På måndag skakas Guild Wars 2-världen om

Robot
På måndag skakas Guild Wars 2-världen om

Årets första större uppdatering närmar sig med stormsteg. På måndag drar första steget igång, Flame and Frost: Prelude, som kommer mynna ut i en flerstegsberättelse som förändrar hela spelvärlden.

#nyhetstips, #arenanet, #guild-wars-2


Medlem
På måndag skakas Guild Wars 2-världen om

Anet knows how to hand out the love ^^


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Tröttnade på den otroliga repetetiva PvP'n, men man kanske skulle pröva igen nån gång...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Har inte detta spelet dött än?

Medlem
Skrivet av buadaniel:

Har inte detta spelet dött än?

/facepalm

Medlem

hur kan det här kallas förra årets bästa mmo? enligt mig var det ett av det sämsta MMO jag spelat

Medlem
Skrivet av robbis:

hur kan det här kallas förra årets bästa mmo? enligt mig var det ett av det sämsta MMO jag spelat

Jag är inte helt säkert på att de baserar utnämningar enbart på din åsikt faktiskt


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

vad roligt. har tyvärr inte spelat på snart sex veckor. jäkla Asien resa

Men ska bli kul att fortsätta spela när man kommer hem igen.

Medlem
Skrivet av Cyberz:

vad roligt. har tyvärr inte spelat på snart sex veckor. jäkla Asien resa

Men ska bli kul att fortsätta spela när man kommer hem igen.

Var i Asien är du?

Att du har mage att benämna det jävla gör att jag funderar på att dricka ett glas vatten extremt fort i ren och skär ilska!

Skoj att du ändå besöker lilla söta FZ!


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Spelat de flesta MMO och måste säga ett detta faktiskt är en av de tråkigare, riktigt besviken på det. Men smaken e som baken

Medlem
Skrivet av buadaniel:

Har inte detta spelet dött än?

Har inte sådana menlösa ganska så korkade kommentarer dött än?

Har inte spelat allt för mycket gw2 på senaste av olika anledningar varav en är irl. Men är taggad som fan för releasen av patchen, kanske blåser lite nytt liv i spelet.

Medlem
Skrivet av buadaniel:

Har inte detta spelet dött än?

Medlem
Skrivet av Woffen:

Har inte spelat allt för mycket gw2 på senaste av olika anledningar varav en är irl. Men är taggad som fan för releasen av patchen, kanske blåser lite nytt liv i spelet.

Ha inte för stora förhoppningar. Som det lät i en utvecklarintervju så vill Anet skaka liv i många zoner som det i nuläget inte är så mycket aktivitet i. Även om den här patchen medför många trevliga förändringar (såsom Achievement Tracern t ex), så verkar innehållet initialt vara ganska fattigt.

Är själv en stor entusiast av GW2, men om ni väntat på "Patchen" med stort 'p' som ska väcka liv i intresset igen, så tror jag inte det här är den. Däremot har vi många viktiga ändringar på ingång. Anet hade ju lovat att FotM-patchen skulle komma i januari. Denna skulle ju lösa lvl-problemet, och tillåta alla att äntligen spela tillsammans oavsett vilken scale man nått. Det viskades även om någon/några fler fractals som skulle läggas till i mixen. (Suveränt i så fall!)

Sen kommer ju även patchen som ska fixa till intresset för dungeons. Ge den där moroten som håller intresset uppe, och viljan att köra dem.

Glöm ej heller WvWvW-patchen för den som gillar PvP. Det har utlovats rejäla förändringar på den fronten också. Där förhoppningsvis "culling"-problemet i grafikmotorn lösts vilket är ett måste.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Jag var dum nog att köpa detta spel vid release. Ett av mina minst spelade spel någonsin

Vet inte vad det är, känns bara... meh

Medlem

Nä det är klart att det inte är patchen med stort P, Detta ska ju av va de sagt mest bara lägga grunden för det som ska komma senare. Men som det låter är det flertalet välkomna förändringar. Culling problemet kommer inte vara helt löst i januari patchen dock, men förhoppningsvis funkar det iallafall bättre. Att helt lösa cullingen (dvs skippa den helt) kommer nog att ta längre tid.

Medlem

Tråkigt! Fixa arena istället.. och introducera tank,healer.

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av robbis:

hur kan det här kallas förra årets bästa mmo? enligt mig var det ett av det sämsta MMO jag spelat

Jag är inte helt säkert på att de baserar utnämningar enbart på din åsikt faktiskt

Men dom kanske borde det i detta sammahang!!!!

Medlem
Skrivet av dafuq:

Tråkigt! Fixa arena istället.. och introducera tank,healer.

Tanks och healers är ett tråkigt koncept. Så nej tack.

Medlem
Skrivet av dafuq:

Tråkigt! Fixa arena istället.. och introducera tank,healer.

Japp, och sen fluffiga pandor, standard quests, ännu mera grinding osv. Men är det inte enklare att bara byta mmo då? För övrigt, är inte sPvP så nära Arena som det går att komma?

