Ny DayZ-information

Robot
Ny DayZ-information

Dean Hall talar på sin blogg ut om spelmotorn, inventariesystem, ljussättning och visar samtidigt upp en bunt nya bilder. Missa inte!

#nyhetstips, #arma-2, #dayz


Medlem
Ny DayZ-information

Det här bäddar för mången sen natt!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Kommer bli riktigt skoj, vad dom än gör!

Förhoppningsvis så kommer det inte finnas några NV-goggles och inte lika många sniper rifles, dom tycker jag bara förstör. Folk måste tvingas in i mer risk. Om du bara har en AK så kommer du bli tvungen att ta en större risk om du vill döda andra. Istället för att hitta det bästa krypskyttegeväret och lika 1,5km bort.

Medlem

Jösses vad jag ser fram emot detta. Det jag speciellt av allt ser fram emot är (om det nu blir så) att man inte kan se om det är någon i en stad för att det spawnar zombies.

Herregud.. det pirrar i hela kroppen! Så har jag inte känt för ett spel på länge, OOOOHHH!


signatur

- Wiiga -

Medlem
Skrivet av Nomz:

Kommer bli riktigt skoj, vad dom än gör!

Förhoppningsvis så kommer det inte finnas några NV-goggles och inte lika många sniper rifles, dom tycker jag bara förstör. Folk måste tvingas in i mer risk. Om du bara har en AK så kommer du bli tvungen att ta en större risk om du vill döda andra. Istället för att hitta det bästa krypskyttegeväret och lika 1,5km bort.

NV-Goggles kommer att finnas. Det står på bloggen någonstans och även att om du skjuter en spelare i huvudet med NV-Goggles som blir dom förstörda.


signatur

- Wiiga -

Medlem

Ser VERKLIGEN fram emot detta! Kommer bli rejält häftigt att springa runt med en grupp kompisar som är lika taggade!

Och självklart ska krypskyttegevär kunna användas på stora avstånd. Detta är inte Battlefield eller CoD. Spelet ska vara så autentiskt/realistiskt som det går.

Medlem
Skrivet av zhrooms:
Skrivet av Nomz:

Förhoppningsvis så kommer det inte finnas några NV-goggles och inte lika många sniper rifles, dom tycker jag bara förstör. Folk måste tvingas in i mer risk. Om du bara har en AK så kommer du bli tvungen att ta en större risk om du vill döda andra. Istället för att hitta det bästa krypskyttegeväret och lika 1,5km bort.

Tvärt om, nu kommer det behövas Sniper Rifles/NV-goggles mer än någonssin, Zombies kommer vara oändligt mkt mer farligare och dom kommer vara spawnade från server start, så ska du ta dig in i en stad så kan du ta ut zombies först med en vän som ligger uppe i skogen med Sniper, och undvika att gå in i staden med flashligt då zombies kommer reagera på den, då har du NVG&#039;s, folk kommer inte PVPa lika mycket som nu, därför kommer .50 cal snipers och NVG inte vara lika obalanserade.

Skrivet av Atlas Redscale:

Ser VERKLIGEN fram emot detta! Kommer bli rejält häftigt att springa runt med en grupp kompisar som är lika taggade

Vad jag har förstått så kommer man kunna skapa grupper in-game, ge folk tatueringar osv, så man kommer t.ex. kunna göra en Mercenary Squad, spelarna har tags att dom är med i den och den gruppen t.ex, och man kommer kunna se på deras tatueringar vilken grupp dom tillhör osv, kommer bli fruktansvärt bra.

Dock känns det inte troligt att zombies kommer vara spawnade från start. Skulle krävas enorma resurser för det eftersom hela kartan isåfall skulle behöva synka varenda zombie med alla spelare.

Mer troligt är att zombies endast spawnar på random-spots när en spelare är inom en radie av kanske 500m eller liknande.

Medlem

GOTY om nu inte fuskarna följer med som hängselbyxorna.

