SimCity får spellägen för färgblinda

Robot
SimCity får spellägen för färgblinda

Uppemot 4-6 procent av mänskligheten har förändrad färgsyn gentemot resten, Maxis lägger till spelläge för de tre vanligaste förändringsformerna.

#simcity, #maxis


Medlem
SimCity får spellägen för färgblinda

Härligt, som färgblind har man börjat uppskatta att fler utvecklare gör så här. Minns hur det var i bf3 innan färgblinds-läget kom mina vänner undrade vad som var felet när jag på allvar sköt mina lagkamrater

Medlem

en sak som många andra säkert skulle hoppa över för det kostar pengar, så tummen upp igen på detta spel

Medlem

Trevligt.. är själv en av d få färgblinda!

Osäkert om jag ska spela Simcity dock..


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem

Awesome! Stort plus för det. Är färgblind och det är sjukt jobbigt i vissa spel alltså :\


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Inaktiv

Är inte det ett måste?

Medlem

Bara att bocka och buga.

Underlättar enormt i alla typer av spel där man kan få möjligheten att kunna skilja på röd-grön-brunt.

Bf3 blev bra mycket roligare att lira, iom stöd för färgblinda.

Medlem
Skrivet av Riqnable:

Härligt, som färgblind har man börjat uppskatta att fler utvecklare gör så här. Minns hur det var i bf3 innan färgblinds-läget kom mina vänner undrade vad som var felet när jag på allvar sköt mina lagkamrater

Haha, samma här. Det var omöjligt att se skillnad mellan den gröna och den blekröda texten ovanför gubbarna,
Jag förstår inte ens varför man tar ett så onödigt designval från första början. Det är ju inte så att de lika färgerna tillför någonting annat än problem.

Medlem
Medlem

Var glad att jag hade fått en betanyckel så jag kunde spela som en galning över helgen...

När man sen startade fick man upp en skylt med att idioterna begränsat speltiden till en timme...

Det finns väl ingen som hinner komma tillräckligt långt för att kunna leta buggar på en timme!?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Bra initiativ. Jag är själv inte färgblind, men just grön och röd är ju dom vanligaste färgerna att man upplever som lika, och SimCity kretsar ju väldigt mycket kring grönt (positivt) och rött (negativt). Så kudos till Maxis!

Medlem
Skrivet av Dunder:

Var glad att jag hade fått en betanyckel så jag kunde spela som en galning över helgen...

När man sen startade fick man upp en skylt med att idioterna begränsat speltiden till en timme...

Det finns väl ingen som hinner komma tillräckligt långt för att kunna leta buggar på en timme!?

Jag tror inte betans syfte är att folk ska leta buggar, utan snarare att testa trycket på servrarna så dom kan vara väl förberedda på releasedagen. Jag tyckte att jag hann testa en hel del på en timme. Visst, mycket var bortplockat i betan, förmodligen för att man ändå inte hade någon nytta av det med bara en timmes speltid, men jag hann bebygga i stort sätt hela kartan. Tråkigt dock när man inte fick fortsätta men kul som fan var det

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Jag tror inte betans syfte är att folk ska leta bugga

Okeeeeej.......

Skrivet av Bojkott:

utan snarare att testa trycket på servrarna så dom kan vara väl förberedda på releasedagen.

Fast det gör de inte heller när de begränsar speltiden till en timme...

Detta var bara ett dåligt utklätt reklamjippo.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Bojkott:

Jag tror inte betans syfte är att folk ska leta bugga

Okeeeeej.......

Skrivet av Bojkott:

utan snarare att testa trycket på servrarna så dom kan vara väl förberedda på releasedagen.

Fast det gör de inte heller när de begränsar speltiden till en timme...

Detta var bara ett dåligt utklätt reklamjippo.

Du kan spela hur många timmar du vill. Du blir bara utkastad till huvudmenyn och tvingas börja om. Jag har spelat tre omgångar hittills, alltså totalt tre timmars speltid.

Medlem

Så betan är bara en timme speltid? Låter som en intressant diskussionsnyhet för morgondagen.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Jag har osynkade pupiller, finns det något spelläge för osynkade pupiller? Nää tänkte det!

FM-guru
F.d. Sisyr

Trevligt. Vad som är ännu trevligare är att jag precis fick mail från EA om att jag tagits in i betan. Tankar för fullt.

