Ni no Kuni: Wrath Of The White Witch

Robot
Ni no Kuni: Wrath Of The White Witch

I våra drömmar har Ni No Kuni varit en kärleksfull sammanblandning av det japanska rollspelsmyset från Dragon Quest, monstersamlandet från Pokémon och sagostämningen från Spirited Away. Men hur ser den hårda verkligheten ut?

#ni-no-kuni-wrath-of-the-white-witch, #level-5


Medlem
Ni no Kuni: Wrath Of The White Witch

Bra skriven recension, man känner verkligen att betyget stämmer med vad du skrivit!
Önskar detta spel kommer till pc elr xbox.

Inaktiv

Dags att damma av PS3:an! Fast snål som jag är väntar jag tills det sjunker lite i pris.

"Just nu, vill jag levla, just nu..."

Ett givet köp, och ett skönt avbrott från resten av utbudet.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

FM-guru
F.d. Sisyr

Mer än något annat är jag intresserad av det här spelet för att det ser så jävla vackert ut i rörelse.

Medlem

Ser fram emot det här spelet enormt mycket, och snart är det här!

Medlem

Jo kan knappt vänta, jag hoppas bara att de inte lyckas sabla Collectors edition utgåvan här i Europa också som de lyckades med i USA. Annars hade jag köpt det i tisdags på US PSN billigare så ändå.

Medlem
Skrivet av eatem:

Dags att damma av PS3:an! Fast snål som jag är väntar jag tills det sjunker lite i pris.

Nu när du säger det, måste oxå damma av ps3an, den har samlat det nu ett tag

Medlem

Har läst om detta då och då. Vart inte så intresserad först, men när jag läste denna recensionen och kollade videorecensionen på Gametrailers så blev jag faktiskt sjukt sugen!

Detta verkar vara ett riktigt mysigt JRPG med fin story, något som jag längtat efter ända sedan jag spelade ut Eternal Sonata.

Medlem

Hoppas att detta kommer till Wii U, om inte så måste jag införskaffa mig ett nytt PS3.

Medlem

Hela sex dagar tills man lägga händerna på detta ljuvliga spel


signatur

Med konster och knep kan man få en älg *uk i en get

Medlem

Förbokat, GOTY!

Medlem

"Jag ska slutligen understryka att Ni No Kuni är Level 5 i första hand och Ghibli i andra "

Snyft, jag som såg fram emot hela charmen med Ghibli atmosfär och story.

Man hoppas att Studio Ghibli får mer att säga till om i 2'an, alternativt att de helt utvecklar ett eget spel.

Mindre JRPG, mer Ghibli !

Medlem

Inget större fan av japanska RPG (föredrar västerländska) men detta verkar ha en charm som spel idag saknar. Kan inte annat än hålla med Brent och Daniel när de pratar om spelet i EpicBattleCry - Skirmish 178 - Awkward Intercourse. Hoppas detta är en början på en återgång till vad som gör spel till spel och vad som skiljer de från filmer.

Medlem

Snälla gå multiplat, lär inte hända men man kan alltid drömma.

Inaktiv
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av dafuq:
Skrivet av Bojkott:

Hoppas att detta kommer till Wii U, om inte så måste jag införskaffa mig ett nytt PS3.

Skaffa en ps3 för detta skitspel? xD

Skitspel? Skitspel?! Hur vågar du?!!

Skrivet av Bojkott:
Skrivet av dafuq:
Skrivet av Bojkott:

Hoppas att detta kommer till Wii U, om inte så måste jag införskaffa mig ett nytt PS3.

Skaffa en ps3 för detta skitspel? xD

Skitspel? Skitspel?! Hur vågar du?!!

Det är väl ingen ide att köpa en ps3 nu,
ps4 kommer mycket troligt i år nångång,

lägger hellre dom 2500 som en ps3 superslim kostar på en ps4 istället.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av Pålis:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av dafuq:
Skrivet av Bojkott:

Hoppas att detta kommer till Wii U, om inte så måste jag införskaffa mig ett nytt PS3.

