DmC: Devil May Cry – bäst på pc?

Robot
DmC: Devil May Cry – bäst på pc?

Digital Foundry har tagit sig an en modern Dante i 1080p och 60 bilder per sekund och drar slutsatsen att pc-varianten helt enkelt är bättre än konsolditona.

#dmc-devil-may-cry-3


Medlem
DmC: Devil May Cry – bäst på pc?

Såg ingen större skillnad.

Medlem

Jag har spelat det (och klarat det) och kan säga att porten faktiskt är riktigt schysst, klart över förväntan.

Medlem

En bra port handlar om mer än bara att ha ett bra flyt i grafiken, det är det MINSTA man kan begära när man gör ett spel till PC. Det handlar även om att anpassa spelet för en dator, att man inte ser en symbol för en handkontrolls knapp om man inte valt det i menyn. Riddick och Kotor är bra portningar (i mitt tycke).

Inaktiv

Konsolspel spelas för det mesta med 30fps i 720p.

Mer högupplösta texturer, bättre texturfiltering, en aningens skillnad i shaders å ljuseffekter, högre renderingsupplösning och bättre FPS, om man nu har en dator som klarar det...

Medlem

Gametrailers jämför i realtid mellan pc och ps3 och där ser man hur mycket bättre flyt 60 fps ger, vilket är den absolut största förbättringen.

http://www.gametrailers.com/videos/7hwwq5/dmc--devil-may-cry-...

Medlem

Det är sånt som varje spelutvecklare med lite hjärnkapacitet bör göra

Inte för att vara den som är den, men PC-versionen ser ju ofta bättre ut om man gör det på rätt sätt.

I videon ovan hade det varit trevligare om man kunde fått se exemel på skillnaden mellan 30 och 60 FPS.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Inte för att vara den som är den, men PC-versionen ser ju ofta bättre ut om man gör det på rätt sätt.

I videon ovan hade det varit trevligare om man kunde fått se exemel på skillnaden mellan 30 och 60 FPS.

Kolla på Gametrailers, de ha gjort en video som visar PC vs PS3 och den videon spelas i 60 FPS. Rätt stor skillnad om du frågar mig

Skrivet av Cane:
Skrivet av walter_iego:

Inte för att vara den som är den, men PC-versionen ser ju ofta bättre ut om man gör det på rätt sätt.

I videon ovan hade det varit trevligare om man kunde fått se exemel på skillnaden mellan 30 och 60 FPS.

Kolla på Gametrailers, de ha gjort en video som visar PC vs PS3 och den videon spelas i 60 FPS. Rätt stor skillnad om du frågar mig

Ska kolla in det nu.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Flyter bra på min gamla burk, det enda som inte riktigt vill hänga med är filmerna, misstänker det har något med min föråldrade SSD att göra och det faktum att spelet laddar när det spelar filmerna.

Medlem

Porten var riktigt najs. Jag spelar pc versionen och den är riktigt bra. Körde man pre-purchase via steam så fick man till och med classic Dante skinnet som det var sånt drama över här i förra veckan gratis. Över lag är jag riktigt imponerad, nya DmC är långt över mina förväntningar. Jag har riktigt roligt med det. Mer pls. :>

Medlem

Grymt bra spel! Synd bara att "AMD Gaming Evolved" licenserar spelet, för det är nog förklaringen till att spelet i sig flyter på bra med 60fps, men gpu (SLI) användingen ligger väldigt högt för att vara ett UE3 spel, och speciellt ett spel som är snyggt, men inte så pass snyggt. Om jag kör med en GTX670 så ligger gpu på 99% hela tiden nästan, och med SLI ligger båda på runt 60-70%. Jag är övertygad om att spelet inte använder lika mycket GPU för AMD´s hårdvara?! Men jag kan förstås ha fel?

Vi får se om dom patchar problemet antingen från utvecklar håll i spelet, eller från Nvidia med drivrutinerna. Men om Nvidia inte kan fixa problemet, så är det helt klart för mig iaf att AMD/Ninja Theory har haft fullt upp med mygel?


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av PcGamer:

En bra port handlar om mer än bara att ha ett bra flyt i grafiken, det är det MINSTA man kan begära när man gör ett spel till PC. Det handlar även om att anpassa spelet för en dator, att man inte ser en symbol för en handkontrolls knapp om man inte valt det i menyn. Riddick och Kotor är bra portningar (i mitt tycke).

Så om man ser en kontroll så är det en dålig port? inte hur spelet spelaR? de va något nytt.

Medlem

Ni som har spelat porten, kan ni svara snabbt på min fråga: Funkar det med 360-kontroll utan problem? Såg att spelet bara hade Partial Controller Support på Steam så det gjorde mig lite förbryllad.

Medlem
Skrivet av DarkZide8:

Ni som har spelat porten, kan ni svara snabbt på min fråga: Funkar det med 360-kontroll utan problem? Såg att spelet bara hade Partial Controller Support på Steam så det gjorde mig lite förbryllad.

Funkar med 360 kontroll emulering med min PS3 kontroll så jag skulle anta det, spelet är ganska uppenbart anpassat för 360 kontroll då den har egna ikoner.