Skrivet av Harpa:

Så betan är bara en timme speltid? Låter som en intressant diskussionsnyhet för morgondagen.

Såvitt jag har förstått efter att ha läst på spelets hemsida så får du först spela igenom spelets tutorial. Därefter får du en fri timme att bygga en stad, och sedan kan du bygga nya städer, men är låst till en timme per stad. Nedan har du lite info saxad från hemsidan.

"Everyone will go through our “Getting Started Scenario”, which takes you through the basics of how to play the game and gives you a sneak peak at some late game content. After that, you’re free to start your own city and play for one hour. We’ve given you all the tools to build up a medium density city, given access to the Casino Big Business, all of the basic services, loads of public transportation options, and several options on how you can power your city. You can start up as many cities as you like during the 3 Day event. We encourage you to try to build different types of cities, explore the leaderboards and try to beat the Global Challenge!"

EDIT: Jag läste lite på forumet nu också, och fan dettai ett uttalande från Kip Katsarelis ("lead producer"): "We’ve crafted a one hour replayable experience that will let you enjoy the magic of the game and allow us to test critical features."

Replayable. Så ja, det jag skrev ovan gäller. Där har du din nyhet. :>

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Bojkott:

Jag tror inte betans syfte är att folk ska leta bugga

Okeeeeej.......

Skrivet av Bojkott:

utan snarare att testa trycket på servrarna så dom kan vara väl förberedda på releasedagen.

Fast det gör de inte heller när de begränsar speltiden till en timme...

Detta var bara ett dåligt utklätt reklamjippo.

Det var oerhört länge sedan som beta-släpp har varit rena QA-testningar. Infrastrukturen testas ganska mycket ändå med alla som bygger på sina städer.

Det är ju inte direkt ett reklamjippo heller eller strikt demoversion, för jag menar för det första så är spelet i en stängd beta, för det andra så är inte betan öppen för de som har förbeställt spelet.

Jag tror definitivt att Maxis med EA i ryggen definitivt har kunnat sätta ihop ett kvalificerat QA team.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem
Skrivet av Riqnable:

Härligt, som färgblind har man börjat uppskatta att fler utvecklare gör så här. Minns hur det var i bf3 innan färgblinds-läget kom mina vänner undrade vad som var felet när jag på allvar sköt mina lagkamrater

Samma sak här.. gick knappt att spela spelet.

Medlem

Själv väntar jag fortfarande på det perfekta co-op spelet för oss med multipla personligheter.


signatur

Vi offrar allt
Slaktar tusenfalt
Våra liv slits i stycken
Bevittna de sista dödsrycken

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Bojkott:

Jag tror inte betans syfte är att folk ska leta bugga

Okeeeeej.......

Skrivet av Bojkott:

utan snarare att testa trycket på servrarna så dom kan vara väl förberedda på releasedagen.

Fast det gör de inte heller när de begränsar speltiden till en timme...

Detta var bara ett dåligt utklätt reklamjippo.

Du kan spela hur många timmar du vill. Du blir bara utkastad till huvudmenyn och tvingas börja om. Jag har spelat tre omgångar hittills, alltså totalt tre timmars speltid.

I och med att man inte hinner med någonting på en timme, så skulle jag inte kalla det för betatest hur många gånger man än får köra om den där timmen...

Men visst, vill man göra samma sak om och om igen, men ändå inte fått gjort mer än 1% av spelet, så kör på.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Bojkott:

Jag tror inte betans syfte är att folk ska leta bugga

Okeeeeej.......

Skrivet av Bojkott:

utan snarare att testa trycket på servrarna så dom kan vara väl förberedda på releasedagen.

Fast det gör de inte heller när de begränsar speltiden till en timme...

Detta var bara ett dåligt utklätt reklamjippo.

Du kan spela hur många timmar du vill. Du blir bara utkastad till huvudmenyn och tvingas börja om. Jag har spelat tre omgångar hittills, alltså totalt tre timmars speltid.

I och med att man inte hinner med någonting på en timme, så skulle jag inte kalla det för betatest hur många gånger man än får köra om den där timmen...

Men visst, vill man göra samma sak om och om igen, men ändå inte fått gjort mer än 1% av spelet, så kör på.

