Speltoppen - Vad köpte svenskarna för spel vecka 3?

Medlem
Skrivet av ELF:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av ELF:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Raklödder:

Löjligt att se hur det endast är konsolspel som toppar listan.. vilket skämt. :dead:

Folk brukar tenderar att inte köpa fysiska kopior av PC spel

Fanns spelen som fysiska kopior så skulle jag köpa dom istället. Fast å andra sidan så får man ju alltid med soundtracks, guider, skrivbordsbakgrunder, avatarer o.s.v där jag köper mina spel.

Hum, vilka spel är det du menar? För jo PC spel finns som fysiska kopior, men självklart inte alla pc spel, precis som inte alla PS3/Xbox360/wii spel finns som fysiska exemplar

KKnD Xtreme till exempel :b

Alltså ett spel som inte skulle funnits i retail på konsol heller

edit: med google som min vän, det spelet kom ju inte ens detta årtusende, så det har ju funnits med största sannolikhet fysiskt att köpa förut, men går säkert att köpa det beg.

Medlem
Skrivet av Bassseee:

Som tidigare nämnde är det tråkigt att de inte får med den digitala försäljningen. Jag själv köper endast digitalt nu förtiden.

Mjo. Väldigt dåligt av Gaben och valve att inte krypa till korset och publicera siffrorna, visst de kanske inte vill visa sina egna siffror rakt av men de kan ju gå ihop med andra digitala distrubitörer och redovisa dem tillsammans.

Eller varför inte helt enkelt göra som de fysiska butikerna gör? Dåligt i vart fall och omotiverat.

Testpilot

Listan borde byta namn till: "Topplistan på fysisk försäljning"

Medlem
Skrivet av ELF:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Raklödder:

Löjligt att se hur det endast är konsolspel som toppar listan.. vilket skämt. :dead:

Folk brukar tenderar att inte köpa fysiska kopior av PC spel

Fanns spelen som fysiska kopior så skulle jag köpa dom istället. Fast å andra sidan så får man ju alltid med soundtracks, guider, skrivbordsbakgrunder, avatarer o.s.v där jag köper mina spel.

Här är det precis tvärtom, på grund av digitaliseringen köper jag mer spel än någonsin. Begriper inte viljan att leta boxar med skivor oh dessa skivor är ett media som redan lever 10 år på övertid. Har inte haft en DVD-läsare i datorn sen den förra gick sönder för mer än ett år sen. Att köpa en dvd-spelare idag vore som att köpa en skrivmaskin...

Listan skulle givetvis se helt annorlunda ut med DDL medräknade men ändå är det en tydlig vink varför så många spel görs tll konsoll och sen portas till PC.

Därtill så ÄR MoHW en flopp. Kolla med EA hur många expansioner de tänkt släppa till denna "hit" *tips till Fz*


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av aolbain:

Ånej! Nån köper spel JAG inte gillar!

Den kommentaren dör lite när du betänker innebörden. Om spel du inte gillar säljer bra så fortsätter ju bolagen att satsa på dem för vem vill inte sälja... Således mindre satsning på sånt du gillar.

Åh så bra!


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Deprimerande läsning.
Medal of honor warfighter?

Man tycker nästan synd om alla lurade.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Kane:
Skrivet av aolbain:

Ånej! Nån köper spel JAG inte gillar!

Den kommentaren dör lite när du betänker innebörden. Om spel du inte gillar säljer bra så fortsätter ju bolagen att satsa på dem för vem vill inte sälja... Således mindre satsning på sånt du gillar.

Åh så bra!

Förstår det. Menar bara att det är ganska patetiskt att få såna här reaktioner för att andra köper saker man själv inte uppskattar. Sen så är jag ju fullständigt övertygad om att en stor del av den där listan besår av skit.

12
Skriv svar