Medlem

Är det nå uppdatering eller? Vill minnas att det var 30 fps senast jag körde.

Aha nu hitta jag den rackarns knappen!

Medlem

Mjo en annan skön grej med PC är att du slipper vara låst till 30 fps

se här

Medlem
Skrivet av Eddz0r:
Skrivet av PcGamer:

En bra port handlar om mer än bara att ha ett bra flyt i grafiken, det är det MINSTA man kan begära när man gör ett spel till PC. Det handlar även om att anpassa spelet för en dator, att man inte ser en symbol för en handkontrolls knapp om man inte valt det i menyn. Riddick och Kotor är bra portningar (i mitt tycke).

Så om man ser en kontroll så är det en dålig port? inte hur spelet spelaR? de va något nytt.

Nej, det var bara ett exempel på vad som gör en dålig port. Självklart är det helheten som räknas.

Medlem
Skrivet av DarkZide8:

Ni som har spelat porten, kan ni svara snabbt på min fråga: Funkar det med 360-kontroll utan problem? Såg att spelet bara hade Partial Controller Support på Steam så det gjorde mig lite förbryllad.

Jag vet inte omm de patchat detta men mitt spel crashar efter capcom loggan om jag har kontroll inkopplad (fler än jag har detta problem) så jag har inte kunnat testa, men det ska ha controller support enligt steam... Eftersom jag inte haft något val än att köra med mus och tangentbord så har jag gjort det så länge och det funkar förvånandsvärt bra måste jag säga!

Medlem

Vad är 30 FPS och hur får man så låg FPS? 10 år gammal dator?

Varför spelar man spel i 720p när man kan spela dem i 1080p och högre?

Medlem

Är det bara jag eller laddar youtubevideon SJUKT långtsamt på 1080P? Jag har 100/10 och har aldrig problem med andra streaming-tjänster men youtube på sistone verkar vara helt jä*la DÖTT.

Medlem
Skrivet av Sanazin:

Är det bara jag eller laddar youtubevideon SJUKT långtsamt på 1080P? Jag har 100/10 och har aldrig problem med andra streaming-tjänster men youtube på sistone verkar vara helt jä*la DÖTT.

Samma här, det är nått vajsing med youtube, har varit ett par veckor nu verkar det som (telia 30Mbit *dsl ...ute i skogen)

Darkzide8: Japp, funkar flawless, kontrollen är 100% med xboxpadda.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Alltså, det krävs en hel del mer än att spelet har "extra" i både bilder per sekund och i antal pixlar i bredd och höjd för att få mig att säga att ett spel är bättre eller sämre. Visst, det är alltid "bättre" med "bättre" prestanda men det finns så många andra faktorer som inte är grafikrelaterade som påverkar upplevelsen. I detta fall tex att sitta i soffan och spela (och ja man kanske "saknar" möjlighet att koppla en dator till den tv/projektor man använder för det), handkontroll (och ja man kanske saknar en kontroll/kontrollanslutning till pc eftersom man inte har en konsoldosa eller gamepad). Klart man kan köpa alla grejer i världen men då kan man också om man ska vara petig också ha ett biorum och 3d projektor när man kollar på film etc etc.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Kör med en i5 2500k processor och ett 6950HD kort, går ALDRIG under 90 fps på MAX inställningar, ligger oftast runt 110-120.

Kör med trådlös 360 kontroll till, flyter på ordentligt bra, väldigt bra respons på kontrollen, ett väldigt lyckat portning måste jag säga.

Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Mer högupplösta texturer, bättre texturfiltering, en aningens skillnad i shaders å ljuseffekter, högre renderingsupplösning och bättre FPS, om man nu har en dator som klarar det...

Ja det är svårt att matcha och överträffa en hårdvara som är 7 år gammal..


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem
Skrivet av PsyX:

Vad är 30 FPS och hur får man så låg FPS? 10 år gammal dator?

Varför spelar man spel i 720p när man kan spela dem i 1080p och högre?

Ifall jag missat nån sarkasm ber jag om ursäkt för det men du vet väl att det inte klättrar högre än 30 fps och 720 på dagens konsoler? Så har du en 360 eller ps3a kan du önska och drömma om 1080 men det är så nära man kommer.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Kör med en i5 2500k processor och ett 6950HD kort, går ALDRIG under 90 fps på MAX inställningar, ligger oftast runt 110-120.

Kör med trådlös 360 kontroll till, flyter på ordentligt bra, väldigt bra respons på kontrollen, ett väldigt lyckat portning måste jag säga.

Kan du bevisa mitt tidigare påstående, kan du kolla hur mycket din gpu används om du har vsync/60fps påslaget? För min GTX670 ligger på 99% för 60fps (single gpu), och 60% SLI?? Kan du snälla kolla vad din AMD kort ligger på %? TAckar...


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Testade precis DmC, och herre gud! Jag är imponerad! Det strålar om kvalité om detta spelet. Ninja Theory har överträffat sig själva ytterligare en gång.

12
Skriv svar