Ett betatest handlar inte om att du ska få ut någon gratis glädje och kunna spela ut spelet. Se det mer som ett sorts volontärarbete. Jag har hittills inte stött på en enda bugg, vilket tyder på att Maxis redan har bearbetat dom flesta buggarna med sitt interna test team. Det dom vill ha hjälp med nu är att kolla hur mycket serverkraft dom behöver för att göra spelupplevelsen så stabil som möjligt för köparna, för ett sånt test är något som kräver flera tusen användare som samtidigt är inloggade. Varför tror du man i stort sätt aldrig får betatesta singleplayer-spel?

När ett spel kräver internetuppkoppling, även för singleplayer, så är det extra viktigt att se till så att servrarna inte kraschar pga överbelastning. Det sista man vill ha är ännu ett Diablo 3-fjasko där det är omöjligt att logga in bara för att servrarna ger vika. Nu har man en stängd beta för att kunna avgöra på ett ungefär hur många servrar som behövs. Sen lite närmre release så lär det bli en öppen beta för att kolla så man har gjort beräkningarna rätt utifrån uppgifterna man samlade in under den stängda betan, allt för att slippa överdimensionera i onödan och köpa in serverkraft för 5 miljoner spelare när det kanske bara kommer behövs kraft för 4.5 miljoner spelare. Och för att få alla uppgifter man behöver för detta så behöver man inte erbjuda mer än en timmes material i spelet. I MP-shooters så bjuder man t.ex. oftast bara på en bana, för mer än så behövs inte.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Trevligt. Vad som är ännu trevligare är att jag precis fick mail från EA om att jag tagits in i betan. Tankar för fullt.

Skrivet av Harpa:

Så betan är bara en timme speltid? Låter som en intressant diskussionsnyhet för morgondagen.

Såvitt jag har förstått efter att ha läst på spelets hemsida så får du först spela igenom spelets tutorial. Därefter får du en fri timme att bygga en stad, och sedan kan du bygga nya städer, men är låst till en timme per stad. Nedan har du lite info saxad från hemsidan.

"Everyone will go through our “Getting Started Scenario”, which takes you through the basics of how to play the game and gives you a sneak peak at some late game content. After that, you’re free to start your own city and play for one hour. We’ve given you all the tools to build up a medium density city, given access to the Casino Big Business, all of the basic services, loads of public transportation options, and several options on how you can power your city. You can start up as many cities as you like during the 3 Day event. We encourage you to try to build different types of cities, explore the leaderboards and try to beat the Global Challenge!"

EDIT: Jag läste lite på forumet nu också, och fan dettai ett uttalande från Kip Katsarelis ("lead producer"): "We’ve crafted a one hour replayable experience that will let you enjoy the magic of the game and allow us to test critical features."

Replayable. Så ja, det jag skrev ovan gäller. Där har du din nyhet. :>

Tackar, blev inspiration för dagens diskus

Hoppas din helg är trevlig!


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Bojkott:

Jag tror inte betans syfte är att folk ska leta bugga

Okeeeeej.......

Skrivet av Bojkott:

utan snarare att testa trycket på servrarna så dom kan vara väl förberedda på releasedagen.

Fast det gör de inte heller när de begränsar speltiden till en timme...

Detta var bara ett dåligt utklätt reklamjippo.

Du kan spela hur många timmar du vill. Du blir bara utkastad till huvudmenyn och tvingas börja om. Jag har spelat tre omgångar hittills, alltså totalt tre timmars speltid.

I och med att man inte hinner med någonting på en timme, så skulle jag inte kalla det för betatest hur många gånger man än får köra om den där timmen...

Men visst, vill man göra samma sak om och om igen, men ändå inte fått gjort mer än 1% av spelet, så kör på.

Ett betatest handlar inte om att du ska få ut någon gratis glädje och kunna spela ut spelet. Se det mer som ett sorts volontärarbete. Jag har hittills inte stött på en enda bugg, vilket tyder på att Maxis redan har bearbetat dom flesta buggarna med sitt interna test team. Det dom vill ha hjälp med nu är att kolla hur mycket serverkraft dom behöver för att göra spelupplevelsen så stabil som möjligt för köparna, för ett sånt test är något som kräver flera tusen användare som samtidigt är inloggade. Varför tror du man i stort sätt aldrig får betatesta singleplayer-spel?

