Första bilden från Dreamfall Chapters

Robot
Första bilden från Dreamfall Chapters

"Höst i Marcuria. Årstiderna ändras. Livet går vidare, vi vänder sida, kapitel för kapitel", säger utvecklarna bakom Dreamfall Chapters.

#dreamfall-the-longest-journey, #dreamfall-chapters-the-longest-journey-2


Första bilden från Dreamfall Chapters

Har höga förhoppningar på detta! The Longest Journey och Dreamfall är två exempel på några av de få spel med en minnesvärd historia.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Har höga förhoppningar på detta! The Longest Journey och Dreamfall är två exempel på några av de få spel med en minnesvärd historia.

JA! The Longest Journey och Dreamfall är de bästa äventyrsspelen jag har spelat. Skyhöga förväntningar!

Medlem

Härligt att se Ragnar jobba med TLJ igen. Om det bara är hälften så bra som orginalet kommer det ändå vara ett mästerverk!

Medlem

Ser klart fram emot detta då föregångarna var ett par absoluta favoriter. Hade helt missat att de börjat med en fortsättning. Blev ju tvungen att ta och logga in på deras forum, vilket jag tydligen inte besökt på ganska exakt sex år.

Medlem

Måste ta tag i Dreamfall och spela igenom det nån dag. Har Dreamfall på skiva.. med.. starforce (orsakade minst en dvd spelare/brännare att haverera).. och de skivorna kommer aldrig i min burk någonsin! Eftersom jag redan äger spelet, tänker jag minsann införskaffa från andra källor.

Medlem

var inte föregångaren till Dreamfall och LTJ Atlantis 1 och 2.. eller har de inget med varandra att göra?


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Sebastian Lind:

Har höga förhoppningar på detta! The Longest Journey och Dreamfall är två exempel på några av de få spel med en minnesvärd historia.

JA! The Longest Journey och Dreamfall är de bästa äventyrsspelen jag har spelat. Skyhöga förväntningar!

Får ta och hålla med. The Longest Journey och Dreamfall berörde otroligt och är även mina absoluta favoritäventyrsspel. Plånboken ready!


signatur

Have a good time!

Medlem

TLJ (DLR) på svenska - bra skit!


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Den längsta resan, sicken klassiker. Det svenska röstskådespeleriet för svenska versionen var riktigt bra utfört vad jag minns Spelade senast igenom spelet för 2 år sedan på engelska på steam.

Inaktiv

Äntligen börjar det hända grejer med den spelserien. Har saknat en uppföljare länge nog nu Hoppas att de kan leverera. Kommer bli första gången som jag bidrar till en kickstarter.

Medlem

Nice! Hade faktiskt glömt bort att Chapters är på g, så tusen tack för påminnelsen FZ!

Måste försöka hinna spela ut orginalet vilket jag aldrig gjort förut samt Dreamfall igen.


signatur

Game long and prosper

Inaktiv

Tørnquist har sagt: “We're making Chapters for fans of The Longest Journey and Dreamfall for fans of story-driven games and adventures, for PC gamers. That's really not the best pitch to a publisher — but it is the best pitch to our core audience."

Gillar allt det där.

Medlem

Älskade TLJ och Dreamfall (dags att spela om och fräscha upp minnet). Trevligt med en uppföljare. Kände samma sak för Syberia 1 & 2. Sen funderade jag pà om det finns nà mer äventyrspel därute som vart lika bra och i samma stil som man glömt bort, humm :)?

1
Skriv svar