Rockstar hotade stämma Frank Darabont

Robot
Rockstar hotade stämma Frank Darabont

Mannen bakom The Walking Dead-serien på tv tvingades byta namn på sin kommande satsning.

#rockstar, #la-noire, #grand-theft-auto-v


Medlem
Rockstar hotade stämma Frank Darabont

Såg knappt skillnad på namnen...

Detta verkar ju vara en sådan där ickenyhet som cirklar runt och är helt onödig?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

man förstår ju det då filmskapare helt allvarligt är sämre storytellers än i spel och blir nästan alltid fel

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Såg knappt skillnad på namnen...

Detta verkar ju vara en sådan där ickenyhet som cirklar runt som är helt onödig?

Men.. Det var det som var meningen med stämningen?.. Namnen var för lika

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av FuzioN:

man förstår ju det då filmskapare helt allvarligt är sämre storytellers än i spel och blir nästan alltid fel

Är filmskapare sämre på att berätta historier? Det var en ny vinkel, brodera ut!


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av FuzioN:

man förstår ju det då filmskapare helt allvarligt är sämre storytellers än i spel och blir nästan alltid fel

Är filmskapare sämre på att berätta historier? Det var en ny vinkel, brodera ut!

njaa alltså kanske formulera mig själv att berätta spel:s historier pga timeframen och budgeten för hålla den.
att göra en väl portad film om spel är svårt utan göra gamers upprörda.

inte att dom är dåliga på berätta "vanliga" böckers historier men i spel är det mer att ta i än i böcker.
för när du läser en bok så är det din uppfattning av texten som ger dig bilden.

Medans i spelens värld är det satt i sten i ett spel för folk har sett det dvs det är mer svart och vitt där, och du är som filmskapare med budget och timeframe tvungen att ta bort saker.

Vilka saker dom kan ta bort och hur dom kan editera historien är VÄLDIGT svår.

Därför jag kan oxå försäkra dig att wow filmen tar sådan tid för dom vill få till det.

Så inte att filmskaparna är "dåliga" utan dåliga på just detta med historien i spel över till film.

Dom tar oftast bort fel saker

Medlem

Man kan väl på ett sätt förstå Rockstar i detta sammanhang. Men man kan ju samtidigt tycka att det är lite larvigt då spelet är rätt gammalt och knappast är något direkt storsäljare längre.

Vem vet, det kanske hade ökat intäkterna lite mer på spelet istället?


signatur

- Wiiga -

Medlem
Skrivet av Wiiga:

Man kan väl på ett sätt förstå Rockstar i detta sammanhang. Men man kan ju samtidigt tycka att det är lite larvigt då spelet är rätt gammalt och knappast är något direkt storsäljare längre.

Vem vet, det kanske hade ökat intäkterna lite mer på spelet istället?

rockstar är dock kända för stämma folk för tjäna pengar har jag för mig eller vart det vanliga mäniskor som stämde dom fan minns ej haha tiden går fort, vet iaf dom varit i stämmnings schargången många gånger.

Medlem

Var väl ett av dom rimligarebstämningshoten jag sett. Rätt likt

Medlem
Skrivet av Wiiga:

Man kan väl på ett sätt förstå Rockstar i detta sammanhang. Men man kan ju samtidigt tycka att det är lite larvigt då spelet är rätt gammalt och knappast är något direkt storsäljare längre.

Vem vet, det kanske hade ökat intäkterna lite mer på spelet istället?

Det är ett IP, en franchise. Rockstar anser nog att de kan göra bättre av den där serien. Göra om det till ett GTA, fast i den gamla miljön, ni vet, som Maffia, fast man kanske kan vara polis för en gång skull.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Wiiga:

Man kan väl på ett sätt förstå Rockstar i detta sammanhang. Men man kan ju samtidigt tycka att det är lite larvigt då spelet är rätt gammalt och knappast är något direkt storsäljare längre.

Vem vet, det kanske hade ökat intäkterna lite mer på spelet istället?

rockstar är dock kända för stämma folk för tjäna pengar har jag för mig eller vart det vanliga mäniskor som stämde dom fan minns ej haha tiden går fort, vet iaf dom varit i stämmnings schargången många gånger.

Tycker zenimax varit värre på att stämma folk än vad rockstar har gjort. Tror det är tvärt om, många gånger rockstar fått skit för att föräldrar köpt spel från rockstar till sina barn utan att kolla åldermärkningen eller förklara för ungen som fått för sig man kan göra samma sak i verkliga livet utan att döda sin vän.

Dock säger jag inte spel skapar våld utan att vissa barn kan få för sig (Wow! det där går att göra i spelet och dom kliver upp, nu ska jag testa på min vän med han lär ju inte dö!)

Kanske inte så men ni fattar, men vad jag vet har rockstar inte varit kåta i att stämma folk.

Medlem

Där förstår jag faktiskt att de hotade med lite stämning. Till skillnad från de där andra som stämde några över något helt tramsigt.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Rockstar verkar vara så jävla känsliga hela tiden ! folk kan ju inte göra let's plays ibland på rockstar spel.. Personligen tycker jag de är för känsliga.

Medlem

Frank Darabont är kung. Ser fram emot serien

Medlem

Ta bort punkterna, alt sätt noir före la, så kan rockstar suga pung!


signatur

Denon / Pioneer

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av FuzioN:

man förstår ju det då filmskapare helt allvarligt är sämre storytellers än i spel och blir nästan alltid fel

Är filmskapare sämre på att berätta historier? Det var en ny vinkel, brodera ut!

njaa alltså kanske formulera mig själv att berätta spel:s historier pga timeframen och budgeten för hålla den.
att göra en väl portad film om spel är svårt utan göra gamers upprörda.

inte att dom är dåliga på berätta "vanliga" böckers historier men i spel är det mer att ta i än i böcker.
för när du läser en bok så är det din uppfattning av texten som ger dig bilden.

Medans i spelens värld är det satt i sten i ett spel för folk har sett det dvs det är mer svart och vitt där, och du är som filmskapare med budget och timeframe tvungen att ta bort saker.

Vilka saker dom kan ta bort och hur dom kan editera historien är VÄLDIGT svår.

Därför jag kan oxå försäkra dig att wow filmen tar sådan tid för dom vill få till det.

Så inte att filmskaparna är "dåliga" utan dåliga på just detta med historien i spel över till film.

Dom tar oftast bort fel saker

Tv-serien har inget med spelet att göra, båda är fristående från varandra. De råkade bara ha för lika namn för Rockstars tycke.

Medlem

En av de enda stämningarna som jag faktiskt kan hålla med om. Visst att han har egna meriter men det är lite som att starta en ny tidning vid namn "Eftonblandet" och förvänta sig att det inte blir lite gruff


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Ser inget konstigt med detta.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Var det Scrolls? eller?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

USA = stämningarnas land


signatur

"High life on low budget"

1
Skriv svar