När ett spel kräver internetuppkoppling, även för singleplayer, så är det extra viktigt att se till så att servrarna inte kraschar pga överbelastning. Det sista man vill ha är ännu ett Diablo 3-fjasko där det är omöjligt att logga in bara för att servrarna ger vika. Nu har man en stängd beta för att kunna avgöra på ett ungefär hur många servrar som behövs. Sen lite närmre release så lär det bli en öppen beta för att kolla så man har gjort beräkningarna rätt utifrån uppgifterna man samlade in under den stängda betan, allt för att slippa överdimensionera i onödan och köpa in serverkraft för 5 miljoner spelare när det kanske bara kommer behövs kraft för 4.5 miljoner spelare. Och för att få alla uppgifter man behöver för detta så behöver man inte erbjuda mer än en timmes material i spelet. I MP-shooters så bjuder man t.ex. oftast bara på en bana, för mer än så behövs inte.

Det är ingen som pratat om någon "egen glädje"...

Du hinner inte buggtesta ett spel på en timme, du kommer inte hinna se tillräckligt av spelet.

Du kommer inte heller stresstesta servrarna särskilt mycket eftersom den största majoriteten kommer köra igenom sin timme en gång, och sen strunta i det.

Sen har du ingen aning om hur mycket utav buggarna som Maxis hunnit fixa på egen hand... Ska man dra sig till minnes de allra flesta spelsläpp de senaste åren, så har de antagligen inte gjort det.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Ett betatest handlar inte om att du ska få ut någon gratis glädje och kunna spela ut spelet. Se det mer som ett sorts volontärarbete. Jag har hittills inte stött på en enda bugg, vilket tyder på att Maxis redan har bearbetat dom flesta buggarna med sitt interna test team. Det dom vill ha hjälp med nu är att kolla hur mycket serverkraft dom behöver för att göra spelupplevelsen så stabil som möjligt för köparna, för ett sånt test är något som kräver flera tusen användare som samtidigt är inloggade. Varför tror du man i stort sätt aldrig får betatesta singleplayer-spel?

När ett spel kräver internetuppkoppling, även för singleplayer, så är det extra viktigt att se till så att servrarna inte kraschar pga överbelastning. Det sista man vill ha är ännu ett Diablo 3-fjasko där det är omöjligt att logga in bara för att servrarna ger vika. Nu har man en stängd beta för att kunna avgöra på ett ungefär hur många servrar som behövs. Sen lite närmre release så lär det bli en öppen beta för att kolla så man har gjort beräkningarna rätt utifrån uppgifterna man samlade in under den stängda betan, allt för att slippa överdimensionera i onödan och köpa in serverkraft för 5 miljoner spelare när det kanske bara kommer behövs kraft för 4.5 miljoner spelare. Och för att få alla uppgifter man behöver för detta så behöver man inte erbjuda mer än en timmes material i spelet. I MP-shooters så bjuder man t.ex. oftast bara på en bana, för mer än så behövs inte.

Det är ett demo inget annat, jag köper inte deras skitsnack om att detta skulle vara en beta. En beta handlar om att låta de som deltar i den spela i stort sett hela spelet för att hitta buggar idag är det ett enkelt sätt att få folk intresserade av spelet och tjäna lite mer pengar. Med andra ord dagens beta test är oftast inget annat än glorifierade demos sedan kan EA eller andra utgivare försöka få mig att köpa deras skitsnack.

Verkar ju som de har fixat alla buggarna i spelet, således borde fullversionen vara ganska fri från buggar. Själv skulle jag dock inte satsa mycket pengar på att den inte kommer vara full med buggar, för detta är inte ett beta test.

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Bojkott:

Jag tror inte betans syfte är att folk ska leta bugga

Okeeeeej.......

Skrivet av Bojkott:

utan snarare att testa trycket på servrarna så dom kan vara väl förberedda på releasedagen.

Fast det gör de inte heller när de begränsar speltiden till en timme...

Detta var bara ett dåligt utklätt reklamjippo.

Du kan spela hur många timmar du vill. Du blir bara utkastad till huvudmenyn och tvingas börja om. Jag har spelat tre omgångar hittills, alltså totalt tre timmars speltid.