Medlem

Jag tycker det är fräckt att prylar har olika skick, vilket gör att man får tänka extra kring vad man tar på sig, hur man tar på sig. Jag har inte läst om det ännu, men förhoppningsvis är väder en stark påverkansfaktor. Vågar du ta på dig en tjocktröja med intorkat zombieblod, så att om du sedan blir skjuten så är det kört?

Ska bli skoj att se vad framtiden kan anbringa i form av sådan realism.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Har solen blivit smittad också eller? Det såg på tok för mörkt ut för att vara dagtid. Som om exponeringen vore inställd på himmelen i stället för marken.

Syftar mest på den här bilden

Spelet kommer nog att bli riktigt bra, men jag hoppas verkligen att dom gör solljuset starkare. Siktar dom in sig på mörkare dagar så borde dom gå från vita fluffiga moln till helmulet.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Har solen blivit smittad också eller? Det såg på tok för mörkt ut för att vara dagtid. Som om exponeringen vore inställd på himmelen i stället för marken.

Syftar mest på den här bilden

http://img.gawkerassets.com/post/9/2013/01/dayz6_1.jpg

Spelet kommer nog att bli riktigt bra, men jag hoppas verkligen att dom gör solljuset starkare. Siktar dom in sig på mörkare dagar så borde dom gå från vita fluffiga moln till helmulet.

Om man kollar på skuggorna så verkar solen ligga lågt, vilket förklarar mörkret lite iaf.

Medlem

Läste AMA med rocket, där en fråga handlade om vad som är nytt.
Tydligen kmr man behöva lära sig alla basics igen, som att reperera, tanka osv. Blir nog nice

Medlem
Skrivet av predator:
Skrivet av Bojkott:

Har solen blivit smittad också eller? Det såg på tok för mörkt ut för att vara dagtid. Som om exponeringen vore inställd på himmelen i stället för marken.

Syftar mest på den här bilden

http://img.gawkerassets.com/post/9/2013/01/dayz6_1.jpg

Spelet kommer nog att bli riktigt bra, men jag hoppas verkligen att dom gör solljuset starkare. Siktar dom in sig på mörkare dagar så borde dom gå från vita fluffiga moln till helmulet.

Om man kollar på skuggorna så verkar solen ligga lågt, vilket förklarar mörkret lite iaf.

Så kan det i och för sig vara, men då borde även himmelen påverkas av det. Men detta är ju så klart något dom kan komma att åtgärda framöver. Vi vet ju fortfarande inte ens när det ska släppas.

Medlem

JAAAA! Älskar zombies. Aldrig spelat modden. Älskar det blir fristående spel!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Jag har inte hållit koll på detta spelet något men undrar om det kommit någon info om folk som köpte Arma enbart för DayZ kommer få någon rabatt eller liknande.

Medlem

Tycker inte riktigt om för mycket smådetaljer. Som typ att kläder kan vara infekterade. För mycket sånt gör att spelet blir för omständigt att spela. Hoppas verkligen det inte blir så mycket sånt

Medlem
Skrivet av DeryckW:

Jag har inte hållit koll på detta spelet något men undrar om det kommit någon info om folk som köpte Arma enbart för DayZ kommer få någon rabatt eller liknande.

Varför skulle de få rabatt?


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av zhrooms:
Skrivet av Nomz:

Förhoppningsvis så kommer det inte finnas några NV-goggles och inte lika många sniper rifles, dom tycker jag bara förstör. Folk måste tvingas in i mer risk. Om du bara har en AK så kommer du bli tvungen att ta en större risk om du vill döda andra. Istället för att hitta det bästa krypskyttegeväret och lika 1,5km bort.

