Så tycker världen om The Cave

Robot
Så tycker världen om The Cave

Tidigare i veckan såg Ron Gilberts senaste skapelse dagens ljus. Spelpublikationer har tyckt till – och är lite kluvna.

#maniac-mansion, #the-secret-of-monkey-island, #the-cave


Medlem
Så tycker världen om The Cave

Alla tycker om olika saker ... och det är okej

Medlem

Cave verkar rätt så kul men det spel jag är mest sugen på är Red (Double Fine Adventure) dock kan detta ge en viss indikation på hur det spelet kan komma att bli.

Medlem

Det är roligt, charmigt och underhallande. Jag känner igen humorn och viss stil fran monkey island serien. Det märks att Gilbert är farsan när man sätts inför diverse problem och fâr tänka problemlösning ala "Ron Gilbert"-style. Som grädde pâ moset kostar det endast 100:-. 8/10

Medlem

Avarage score på 7.46/ 10 ~ 75% tycker jag väl att man måste se som bra.

Testpilot

Jag litar mest på RPS och Pc Gamer...
http://www.rockpapershotgun.com/2013/01/24/wot-i-think-the-ca...

Verkar som blandade boliner , ska själv sitta o leka med det i helgen och ge det en chans.

Medlem

Nja, verkar mest vara att spelet säljs pga hans namn och hans tidigare verk. Men The Cave är långt ifrån lika välgjort och genomtänkt som Monkey-spelen. Jag personligen ger det 4...kanske 5 poäng av 10 möjliga.

Inget som lockar köpnerven här.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

RPS har bra kritik.
Men för priset är det helt klart trevligt kvällsspelande. Gillar också att man kan spela flera spelare tillsammans. Den grafiska designen är verkligen schysst den med. Jag tycker det är ett givet köp.

Det ser bra ut, men spelet har tydligen lite tekniska problem som drar ned helheten.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag har jävligt skoj med det.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Spelade igenom mitt första äventyr idag tillsammans med flickvännen och gillade det starkt! Härligt med lite local co-op och kluriga pussel.

Medlem

Fantastiskt mysigt spel..gillar det massor, men priset kontra längden på spelet har hindrat mig från att köpa det. 115sek på PSN store.. skulle varit 70kr


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Mest liknande spelet för den som är intresserad känns nästan som det är Portal.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Mysigt och roligt spel med underbar humor!
Tyvärr väldigt buggigt (åtminstone xbox-versionen). Körde igenom det en gång igår och råkade ut för att det hängde sig totalt en gång, två gånger gick det inte att ta sig vidare, flera gånger förlorade man kontroll över någon karaktär, nån gång ramlade en karaktär utanför banan osv. osv.
Det hade mått bra av lite mer putsande innan släpp. Men trots buggarna var det en väldigt trevlig upplevelse 7/10 (8/10 om det varit buggfritt).

Medlem

kul spel med taskig fps

1
Skriv svar