I och med att man inte hinner med någonting på en timme, så skulle jag inte kalla det för betatest hur många gånger man än får köra om den där timmen...

Men visst, vill man göra samma sak om och om igen, men ändå inte fått gjort mer än 1% av spelet, så kör på.

Ett betatest handlar inte om att du ska få ut någon gratis glädje och kunna spela ut spelet. Se det mer som ett sorts volontärarbete. Jag har hittills inte stött på en enda bugg, vilket tyder på att Maxis redan har bearbetat dom flesta buggarna med sitt interna test team. Det dom vill ha hjälp med nu är att kolla hur mycket serverkraft dom behöver för att göra spelupplevelsen så stabil som möjligt för köparna, för ett sånt test är något som kräver flera tusen användare som samtidigt är inloggade. Varför tror du man i stort sätt aldrig får betatesta singleplayer-spel?

När ett spel kräver internetuppkoppling, även för singleplayer, så är det extra viktigt att se till så att servrarna inte kraschar pga överbelastning. Det sista man vill ha är ännu ett Diablo 3-fjasko där det är omöjligt att logga in bara för att servrarna ger vika. Nu har man en stängd beta för att kunna avgöra på ett ungefär hur många servrar som behövs. Sen lite närmre release så lär det bli en öppen beta för att kolla så man har gjort beräkningarna rätt utifrån uppgifterna man samlade in under den stängda betan, allt för att slippa överdimensionera i onödan och köpa in serverkraft för 5 miljoner spelare när det kanske bara kommer behövs kraft för 4.5 miljoner spelare. Och för att få alla uppgifter man behöver för detta så behöver man inte erbjuda mer än en timmes material i spelet. I MP-shooters så bjuder man t.ex. oftast bara på en bana, för mer än så behövs inte.

Det är ingen som pratat om någon "egen glädje"...

Du hinner inte buggtesta ett spel på en timme, du kommer inte hinna se tillräckligt av spelet.

Du kommer inte heller stresstesta servrarna särskilt mycket eftersom den största majoriteten kommer köra igenom sin timme en gång, och sen strunta i det.

Sen har du ingen aning om hur mycket utav buggarna som Maxis hunnit fixa på egen hand... Ska man dra sig till minnes de allra flesta spelsläpp de senaste åren, så har de antagligen inte gjort det.

Spelet ska inte buggtestas utan stresstestas, och om det nu inte vore folk som spelade mer än en timme, hur kommer det sig då att servrarna just nu är överbelastade och måste vänta i 10min på att få komma in? Det är detta som dom vill slippa på releasedagen. Spelet har förmodligen varit under utveckling i över 5 år, dom har väldigt skickliga programmerare och behöver knappast vår hjälp under enbart en helg. Hade dom velat att vi skulle leta buggar så hade dom haft betan öppen längre, men nu är det enbart för att testa servrarna. Och nästa månad lär dom förmodligen öppna upp betan för alla för att kolla så deras servrar pallar det stora trycket.

Sen har Maxis inte gjort något spel sen Spore, och det släpptes för 5 år sedan, och var ett spel som i alla fall jag inte upplevde några problem med mer än att det sög. Så jag vet inte vilka spel du syftar på när du säger dom senaste åren?

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Spelet ska inte buggtestas utan stresstestas, och om det nu inte vore folk som spelade mer än en timme, hur kommer det sig då att servrarna just nu är överbelastade och måste vänta i 10min på att få komma in? Det är detta som dom vill slippa på releasedagen. Spelet har förmodligen varit under utveckling i över 5 år, dom har väldigt skickliga programmerare och behöver knappast vår hjälp under enbart en helg. Hade dom velat att vi skulle leta buggar så hade dom haft betan öppen längre, men nu är det enbart för att testa servrarna. Och nästa månad lär dom förmodligen öppna upp betan för alla för att kolla så deras servrar pallar det stora trycket.

Sen har Maxis inte gjort något spel sen Spore, och det släpptes för 5 år sedan, och var ett spel som i alla fall jag inte upplevde några problem med mer än att det sög. Så jag vet inte vilka spel du syftar på när du säger dom senaste åren?