Medlem
Skrivet av Harpa:
Skrivet av Cyberz:

vad roligt. har tyvärr inte spelat på snart sex veckor. jäkla Asien resa

Men ska bli kul att fortsätta spela när man kommer hem igen.

Var i Asien är du?

Att du har mage att benämna det jävla gör att jag funderar på att dricka ett glas vatten extremt fort i ren och skär ilska!

Skoj att du ändå besöker lilla söta FZ!

nu är vi tillbaka i Thailand. Men Kambodja var nice. vilda västern.

klart att man kollar fz dagligen. man får inte missa något

Medlem

Kommentar till Hampus:

Det är inte riktigt en multinarrativ story de introducerar, något jag läser som flera perspektiv/möjligheter. Det är en "multi-stage narrative" vilket bättre översätts till flerstegsberättelse Alltså är denna uppdatering starten på en längre berättelse

Obs. Min tolkning.

Medlem
Skrivet av Ap@n:

Kommentar till Hampus:

Det är inte riktigt en multinarrativ story de introducerar, något jag läser som flera perspektiv/möjligheter. Det är en "multi-stage narrative" vilket bättre översätts till flerstegsberättelse Alltså är denna uppdatering starten på en längre berättelse

Obs. Min tolkning.

Läser man på lite vad som skrivits så står det ganska så klart att det är just det det är. Början på en längre story arc (och kanske flera mindre stories) som kommer att löpa över flera månader. Så jag tror definitivt att du har helt rätt i din tolkning.

Medlem
Skrivet av Cyberz:
Skrivet av Harpa:
Skrivet av Cyberz:

vad roligt. har tyvärr inte spelat på snart sex veckor. jäkla Asien resa

Men ska bli kul att fortsätta spela när man kommer hem igen.

Var i Asien är du?

Att du har mage att benämna det jävla gör att jag funderar på att dricka ett glas vatten extremt fort i ren och skär ilska!

Skoj att du ändå besöker lilla söta FZ!

nu är vi tillbaka i Thailand. Men Kambodja var nice. vilda västern.

klart att man kollar fz dagligen. man får inte missa något

Fasen vad härligt! Hoppas du haft det riktigt gött. Ska definitivt spara ihop till en egen Asien-resa så snart som möjligt. Gotta see the world before ya die, bro!

Skrivet av Woffen:
Skrivet av Ap@n:

Kommentar till Hampus:

Det är inte riktigt en multinarrativ story de introducerar, något jag läser som flera perspektiv/möjligheter. Det är en "multi-stage narrative" vilket bättre översätts till flerstegsberättelse Alltså är denna uppdatering starten på en längre berättelse

Obs. Min tolkning.

Läser man på lite vad som skrivits så står det ganska så klart att det är just det det är. Början på en längre story arc (och kanske flera mindre stories) som kommer att löpa över flera månader. Så jag tror definitivt att du har helt rätt i din tolkning.

Ni har så rätt så, jag satt nog och tänkte på päron eller nåt sånt när jag skrev. Hoppas ni kan förlåta en vilsen själ!


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem
Skrivet av Harpa:

Ni har så rätt så, jag satt nog och tänkte på päron eller nåt sånt när jag skrev. Hoppas ni kan förlåta en vilsen själ!

Mm.. päron!

Medlem

Problemet med spelet enligt mig är att det känns mediokert, livlöst precis som det saknar lite själ. Svårt att förklara men inget riktigt minnesvärt liksom. Sen kan man aldrig känna sig riktigt bra i pve i och med du anpassas efter zone lvl. Därför gillar inte jag det men med det sagt tycker jag inte det är ett dåligt spel egentligen bara "meew" Men kommer logga in på måndag and check what the fuzz is about

Medlem

Det skulle vara mycket bättre om de skippat levlandet helt. Eftersom man inte blir starkare när man levlar så är det ganska tråkigt känns som vanilla oblivion eller FF8 där fienderna går upp i lvl med dig. WvWvW var tråkigt då allt kretsade kring att laget med den största zergen alltid vann. Var 2 månader sen jag senast testade spelet.

Medlem
Skrivet av Harpa:

Ni har så rätt så, jag satt nog och tänkte på päron eller nåt sånt när jag skrev. Hoppas ni kan förlåta en vilsen själ!

Hmm... Päron är inte min favoritfrukt men okej för den här gången!

Medlem

någon som vet vart man kan se en siffra eller uppskattning på hur många som spelar detta spel fortfarnde?

Jag tror det har gått inflation i MMOs, även om MMOna (roligt i plural), är olika, tror jag inte folk / gamers, finner dem speciellt underhållande längre (?)

Evighetsspel som GW har visst sin tjusning, men jag tror man blir rätt trött på det om man spelar varje dag.

Jag spelar GW Prophecies var 3:e månad, köpte det på releasedagen för ett par år sedan, och är fortfarande inte klar Tycker det är kul i små portioner.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ge mig bara Hardmode till instancerna, börjar tröttna på att bara springa igenom samma dungeons om och om.


signatur

Rwa?

12
Skriv svar