Skaffa en ps3 för detta skitspel? xD

Skitspel? Skitspel?! Hur vågar du?!!

Skrivet av Bojkott:
Skrivet av dafuq:
Skrivet av Bojkott:

Hoppas att detta kommer till Wii U, om inte så måste jag införskaffa mig ett nytt PS3.

Skaffa en ps3 för detta skitspel? xD

Skitspel? Skitspel?! Hur vågar du?!!

Det är väl ingen ide att köpa en ps3 nu,
ps4 kommer mycket troligt i år nångång,

lägger hellre dom 2500 som en ps3 superslim kostar på en ps4 istället.

Vanliga slim går att få tag på för under 2000kr. Ingen vet när PS4 släpps, men den lär släppas tidigast vid jul, vilket betyder om 11 månader. Jag har ingen bluray hemma, Ni no Kuni, The Last of Us och God of War kommer i år och PS4 lär förmodligen inte vara bakåtkompatibel om den har en AMD processor. Om det vore så PS4 hade presenterats och hade ett bestämt releasedatum så hade jag kunnat övervägt att vänta, men den kan lika väl släppas nästa år här i Europa. En global lansering har aldrig varit Sonys starka sida, utan Japan och USA har alltid prioriterats högst, trots att det är Europa som står för dom flesta köpen.

2000kr är inte så farligt heller med tanke på att jag saknar en bluray, jag har missat vissa spel, har inte hunnit spela klart vissa spel som jag redan äger och det kommer att släppas en del spel innan PS4 (som kanske saknar bakåtkompatibilitet) släpps som jag vill spela.

Inaktiv

En sak har man funderat på,
dom spel man köpt på psn på sitt ps 3 konto,
blir det möjligt att ladda ner dom spelen igen och spela dom med sitt psn konto på ps 4 ?

Vet nån hur det kommer bli med det,

samma sak är det med xbox 360 xbla spel som man köpt om man kan ladda ner dom igen och spela på xbox 720 ?

Nån som vet ?


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av Pålis:

En sak har man funderat på,
dom spel man köpt på psn på sitt ps 3 konto,
blir det möjligt att ladda ner dom spelen igen och spela dom med sitt psn konto på ps 4 ?

Vet nån hur det kommer bli med det,

samma sak är det med xbox 360 xbla spel som man köpt om man kan ladda ner dom igen och spela på xbox 720 ?

Nån som vet ?

Med tanke på att ingen konsol ens är utannonserad så finns det ingen som kan svara på detta.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av Pålis:

En sak har man funderat på,
dom spel man köpt på psn på sitt ps 3 konto,
blir det möjligt att ladda ner dom spelen igen och spela dom med sitt psn konto på ps 4 ?

Vet nån hur det kommer bli med det,

samma sak är det med xbox 360 xbla spel som man köpt om man kan ladda ner dom igen och spela på xbox 720 ?

Nån som vet ?

På Wii-U måste man köpa dom igen. Men om du har syncat ditt Wii konto med Wii-U kontot så vet den vilka spel du redan köpt och du får en kraftig rabatt.

Medlem

Har Joe Hisaishi gjort soundtracket? Ta mina pengar. Hoppas dock på ett släpp till Wii U, har inte ett PS3.


signatur

remember

Medlem

Är riktigt orolig över om jag får mitt bokade Wizard’s Edition spel eller ej efter alla problem som har varit

Medlem
Skrivet av Pålis:

En sak har man funderat på,
dom spel man köpt på psn på sitt ps 3 konto,
blir det möjligt att ladda ner dom spelen igen och spela dom med sitt psn konto på ps 4 ?

Vet nån hur det kommer bli med det,

samma sak är det med xbox 360 xbla spel som man köpt om man kan ladda ner dom igen och spela på xbox 720 ?

Nån som vet ?

