Terraria-skaparna undrar vad du vill se i en pc-uppdatering

Robot
Terraria-skaparna undrar vad du vill se i en pc-uppdatering

Konsolversionen närmar sig med stormsteg och bjuder på en mängd nyheter. Gänget bakom spelet har tagit till sitt forum för att fråga efter feedback inför en hypotetisk pc-uppdatering.


Medlem
Terraria-skaparna undrar vad du vill se i en pc-uppdatering

Nämen!!!! Håller tummarna!!!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

fler bossar, fler fiender, fler olika sorters vapen m.m kan man ju hoppas man får. Självklart fler bioms med, och kanske att man kan bygga i träd om man känner för det?

Finns en hel del man kan förbättra terraria med som gör det ännu roligare än vad det redan är.

En soffa man kan sitta och softa i framför tv:n när dagen nått sitt slut och zombies bankar på dörren.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Vad hände? Skulle inte det här spelet läggas ner?

Medlem

Jag är lite förvirrad, la dom inte ner utvecklingen av Terraria? Är det någon annan som tagit över eller är det samma personer?

Har för mig att nån nyckelperson i teamet gick vidare till att göra Starbound?

*confused*

Medlem

Random generated vapen, och bossar om det är möjligt.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

En soffa man kan sitta och softa i framför tv:n när dagen nått sitt slut och zombies bankar på dörren.

Varför skulle man vilja göra det i ett spel?

Medlem

Att kunna bygga upp sin egen lilla armé av NPCs vore asballt. Även om de bara är bönder!

Medlem

Redigit som utvecklade Terraria la ner utvecklingen på det för att han gjorde egentligen bara Terraria som ett test. Han kom till det stadiet när han tyckte att det räckte. Efter det lät han moddare göra vad dom ville typ. Sedan om inte jag har missuppfattat det så köpte 505 Games rättigheterna för att utveckla Terraria till konsolerna. Och nu verkar det då som att Redigit KANSKE kommer att utveckla något mer till PC versionen. Jag hoppas innerligt på detta!!!!!

Medlem

Verkar som han har börjat knacka kod redan, ska nog mycket till för att detta inte ska hända.

Medlem
Skrivet av papagoja:

Vad hände? Skulle inte det här spelet läggas ner?

Du har missförstått, det skulle aldrig läggas ner. Dom skulle sluta med uppdateringar endast till det egentligen då dom påbörjat sitt nya spel som är i samma stil som terraria fast i rymden

Medlem
Skrivet av Zlither:
Skrivet av papagoja:

Vad hände? Skulle inte det här spelet läggas ner?

Du har missförstått, det skulle aldrig läggas ner. Dom skulle sluta med uppdateringar endast till det egentligen då dom påbörjat sitt nya spel som är i samma stil som terraria fast i rymden

Okej då vet jag! Jo det jag menade var att spelet skulle sluta stödjas och med det bli "nedlagt".
Men kommer han nu alltså fortsätta uppdatera spelet till PC eller är det ett annat företag som tagit över?

Skrivet av necrolock:
Skrivet av Traveller in time:

En soffa man kan sitta och softa i framför tv:n när dagen nått sitt slut och zombies bankar på dörren.

Varför skulle man vilja göra det i ett spel?

Varför skulle man inte vilja göra det i ett spel? Ambiance såklart.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av papagoja:
Skrivet av Zlither:
Skrivet av papagoja:

Vad hände? Skulle inte det här spelet läggas ner?

Du har missförstått, det skulle aldrig läggas ner. Dom skulle sluta med uppdateringar endast till det egentligen då dom påbörjat sitt nya spel som är i samma stil som terraria fast i rymden

Okej då vet jag! Jo det jag menade var att spelet skulle sluta stödjas och med det bli "nedlagt".
Men kommer han nu alltså fortsätta uppdatera spelet till PC eller är det ett annat företag som tagit över?

Är väl bara ett annat företag till xbox versionen men samma gamla till pc delen om jag inte har fått det helt om bakfoten, men tror detta är den enda uppdateringen för tror egentligen tanken var att dom inte skulle göra nå mer updateringar egentligen. Jag kan ha helt fel också gällande allt

Medlem

vad än han bestämmer sig för så blir det att sätta igång med en ny värld när det blir update,, fan va gött att höra!!

personligen skulle jag gärna vilja se mer av armors vapen bioms och bossar. kanske lite fler fiender också, JA i stort sätt mer av allt =D saker att bygga skulle vara en riktigt bra ide,. göra snygga hus gillar jag.

Medlem

Om de fixade lagget skulle man bli glad :), känns som att spela mario i slow motion nu lol

Moderator | Testpilot

Killarna som gör Starbound är inte samma gäng som gör Terraria, två helt olika företag men en person / ett gäng av de som hjälpte till med Terraria ska jobbapå Starbound.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

PC äger allt och alla!

1
Skriv svar