlem

"Ljus framtid för[...]Saints Row"

tror jag när jag ser det. SR3 var en riktig besvikelse efter det briljanta andra spelet.

Inaktiv
Skrivet av vuze2143:
Skrivet av Mjauv:
Skrivet av vuze2143:

Skulle jag köpa upp en del utav ett stort företag, skulle jag låta teamet bakom en licens få arbeta med helt FRIA tyglar, + bara mata in pengar i projektet och stå för pr.

Skulle vägra att röra utveckling - alltså det motsatta gentemot EA

...ja, för den metoden funkade ju skitbra för 2K när de finansierade Duke Nukem Forever? Eller Bethesda när de gjorde likadant med Rage?

Jag skulle väll förmodligen inte köpa ett utvecklings team som är idioter ;D Tyvärr gjorde 2K och Bethesda det...

Ptja, smaken är som baken men du kan nog få svårt att hitta åsiktsfränder om du faktiskt tycker att ID Software, ledda av John Carmack, är ett gäng idioter...

Inaktiv
Skrivet av Lasergurka:
Skrivet av Mjauv:
Skrivet av Apministern:

Sällan en ljus framtid för spel när Deep Silver är i farten.

Äh, softa med den där dassiga attityden. Allt som inte är EA är ett "det kunde varit värre"-scenario.

Inte så att jag tänker försvara EA, men de senaste stora titlarna EA har släppt är BF3 och MoH:Warfighter, som måste ses som underverk i jämförelse med Dead Island.

Dead Island utvecklades av Techland, ett företag som i övrigt gjort Call of Juarez-spelen och mer okända titlar i sin egenutvecklade motor Chrome Engine. Chrome har aldrig varit lika kraftfull som exempelvis Frostbyte vilket får ursäkta en del av det grafiska.

Gällande gameplay så tyckte jag Dead Island bitvis var riktigt schysst och det är en titel som innehåller långt mycket mer innovation än vad soldatpangarna du nämner gör.

Medlem

Framtiden ljus?

Tror jag inte, framförallt inte 2013, dessutom är ju inte SR eller Metro speciellt bra heller, så satsar man inte på något annat så man säkerligen inte med i matchen speciellt länge till!


signatur

Denon / Pioneer

Medlem
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av Apministern:

Sällan en ljus framtid för spel när Deep Silver är i farten.

Äh, softa med den där dassiga attityden. Allt som inte är EA är ett "det kunde varit värre"-scenario.

Det är skittråkigt att THQ går i graven men jag är bara glad att inte de värsta odjuren varit framme och slafsat i sig.

De har haft en tendens att göra mig besviken förr. Jag är rädd min vän. Rädd!


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av ZF:

antar att det var en motreaktion?

ja det går utmärkt att styra sin gubbe, eller tom bil i SR3, däremot är känslan av att styra sin gubbe absolut noll jämte GTA4. det är så spattigt att det känns mer som GTA3 vid jämförelse. då har jag inte ens nämn bilkänslan som väll snarare är under 0...

spelas det ev med tangentbord och mus så kan jag iof förstå om skillnaden inte märks då det i sig motverkar nån form av bilkänsla och gör spattigt springande till norm, men är kontroll kopplad även i datorn så förstår jag inte hur nån står ut med bilkontrollen i SR efter att ha prövat GTAs.

Fordonsfysiken kanske inte är lika bra, men fullt tillräcklig och visst kan jag hålla med om att animationsövergångarna är mycket mjukare i GTA 4. Dessutom så har det ju tekniken vars namn jag glömt bort som gör att ragdoll-fysiken är oerhört realistisk. Dock så vidhåller jag att detta inte räcker på långa vägar för att balansera upp hur oerhört grått och trist spelet känns. De har som sagt gått ifrån sina rötter och tar sig själva på alldeles för stort allvar när det började som en spelserie som gick ut på ren och skär spelglädje även om det inte var "realistiskt". Coop-läget är dessutom ett stort skämt i jämförelse med coop-kampanjen i SR3. Småstela animationer till trots så är SR3 ett spel fyllt till bredden med spelglädje och det har tagit över den själ som GTA hade en gång i tiden.

Hur som helst. Du får gilla GTA om du vill och jag får gilla SR om jag vill. Jag tror ingen av oss kan övertala den andra att ändra åsikt. Cousin! Let's go bowling! *blörk*

Medlem
Skrivet av Xzander:
Skrivet av Mindrax:

@Xzander

Håller inte med, Deep Silver är bra och många riktigt bra titlar på sitt CV.
Detta bådar gott tror jag för de nyförvärvade titlarna.

Kommersiellt lyckade kanske, såsom Risen, Risen 2 och Dead Island... men jag har då aldrig förstått deras framgång, då jag tycker att alla dessa spel kändes ofärdiga och riktigt buggiga. Kanske bara är jag, och sedan så är det ju såklart utvecklare och inte utgivare som gör spelen så det är ingen 100%-ig bedömning. Men men smaken e ju som baken, får bara se om julskinkan smakar gott framöver.

Dock ska man ju minnas att Deep Silver bara är utgivare, det är utvecklarna som gör spelen och fixar buggarna (eller skiter i det).
Deras spel må ha varit buggiga, men jämfört med ex. allas vårt älskade Betheseda så är deras spel rena drömmen. Sen ska man minnas att Deep Silver ännu är ganska små, vilket betyder mindre budget och sämre möjlighet att förlänga spels utvecklingstid pga buggfixar. :/

Medlem
Skrivet av ZF:
Skrivet av Darkseed:

Det (SR3) har allt man saknade i GTA 4 och mer därtill.

så länge en av de sakerna är stel och tråkig kontroll hjälper det inte mycket..

Du syftar nog på SR2. Och ja, den var hemsk till dator

12
Skriv svar