Bayonetta skjuter sig in på PSN

Robot
Bayonetta skjuter sig in på PSN

Sega meddelade idag att kritikerrosade Bayonetta snart gör entré på Playstation Network.

#nintendo, #bayonetta-2, #sega, #bayonetta, #platinum-games


Medlem
Bayonetta skjuter sig in på PSN

Fränt! :'P då ska jag passa på och testa det, har aldrig blivit av av någon anledning ^_^

Skribent
Skrivet av marhed:

Fränt! :'P då ska jag passa på och testa det, har aldrig blivit av av någon anledning ^_^

Samma här, men har alltid varit lite intresserad av vad alla tycker är så bra.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Spelet flyter bra mycket bättre till 360, men PS3-versionen är rätt spelbar den med

Skribent
Skrivet av Kazutoyo:

Spelet flyter bra mycket bättre till 360, men PS3-versionen är rätt spelbar den med

Hade de fixat till laddningstiderna? Läste något i förbifarten om att det var ett problem.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Ska vara fixade. Spelet i sig är jädrigt bra när man väl börjar förstå att det driver med grenen såattsäga (DMC, Ninja Gaiden) och man inte tar det på för stort allvar. Jädra flytt i striderna.

Medlem

Kom aldrig speciellt långt, den usla portningen gjorde mig väldigt besviken till den mån att jag inte ville spela mer, antar PSN versionen kommer vara samma portning.

Utsmetade texturer, screen tearing, långa laddningstider och bortplockade detaljer från omgivningen, när man vet hur det egentligen ska se ut så stör man sig.

Medlem

Laddningstiderna fixade ju Sony genom att man kunde installera från skivan vilket dom ska ha elloge för det sa Sega inte gick att göra...

Så denna borde inte ha några direkta laddningstider i alla fall.


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

Kan även tipsa om att även demon souls har anlänt till psn i veckan

Medlem

PS3 versionen har tyvärr varit väldigt dålig men jag tror att de har fixat det men hur bra den är i nuläget vet jag inget om, 360 versionen däremot var riktigt bra.

Hur som helst är det ett bra spel om man bortser från den sjuka humorn (inget spel för barn den saken är säker) och bara ser till själva fighting delen. Jag tycker mig se en del saker som nyaste DMC inspirerats av i Bayonetta men det verkar som Bayonetta är bra mycket mer utmanande när man kör det första gången än vad DMC är. Bayonetta är som bäst när man slåss mot dess bossar, här har Platinum games verkligen inte sparat på krutet. Det märks att det är samma person som även ligger bakom DMC och i mitt tycke är Bayonetta bättre.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Spelet flyter bra mycket bättre till 360, men PS3-versionen är rätt spelbar den med

Jag vill spela Bayonetta men jag vägrar på PS3 för det ser förjävligt ut på de jämförelser man sett. Tror jag ska försöka låna en kompis Xbox en vecka mot att han får behålla spelet efter att jag är klar. Han spelar knappt inte ändå.

Edit: Och for the record, alltså den där bilden högst upp. Jag har ju klagat på DmC men Bayonetta ska ju iallafall vara riktigt kompetent spel i jämförelse.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Sjukt kul spel men som folk tidigare sagt så har de haft enorma problem med PS3-versionen av någon anledning.

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av Kazutoyo:

Spelet flyter bra mycket bättre till 360, men PS3-versionen är rätt spelbar den med

Jag vill spela Bayonetta men jag vägrar på PS3 för det ser förjävligt ut på de jämförelser man sett. Tror jag ska försöka låna en kompis Xbox en vecka mot att han får behålla spelet efter att jag är klar. Han spelar knappt inte ändå.

Edit: Och for the record, alltså den där bilden högst upp. Jag har ju klagat på DmC men Bayonetta ska ju iallafall vara riktigt kompetent spel i jämförelse.

Det är det utan tvekan, körde på så svår svårighetsgrad jag kunde första gången och det var knappast ett spel man klarar genom att trycka vilt på alla knappar som finns. En sak med det som jag gillar skarpt är att man kan träna sig på diverse combos under själva laddningstiden, helt klart något som fler spel borde ta efter.

Gav mig epilepsi.

Medlem

Gillar den här typen av spel och 15 euro är inte mycket pengar.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Ett av de bästa spelen som någonsin skapats.

PS3 Versionen funkar nästan identiskt till 360 versionen i dagsläget.

Allt detta gnäll var aktuellt på release dagen. Inte idag.,

KÖP.

Medlem
Skrivet av PsyX:

Ett av de bästa spelen som någonsin skapats.

PS3 Versionen funkar nästan identiskt till 360 versionen i dagsläget.

Allt detta gnäll var aktuellt på release dagen. Inte idag.,

KÖP.

Laddningstiderna ordnades upp men inte grafiiken vad jag läst.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

1
Skriv svar