Att man behöver vänta tyder på att de har för lite servrar eller kanske snarare inte är villiga att använda mer servrar. EA är för övrigt (ö)kända för att stänga ner spelservrar så fort ett spel börjar tappa i antalet spelare. Jag tror det här spelet kommer bli en försäljningsflopp då jag inte tror att jag är ensam om att inte vara speciellt intresserad av denna titel. SimCity 4 ser ut att fortfarande vara det spel som ger mest värde för pengarna. Bara en sådan sak att man inte kan spara sina egna spel får mig att undra vad EA sysslar med.

Inte behöver spelares hjälp? Jag börjar undra över om du ens förstår vad beta test är, låter inte riktigt som du gör det. Det spelar ingen roll hur duktiga en utvecklare är, de kommer inte kunna testa allting som en spelare kan komma att göra i ett spel.

Inte gjort ett spel sedan Spore, så The Sims spelen räknas alltså inte?

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Bojkott:

Spelet ska inte buggtestas utan stresstestas, och om det nu inte vore folk som spelade mer än en timme, hur kommer det sig då att servrarna just nu är överbelastade och måste vänta i 10min på att få komma in? Det är detta som dom vill slippa på releasedagen. Spelet har förmodligen varit under utveckling i över 5 år, dom har väldigt skickliga programmerare och behöver knappast vår hjälp under enbart en helg. Hade dom velat att vi skulle leta buggar så hade dom haft betan öppen längre, men nu är det enbart för att testa servrarna. Och nästa månad lär dom förmodligen öppna upp betan för alla för att kolla så deras servrar pallar det stora trycket.

Sen har Maxis inte gjort något spel sen Spore, och det släpptes för 5 år sedan, och var ett spel som i alla fall jag inte upplevde några problem med mer än att det sög. Så jag vet inte vilka spel du syftar på när du säger dom senaste åren?

Att man behöver vänta tyder på att de har för lite servrar eller kanske snarare inte är villiga att använda mer servrar. EA är för övrigt (ö)kända för att stänga ner spelservrar så fort ett spel börjar tappa i antalet spelare. Jag tror det här spelet kommer bli en försäljningsflopp då jag inte tror att jag är ensam om att inte vara speciellt intresserad av denna titel. SimCity 4 ser ut att fortfarande vara det spel som ger mest värde för pengarna. Bara en sådan sak att man inte kan spara sina egna spel får mig att undra vad EA sysslar med.

Inte behöver spelares hjälp? Jag börjar undra över om du ens förstår vad beta test är, låter inte riktigt som du gör det. Det spelar ingen roll hur duktiga en utvecklare är, de kommer inte kunna testa allting som en spelare kan komma att göra i ett spel.

Inte gjort ett spel sedan Spore, så The Sims spelen räknas alltså inte?

Det är väl självklart att anledningen till att man måste vänta beror på för få servrar. Och hur tror du det hade sett ut om man gjort samma bedömning inför releasedagen? Jag kan säga dig att ingen hade nog varit särskilt glad att behöva hamna i kö det första man gör.

Att du inte ens är intresserad av spelet förklarar din trångsynthet. Nycklarna som FZ delade ut gick åt som smör, och spelet har väckt ett stort intresse, men det kanske är något som en helt ointresserad inte märkt av?

Jag vet mycket väl vad ett beta test är. Det är när man testar beta-källkoden. Sen hur utvecklaren lägger upp testet är helt upp till dom. Du kanske är van att testa hela spel då du förmodligen bara betatestar MMO, men för spel som INTE är ett MMO så är det helt uteslutet att bjuda på fullversionen. Ett MMO har i snitt betydligt längre speltimmar än ett vanligt spel, och dom är enorma till ytan. Spel som SimCity är du begränsad till ett område och ett viss antal objekt. Detta är något som man inte behöver massiv hjälp utifrån att kontrollera, och därför kan man begränsa betan.

Senaste The Sims som Maxis själva utvecklade var 2an, och det släpptes för 9 år sedan. The Sims 3 utvecklas av en annan studio.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Bojkott:

Spelet ska inte buggtestas utan stresstestas, och om det nu inte vore folk som spelade mer än en timme, hur kommer det sig då att servrarna just nu är överbelastade och måste vänta i 10min på att få komma in? Det är detta som dom vill slippa på releasedagen. Spelet har förmodligen varit under utveckling i över 5 år, dom har väldigt skickliga programmerare och behöver knappast vår hjälp under enbart en helg. Hade dom velat att vi skulle leta buggar så hade dom haft betan öppen längre, men nu är det enbart för att testa servrarna. Och nästa månad lär dom förmodligen öppna upp betan för alla för att kolla så deras servrar pallar det stora trycket.