Som WildThing skriver ovan så vet ingen i nuläget hur det kommer bli, det enda man kan göra är att se på hur de gjort innan. Sony kommer säkerligen inte låta de som köpt spelen tidigare få dessa gratis vad de antagligen kommer göra är att ge en rabatt till de som redan äger dessa spel på PS3. PS4 kommer, av allt att döma, bli en helt ny konsol som inte kommer klara att spela de äldre spelen. När det gäller Xbox däremot så kan jag inte se några tekniska orsaker till varför de inte skulle kunna erbjuda sina kunder att spela äldre titlar. Men som sagt, det jag skriver baserar jag endast på deras tidigare konsoler.

Medlem

Vill ha.


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Pålis:

En sak har man funderat på,
dom spel man köpt på psn på sitt ps 3 konto,
blir det möjligt att ladda ner dom spelen igen och spela dom med sitt psn konto på ps 4 ?

Vet nån hur det kommer bli med det,

samma sak är det med xbox 360 xbla spel som man köpt om man kan ladda ner dom igen och spela på xbox 720 ?

Nån som vet ?

Som WildThing skriver ovan så vet ingen i nuläget hur det kommer bli, det enda man kan göra är att se på hur de gjort innan. Sony kommer säkerligen inte låta de som köpt spelen tidigare få dessa gratis vad de antagligen kommer göra är att ge en rabatt till de som redan äger dessa spel på PS3. PS4 kommer, av allt att döma, bli en helt ny konsol som inte kommer klara att spela de äldre spelen. När det gäller Xbox däremot så kan jag inte se några tekniska orsaker till varför de inte skulle kunna erbjuda sina kunder att spela äldre titlar. Men som sagt, det jag skriver baserar jag endast på deras tidigare konsoler.

Hur menar du här? Varför skulle Sony vara dom som tar betalt och inte Microsoft? Tänk nu även på att om du väljer att betala för plus på playstation så kan du ladda ner HELA spel utan att betala, så länge du har plus kvar, så länge kan du spela dom spelen. Vad jag hört om Microsoft så har inte dom så. Så varför skulle då Microsoft låta nån ladda ner spel igen gratis om inte Sony skulle göra det?

Medlem

Sony gör om sin konsoll helt medans micro inte gör det vad jag vet. Detta har inget med psn eller psn+ att göra. Betalar man för + så är det bla ps vitan/psp & ps3 spel som ingår där. En framtida Playstation får säkert en egen Psn. Microsoft kanske tillåter bakåtkompatibla spel men dom behöver inte bara för att dom kan.

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Pålis:

En sak har man funderat på,
dom spel man köpt på psn på sitt ps 3 konto,
blir det möjligt att ladda ner dom spelen igen och spela dom med sitt psn konto på ps 4 ?

Vet nån hur det kommer bli med det,

samma sak är det med xbox 360 xbla spel som man köpt om man kan ladda ner dom igen och spela på xbox 720 ?

Nån som vet ?

Som WildThing skriver ovan så vet ingen i nuläget hur det kommer bli, det enda man kan göra är att se på hur de gjort innan. Sony kommer säkerligen inte låta de som köpt spelen tidigare få dessa gratis vad de antagligen kommer göra är att ge en rabatt till de som redan äger dessa spel på PS3. PS4 kommer, av allt att döma, bli en helt ny konsol som inte kommer klara att spela de äldre spelen. När det gäller Xbox däremot så kan jag inte se några tekniska orsaker till varför de inte skulle kunna erbjuda sina kunder att spela äldre titlar. Men som sagt, det jag skriver baserar jag endast på deras tidigare konsoler.

Hur menar du här? Varför skulle Sony vara dom som tar betalt och inte Microsoft? Tänk nu även på att om du väljer att betala för plus på playstation så kan du ladda ner HELA spel utan att betala, så länge du har plus kvar, så länge kan du spela dom spelen. Vad jag hört om Microsoft så har inte dom så. Så varför skulle då Microsoft låta nån ladda ner spel igen gratis om inte Sony skulle göra det?

