Mikroköp i Dead Space 3 – för mobilspelarnas skull

Robot
Mikroköp i Dead Space 3 – för mobilspelarnas skull

Viscerals John Calhoun berättar att de flesta i utvecklargänget är av den gamla skolan, lite aviga mot mikrotransaktioner, men att de implementerat möjlighet även för "instant gratification"-generationen att få sitt lystmäte.

#dead-space-3, #visceral-games


Medlem
Mikroköp i Dead Space 3 – för mobilspelarnas skull

Det är väl inte svårare än bara inte använda dom? Förstår inte riktigt problemet om jag ska vara ärlig

Inaktiv

Så vad han säger "du behöver inte betala, det går lika bra ändå, och vi som gjort spelet är minsann så hardcore det kan bli"?

Medlem

" Det finns också hardcore-Dead Space-spelare som tvekar när det kommer till att spendera pengar utanför själva spelköpet."

Jag skulle vilja påstå att :
"Det finns också hardcore-Dead Space-spelare som tvekar när det kommer till att ens spendera pengar på spelköpet"

Medlem

Om jag minns rätt så fanns det vapenpack och dräkter att köpa till de tidigare spelen också. Det gick utmärkt att spela igenom spelen utan dessa så detta utgör nog inget som helst problem.

Medlem

Någon mer en jag som kände/såg att dom visserligen gjort Ds3 snabbare men även att dom dragit ner på grafiken en smula i demot från 1 & 2an. Tyckte det var ett ok demo men det märks att det är co-op anpassat nu.

Medlem

Vad man i princip betalar för är fusk sedan kan man kalla det för vad man vill.

Medlem

Bra med val möjligheter! Fler val tackar jag aldrig nej till!

Du MÅSTE inte använda detta!

Nu.. Släpp demot till PC NU!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Remus:

Bra med val möjligheter! Fler val tackar jag aldrig nej till!

Du MÅSTE inte använda detta!

Nu.. Släpp demot till PC NU!

Vad är det som hindrar att EA i framtiden balanserar spelet kring just dessa köp, att det i princip inte går att klara om man INTE betalar för det? Det verkar ju inte som det direkt finns några gränser för vad som är okej och vad som inte är det för detta bolag.

http://www.rockpapershotgun.com/2013/01/22/pay-as-you-churn-d...

"The transaction then becomes a payment to avoid tedium. Or it may be that the crafted upgrades are more of a leveller, easing progress through the game’s more tricky sections for those who want a helping hand. That’s fine but it’s also often dealt with through a choice of difficulty levels and those (at least the easier ones) shouldn’t cost money or time to unlock."

Inaktiv
Skrivet av koleny:

Det är väl inte svårare än bara inte använda dom? Förstår inte riktigt problemet om jag ska vara ärlig

Därför att uppgraderingssystemet designas med sådana genvägar i åtanke. Dessa måste vara attraktiva alternativ i jämförelse med att förtjäna sina uppdateringar den hederliga vägen. Detta görs oftast genom att den "vanliga" vägen blir otroligt mycket längre.

Som exempel har vi World of Tanks som du måste spela i år och dag om du vill få något nytt istället för att köpa saker rakt av. Minns även att Gotham City Imposters (som för övrigt är ett grymt spel) var frustrerande snålt med nya skins etc. till den som inte ville betala för sig (och ja, i det spelet var faktiskt karaktärens utseende en big deal).

Inaktiv

Men tja, kan Sim City erbjuda ett spelläge för färgblinda så är det väl lika bra att Dead Space 3 erbjuder ett spelläge för hjärndöda... så kan alla vara med!

Medlem

I värsta fall blir det som Diablo 3.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Låter ju faktiskt överkomligt på papper så länge de inte kör den klassiska fulingen att ha en fullständigt absurd uppgraderingskurva. Om t.ex. resursletaren kanske återkommer med en eller två resurser åt gången och du behöver ett par hundra för att uppa nånting är det ju givetvis möjligt att göra det utan mikrotransaktioner men då tar det en vecka istället. Hoppas så inte är fallet iaf.

Inaktiv
Skrivet av Duffelbag:

Låter ju faktiskt överkomligt på papper så länge de inte kör den klassiska fulingen att ha en fullständigt absurd uppgraderingskurva. Om t.ex. resursletaren kanske återkommer med en eller två resurser åt gången och du behöver ett par hundra för att uppa nånting är det ju givetvis möjligt att göra det utan mikrotransaktioner men då tar det en vecka istället. Hoppas så inte är fallet iaf.

Jag antar att så är fallet, tror inte att dom lägger ner tid på att införa en sådan funktion för att sen skapa den så att ingen bevöver använda den, det vore ju rent slöseri av EAs pengar.
Ju längre tid det tar att få hem sina resurser, desto fler kunder som börjar fundera på att faktiskt betala extra, och sen att man erkänner att detta är för mobilanvändarna, alltså dom som spelar på sina mobiltelefoner talar ju för att mikrotransaktioner är en stor del.

Ni som tyckte det var illa med The Sims o mjölkning kommer jua tt få en hjärtattack av detta. Jag lovar att i nästa The Sims blir det inga expansioner, däremot en shitload av mikrotransaktioner (kanske inte ens DLC, det tar ju flera dagar att skapa, en ny stol kan man sy ihop på en timme).

Medlem
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Duffelbag:

Låter ju faktiskt överkomligt på papper så länge de inte kör den klassiska fulingen att ha en fullständigt absurd uppgraderingskurva. Om t.ex. resursletaren kanske återkommer med en eller två resurser åt gången och du behöver ett par hundra för att uppa nånting är det ju givetvis möjligt att göra det utan mikrotransaktioner men då tar det en vecka istället. Hoppas så inte är fallet iaf.