Sen har Maxis inte gjort något spel sen Spore, och det släpptes för 5 år sedan, och var ett spel som i alla fall jag inte upplevde några problem med mer än att det sög. Så jag vet inte vilka spel du syftar på när du säger dom senaste åren?

Att man behöver vänta tyder på att de har för lite servrar eller kanske snarare inte är villiga att använda mer servrar. EA är för övrigt (ö)kända för att stänga ner spelservrar så fort ett spel börjar tappa i antalet spelare. Jag tror det här spelet kommer bli en försäljningsflopp då jag inte tror att jag är ensam om att inte vara speciellt intresserad av denna titel. SimCity 4 ser ut att fortfarande vara det spel som ger mest värde för pengarna. Bara en sådan sak att man inte kan spara sina egna spel får mig att undra vad EA sysslar med.

Inte behöver spelares hjälp? Jag börjar undra över om du ens förstår vad beta test är, låter inte riktigt som du gör det. Det spelar ingen roll hur duktiga en utvecklare är, de kommer inte kunna testa allting som en spelare kan komma att göra i ett spel.

Inte gjort ett spel sedan Spore, så The Sims spelen räknas alltså inte?

Det är väl självklart att anledningen till att man måste vänta beror på för få servrar. Och hur tror du det hade sett ut om man gjort samma bedömning inför releasedagen? Jag kan säga dig att ingen hade nog varit särskilt glad att behöva hamna i kö det första man gör.

Att du inte ens är intresserad av spelet förklarar din trångsynthet. Nycklarna som FZ delade ut gick åt som smör, och spelet har väckt ett stort intresse, men det kanske är något som en helt ointresserad inte märkt av?

Jag vet mycket väl vad ett beta test är. Det är när man testar beta-källkoden. Sen hur utvecklaren lägger upp testet är helt upp till dom. Du kanske är van att testa hela spel då du förmodligen bara betatestar MMO, men för spel som INTE är ett MMO så är det helt uteslutet att bjuda på fullversionen. Ett MMO har i snitt betydligt längre speltimmar än ett vanligt spel, och dom är enorma till ytan. Spel som SimCity är du begränsad till ett område och ett viss antal objekt. Detta är något som man inte behöver massiv hjälp utifrån att kontrollera, och därför kan man begränsa betan.

Senaste The Sims som Maxis själva utvecklade var 2an, och det släpptes för 9 år sedan. The Sims 3 utvecklas av en annan studio.

Inte märkt av, jag var nog en av de fösta som såg FZ nyhet om att få en nyckel och hade jag kunnat hade jag skrivit "Tack men nej tack". Vadå inget intresse? Jag har varit intresserad av SimCity sedan jag första gången spelade del ett. Jag hade utan någon som helst tvekan köpt det om det inte var för att EA kommer med en massa BS. Jag hade trots detta FORTFARANDE ansett att det var ett demo och inte en beta. Man ska kalla saker för vad de är, en taktisk shooter är inte ett spel som Vegas, en taktisk shooter är ett spel som Ravenshield. Tack vare att de stora utgivarna kallar saker för vad de INTE är så drabbar detta de som däremot försöker göra ett sådant spel. Takedown var nära att inte bli av eftersom folk trodde att taktiska shooters var "generiska" FPS.

http://www.gamezebo.com/games/sims-freeplay/review
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Sims_3:_University_Life
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Sims_3:_Seasons

Medlem
Skrivet av Riqnable:

Härligt, som färgblind har man börjat uppskatta att fler utvecklare gör så här. Minns hur det var i bf3 innan färgblinds-läget kom mina vänner undrade vad som var felet när jag på allvar sköt mina lagkamrater

Ja BF BC2 hade ju gränssnitt för färgblinda vilket var bra men början på BF3 hade jag tillsammans med många andra totalt kaos. Man sköter på allt som rörde sig

12
Skriv svar