Jag pratar om de spel man redan har, jag tvivlar på att man kommer kunna spela sina PS3 spel på en PS4, jag ser inga tekniska anledningar till att detta inte skulle gå på en ny Xbox däremot. Jag är helt klart mer för den modell som Sony använder än att man måste betala för att spela Online som Microsoft.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Pålis:

En sak har man funderat på,
dom spel man köpt på psn på sitt ps 3 konto,
blir det möjligt att ladda ner dom spelen igen och spela dom med sitt psn konto på ps 4 ?

Vet nån hur det kommer bli med det,

samma sak är det med xbox 360 xbla spel som man köpt om man kan ladda ner dom igen och spela på xbox 720 ?

Nån som vet ?

Som WildThing skriver ovan så vet ingen i nuläget hur det kommer bli, det enda man kan göra är att se på hur de gjort innan. Sony kommer säkerligen inte låta de som köpt spelen tidigare få dessa gratis vad de antagligen kommer göra är att ge en rabatt till de som redan äger dessa spel på PS3. PS4 kommer, av allt att döma, bli en helt ny konsol som inte kommer klara att spela de äldre spelen. När det gäller Xbox däremot så kan jag inte se några tekniska orsaker till varför de inte skulle kunna erbjuda sina kunder att spela äldre titlar. Men som sagt, det jag skriver baserar jag endast på deras tidigare konsoler.

Hur menar du här? Varför skulle Sony vara dom som tar betalt och inte Microsoft? Tänk nu även på att om du väljer att betala för plus på playstation så kan du ladda ner HELA spel utan att betala, så länge du har plus kvar, så länge kan du spela dom spelen. Vad jag hört om Microsoft så har inte dom så. Så varför skulle då Microsoft låta nån ladda ner spel igen gratis om inte Sony skulle göra det?

Jag pratar om de spel man redan har, jag tvivlar på att man kommer kunna spela sina PS3 spel på en PS4, jag ser inga tekniska anledningar till att detta inte skulle gå på en ny Xbox däremot. Jag är helt klart mer för den modell som Sony använder än att man måste betala för att spela Online som Microsoft.

Det jag ville komma fram till var att om Sony "ger" bort spel mot att man lägger 149kr/3 månad medans microsoft inte gör det, varför skulle då Sony vara dom pengagiriga jävlarna och inte microsoft på nästa gen? För det finns ju inget att jämföra med då detta är både microsofts och sonys första gen som har att man kan köpa spel online. Så du har ju ingenting att jämföra med. Själv tror jag att båda kommer vara pengagiriga och vilja ha pengar igen för något man redan gett pengar för. Men det finns inget belägg för att vare sig den ena eller andra skulle eller inte skulle göra så

Medlem
Skrivet av Smoo87:

Det jag ville komma fram till var att om Sony "ger" bort spel mot att man lägger 149kr/3 månad medans microsoft inte gör det, varför skulle då Sony vara dom pengagiriga jävlarna och inte microsoft på nästa gen? För det finns ju inget att jämföra med då detta är både microsofts och sonys första gen som har att man kan köpa spel online. Så du har ju ingenting att jämföra med. Själv tror jag att båda kommer vara pengagiriga och vilja ha pengar igen för något man redan gett pengar för. Men det finns inget belägg för att vare sig den ena eller andra skulle eller inte skulle göra så

Jag pratar inte om deras Online del, vad jag pratar om är hur de antagligen kommer göra med möjligheten att spela äldre titlar på deras nya konsoler. Jag håller helt med dig om att Microsoft säkerligen inte kommer låta de som redan äger spelen få spela dessa utan de vill nog att man köper spelen igen. Och du har helt rätt, varken Sony eller Microsoft har tidigare satsat så mycket på Onlinte tjänster som den med PS3 och 360. Som sagt, jag föredrar helt klart Sonys modell där man får ett antal spel i månaden framför att betala för tidiga demos och kunna spela på nätet.

Medlem

Förbokat Wizard editon! Tycker synd om dem som köpte från spelbutiken. De höjde priset med ca 300kr på Wizard edition när det tog slut i andra affärer. Dåligt stil!

12
Skriv svar