Jag antar att så är fallet, tror inte att dom lägger ner tid på att införa en sådan funktion för att sen skapa den så att ingen bevöver använda den, det vore ju rent slöseri av EAs pengar.
Ju längre tid det tar att få hem sina resurser, desto fler kunder som börjar fundera på att faktiskt betala extra, och sen att man erkänner att detta är för mobilanvändarna, alltså dom som spelar på sina mobiltelefoner talar ju för att mikrotransaktioner är en stor del.

Ni som tyckte det var illa med The Sims o mjölkning kommer jua tt få en hjärtattack av detta. Jag lovar att i nästa The Sims blir det inga expansioner, däremot en shitload av mikrotransaktioner (kanske inte ens DLC, det tar ju flera dagar att skapa, en ny stol kan man sy ihop på en timme).

Japp, låter helt klart som det EA jag idag bojkottar.

Medlem

Det finns också hardcore-Dead Space-spelare som tvekar när det kommer till att spendera pengar utanför själva spelköpet. Ärligt talat är större delen av utvecklingsteamet sådana, vi är rätt så old-school, lite äldre. Så inte bara är mikrotransaktionerna fullständigt frivilliga, utan alla paket är tillgängliga genom att använda resurserna du finner i spelet.

Så numera är det oldschool att inte vilja ha p2w skit i spelen? Fy fan för dagens utgivare, med EA som deras självutnämnda fanbärare.

Medlem
Skrivet av Chomag:

Det finns också hardcore-Dead Space-spelare som tvekar när det kommer till att spendera pengar utanför själva spelköpet. Ärligt talat är större delen av utvecklingsteamet sådana, vi är rätt så old-school, lite äldre. Så inte bara är mikrotransaktionerna fullständigt frivilliga, utan alla paket är tillgängliga genom att använda resurserna du finner i spelet.

Så numera är det oldschool att inte vilja ha p2w skit i spelen? Fy fan för dagens utgivare, med EA som deras självutnämnda fanbärare.

De vekar inte förstå begreppet "old school" tydligen.

Medlem

Alla spel som använder sig av mikrotransaktioner för att ge spelare en FÖRDEL har aldrig varit positivt. Det är en sak med roliga skins och annat kosmetiskt. Men om jag spenderar pengar så kommer jag klara spelet, och om jag inte gör det blir jag löjligt ägd. Detta koncept har alltid slutat i failtrain

Company of heroes online t.ex.?

Alla spel som använder sig av denna mekanik = Insta bojkott (för min del iaf).

Medlem

Förr i tiden:

Easy

Medium

Hard


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

EA verkar ha missat att mobilspel kostar en bråkdel av vad de säljer Dead Space 3 för, om de inte är F2P.

Nej, EA vill ha kakan och äta den med.

Medlem
Skrivet av Ellakk:

Förr i tiden:

Easy

Medium

Hard

Nej. Förr i tiden gick det inte att välja svårighetsgrad alls - och de flesta spel var jävligt "hard".

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av Ellakk:

Förr i tiden:

Easy

Medium

Hard

Nej. Förr i tiden gick det inte att välja svårighetsgrad alls - och de flesta spel var jävligt "hard".

Du har så rätt, fast så hard va de ju inte när man lärt sej systemet.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Jag tycker att det är intressant hur "instant gratification"-kulturen växt så mycket som den gjort. Sociologiskt är jag lite orolig å samhällets vägnar att vissa folk kanske vänjer sig vid att få saker så fort att tålamod i framtiden blir en myt.

Speldesignmässigt tänker jag att så länge det inte handlar om att "Korea-grinda" för att slippa betala så gör det väl inte så mycket om man kan betala för sig. Helst ska man kunna låsa upp allt enbart genom att spela vanligt, alternativt en gång själv och en gång kooperativt. Men om det krävs massa extrauppdrag för att låsa upp allting, roliga om än tidskrävande sådana, kanske man hellre jobbar en timme extra på jobbet och lägger en mindre del av detta på att slippa gör allt sidotjohej. Ja, då tänker jag att det är trevligt med valfrihet.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Men tja, kan Sim City erbjuda ett spelläge för färgblinda så är det väl lika bra att Dead Space 3 erbjuder ett spelläge för hjärndöda... så kan alla vara med!

Hahahaha Garvade som fan åt detta

Medlem

Värsta Säljplojjen (Blåsning) måste nog ändå Skylanders från Activi$on vara, sicka horor när det gäller pengar.
Man blir illamående.

Kul att man kan hacka skiten iaf och köra minimalt om man bara har koderna och Rfidläsare, up yours Actia$$es


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

Tror det folk ororliga för ( jag är då det ) är att dom gör så att fixa resurser utan att köpa är oooomöjligt segt så att man nästan måste köpa

Medlem

Förstår inte alla dessa mikrotransaktioner i spel. Köper jag en produkt för 500 kronor så anser jag nog att då är den produkten mer än färdig betald. Förstår inte heller hur folk kan tycka det är kul att köpa sådana här saker. Jag menar ett spel går väl mer eller mindre ut på att du ska klara dig igenom vissa nivåer för att på så sätt låsa upp nya möjligheter i spelet? Så om jag köper precis allt innan jag börjat spela vad ska jag då med spelet till? Tycker mikrotransaktioner är det sämsta som kunde hända spel industrin tyvärr. Battlefield 3 är precis samma sak, lås upp allting för 300-400 spänn så har du precis allt, super kul!

Medlem

Tyvärr går inte mikrotransaktioner att stoppa. Det är framtiden. De flesta männsikor är dumma i huvudet och går med på att köpa vad som helst.

1
Skriv svar