Tvärt om, nu kommer det behövas Sniper Rifles/NV-goggles mer än någonssin, Zombies kommer vara oändligt mkt mer farligare och dom kommer vara spawnade från server start, så ska du ta dig in i en stad så kan du ta ut zombies först med en vän som ligger uppe i skogen med Sniper, och undvika att gå in i staden med flashligt då zombies kommer reagera på den, då har du NVG&#039;s, folk kommer inte PVPa lika mycket som nu, därför kommer .50 cal snipers och NVG inte vara lika obalanserade.

Skrivet av Atlas Redscale:

Ser VERKLIGEN fram emot detta! Kommer bli rejält häftigt att springa runt med en grupp kompisar som är lika taggade

Vad jag har förstått så kommer man kunna skapa grupper in-game, ge folk tatueringar osv, så man kommer t.ex. kunna göra en Mercenary Squad, spelarna har tags att dom är med i den och den gruppen t.ex, och man kommer kunna se på deras tatueringar vilken grupp dom tillhör osv, kommer bli fruktansvärt bra.

Vem skulle slösa med sniper ammunition på zombies och sammtidigt avslöja precis vart man är när man ska ta sig in i en stad? Låter som en väldigt dum taktik.

Medlem
Skrivet av khweiuhiuhsdf:

in order to thank everyone, characteristic, novel style, varieties, low price and good quality, and the low sale price. Thank everyone

http://al.ly/AvJ

http://al.ly/AvJ

http://al.ly/AvJ

http://al.ly/AvJ

│\_╭╭╭╭╭_/│  
 │         │\|/  
 │ ●     ● │—☆—  
 │○ ╰┬┬┬╯ ○│/|\  
 │   ╰—╯   /  
 ╰—┬○————┬○╯  
  ╭│     │╮  
  ╰┴—————┴╯

haha, vad för smartskaft är det som har get thumbs up till det här inlägget?
anmäla, det är vad du ska göra.

Medlem

Ser fram emot det här skarpt !!!!

Medlem

Bilder hjälper tyvärr inte att sälja DayZ till mig. Det är inte hur det ser ut, utan hur det fungerar som håller mig borta från spelet.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

AW8
Medlem

Hoppas verkligen på ett bättre inventory-system än det i modden.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Hoppas att AIn är mer realistisk än vad den är nu.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Någon som vet hur mycket det kommer kosta ungefär?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

"The design has now really ramped up. This is really the entire focus of our efforts for the next few months, prior to starting on vehicle customization and finally on base building at the end of the year."

END OF THE YEAR?

Medlem
Medlem

Någon som vet om det kommer behålla arma2motorns fysikmotor? eller rättare sagt avsaknaden av någon sådan....

Medlem
Skrivet av zhrooms:
Skrivet av Atlas Redscale:

Ser VERKLIGEN fram emot detta! Kommer bli rejält häftigt att springa runt med en grupp kompisar som är lika taggade

Vad jag har förstått så kommer man kunna skapa grupper in-game, ge folk tatueringar osv, så man kommer t.ex. kunna göra en Mercenary Squad, spelarna har tags att dom är med i den och den gruppen t.ex, och man kommer kunna se på deras tatueringar vilken grupp dom tillhör osv, kommer bli fruktansvärt bra.

Så länge dom inte börjar trassla så att man är i någon form av kodat 'lag', det vill säga, att det inte skulle finnas friendly fire, så blir det nog bra.

Medlem

Att få bort stelheten i DayZ känns som det viktigaste för min del.
Avskyr att man helt tappar kontrollen av gubben när man reparerar eller gör något annat moment som tar ett par sekunder. Känns som att man styr gubben genom att dra i snören.

Håller tummarna för att de verkligen lyckas få in den känsla som fanns när man lirade DayZ första gången, när man kravlade på backen flera kilometer för att man inte hade någon aning om hur man skakade av sig zombies eller hur långt de kunde se en etc

Youtuber
Skrivet av Neatherblade:

Hoppas att AIn är mer realistisk än vad den är nu.

Realistisk ZOMBIE AI ftw....


signatur

YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter

12
Skriv svar