Flytta på mej

Skribent
Flytta på mej

Planetside 2 har en helt okej betalningsmodell med alternativ för många olika typer av spelare. Framför allt känns det oftast inte som att mina fiender köpt på sig massiva fördelar att förinta mig med, vilket förstås är trevligt. Men även om modellen är bra och rättvis så har de inte lyckats få mig att öppna plånboken än.

Jag tänker inte betala för kosmetiska prylar jag inte behöver. Inte heller för vapen som går att låsa upp genom att levla - det känns som att betala någon för att spela spelet åt mig. Fördelarna jag får genom att betala månadsavgift känns klena. Jag låter helt enkelt farbror Joakim framföra budskapet:

Men det finns ett sätt för Sony Online Entertainment att ändra min inställning, och jag förstår helt ärligt inte varför de inte tänkt på det här själva:

Låt mig flytta karaktärer mellan servrar. Det är ju ett free-to-play för bövelen – är det inte ert jobb att suga varenda öre ur mitt stackars e-kort?

Är det något jag kan tänka mig att betala för så är det bekvämligheten i att kunna byta server utan att behöva börja om på ny kula med en annan karaktär.

#blogg


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Flytta på mej

Jag tänkte testa inom kort, är inte intresserad av betala för kosmetika jag heller.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

"Flytta på mig" har jag aldrig upplevt.
"Flytta på dig" får jag höra dagligen.

Hej förresten, har inte hälsat på dig ännu, så nu gör jag det.
Välkommen till FZ.se, hoppas vi kan hitta på skumma saker in multum.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Skribent
Skrivet av Traveller in time:

"Flytta på mig" har jag aldrig upplevt.
"Flytta på dig" får jag höra dagligen.

Hej förresten, har inte hälsat på dig ännu, så nu gör jag det.
Välkommen till FZ.se, hoppas vi kan hitta på skumma saker in multum.

Tack ska du ha! Skumma saker är lite av min specialitet så där ska det inte vara några problem!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Skribent

Funderade precis över vad jag skulle göra resten av den här söndagen. Ses in game!


signatur

I am the black wizards.

Skribent
Skrivet av Johan Olander:

Funderade precis över vad jag skulle göra resten av den här söndagen. Ses in game!

Jag spelade Chivalry: Medieval Warfare hela helgen. =/


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

1
Skriv svar