Därför kommer inte Resident Evil: Revelations till Vitan

Robot
Därför kommer inte Resident Evil: Revelations till Vitan

Capcom förklarar varför Resident Evil: Revelations inte kommer till Playstation Vita.

#resident-evil-revelations, #capcom


Medlem
Därför kommer inte Resident Evil: Revelations till Vitan

ja

Skribent
Skrivet av guffen86:

ja

Men snart är det vår!


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av guffen86:

ja

Men snart är det vår!

Äh! det är ju bara januari än så länge!

Medlem

Det är ju bara att säga att de inte vill lägga ner resurser på något de inte tror kommer täcka utkomsten.

Dessa ursäkter som inte säger någonting. Även fast jag önskade det gick bättre för PS VITA, fantastiskt konsol men Sony borde lägga en hel del fokus där före de ska hypa folk inför PS4, speciellt på hemmaplan.

Medlem

Om man läser lite mellan raderna på det andra citatet så säger Capcom att de skulle kunna göra en PS Vita-version, men det skulle inte vara så enkelt som folk kanske tänker. Det skulle medföra en hel del jobb.

Och då lägger man väl hellre det jobbet på PS3, PC, Wii U och Xbox 360.

Men ändå, borde inte PS3-versionen kunna överföras ganska enkelt till PS Vita? Är inte systemen ganska lika varandra? PS Vita ska väl till och med vara snudd på lika kraftfull som PS3?

Medlem

Nej man kan inte få allt och det är ibland till det bästa ochså men jag förstår endå inte förklaringen. Om det kan göras till ps3 så kan det göras om till vitan. Men jag skulle förståt om han sa att han inte ville lägga ner tid å pengar det.

Skribent
Skrivet av Alienshade:

Nej man kan inte få allt och det är ibland till det bästa ochså men jag förstår endå inte förklaringen. Om det kan göras till ps3 så kan det göras om till vitan. Men jag skulle förståt om han sa att han inte ville lägga ner tid å pengar det.

Men om de ska göra till vitan måste de ju använda sig av dess funktioner, och det tar ju mer tid än att bara programmera in en vanlig kontroll. De måste tänka på touchskärmar etc.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Jag känner en som har Vita!!


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Alienshade:

Nej man kan inte få allt och det är ibland till det bästa ochså men jag förstår endå inte förklaringen. Om det kan göras till ps3 så kan det göras om till vitan. Men jag skulle förståt om han sa att han inte ville lägga ner tid å pengar det.

Men om de ska göra till vitan måste de ju använda sig av dess funktioner, och det tar ju mer tid än att bara programmera in en vanlig kontroll. De måste tänka på touchskärmar etc.

Måste måste man väl inte, men man får nog ta lite skit för det om man helt ignorerar det.

Kan tänka mig att en del utvecklare som inte har byggt sitt spel för Wii U eller PS Vita tänker "åh nej, vad kan vi göra nu för att det inte ska kännas krystat och onödigt?!" snarare än "Vad kul, nu kan vi lägga till den där funktionen som vi funderade på men inte riktigt visste hur vi skulle göra för att få med.".

Medlem
Skrivet av Preed:

Jag känner en som har Vita!!

Oj, så det finns folk som faktiskt köper Vita även i Sverige menar du?!

Jag känner en som har Svarta!

Medlem

Revelations är himla bra, som en hybrid mellan RE1 och 4

Medlem
Skrivet av luftman:

Revelations är himla bra, som en hybrid mellan RE1 och 4

Låter ju toppen, man vill ju ha lite skräck som i ettan, och pussel, och kuslig stämning. Samtidigt är ju de nyare spelen bättre vad gäller action, och mindre stel styrning än de tre första hade.

Inte särskilt förvånande. Japan är 3DS-land bokstavligen talat, och eftersom den största marknaden för portabla spel är där så är det antagligen inte lönt att ens göra en Vita-version. Ifall de ska porta spelet till något annat format borde de kanske snarare göra en nedgraderad PSP-version, i sådana fall.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Inte särskilt förvånande. Japan är 3DS-land bokstavligen talat, och eftersom den största marknaden för portabla spel är där så är det antagligen inte lönt att ens göra en Vita-version. Ifall de ska porta spelet till något annat format borde de kanske snarare göra en nedgraderad PSP-version, i sådana fall.

Blir inte det svårt att få till något till PSP, med endast en spak?

Medlem
Skrivet av Banjo:
Skrivet av Sebastian Lind:

Inte särskilt förvånande. Japan är 3DS-land bokstavligen talat, och eftersom den största marknaden för portabla spel är där så är det antagligen inte lönt att ens göra en Vita-version. Ifall de ska porta spelet till något annat format borde de kanske snarare göra en nedgraderad PSP-version, i sådana fall.

Blir inte det svårt att få till något till PSP, med endast en spak?

Jo precis, för 3DS har ju många fler?

Medlem
Skrivet av luftman:
Skrivet av Banjo:
Skrivet av Sebastian Lind:

Inte särskilt förvånande. Japan är 3DS-land bokstavligen talat, och eftersom den största marknaden för portabla spel är där så är det antagligen inte lönt att ens göra en Vita-version. Ifall de ska porta spelet till något annat format borde de kanske snarare göra en nedgraderad PSP-version, i sådana fall.

Blir inte det svårt att få till något till PSP, med endast en spak?

Jo precis, för 3DS har ju många fler?

Nej det har den inte. Men däremot släpptes något som helter Circle Pad Pro just för Revelations skull.

Kolla här:

https://www.youtube.com/watch?v=I-7Rts8yLgQ

1
Skriv svar