Ni no Kuni: Wrath Of The White Witch

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Smoo87:

Det jag ville komma fram till var att om Sony "ger" bort spel mot att man lägger 149kr/3 månad medans microsoft inte gör det, varför skulle då Sony vara dom pengagiriga jävlarna och inte microsoft på nästa gen? För det finns ju inget att jämföra med då detta är både microsofts och sonys första gen som har att man kan köpa spel online. Så du har ju ingenting att jämföra med. Själv tror jag att båda kommer vara pengagiriga och vilja ha pengar igen för något man redan gett pengar för. Men det finns inget belägg för att vare sig den ena eller andra skulle eller inte skulle göra så

Jag pratar inte om deras Online del, vad jag pratar om är hur de antagligen kommer göra med möjligheten att spela äldre titlar på deras nya konsoler. Jag håller helt med dig om att Microsoft säkerligen inte kommer låta de som redan äger spelen få spela dessa utan de vill nog att man köper spelen igen. Och du har helt rätt, varken Sony eller Microsoft har tidigare satsat så mycket på Onlinte tjänster som den med PS3 och 360. Som sagt, jag föredrar helt klart Sonys modell där man får ett antal spel i månaden framför att betala för tidiga demos och kunna spela på nätet.

Off-topic disskutionen handlar om dom digitala spelen som man redan har köpt, om man kommer eller inte kommer få dom gratis (mot då förmodan att det är bakåtkompitabelt med dom elektroniska exemplaren). Men om det handlar om möjlighet att spela dom fysiska exemplaren så tror jag Sony kommer lova att det kommer vara det, ha det på sin första version av PS4, för att sedan ta bort det helt. Hur xbox skulle då göra, ingen aning riktigt vad jag ska tro Då det fanns vissa gamla spel till xbox som inte gick att spela. Men, tror att ingen av dom kommer gå att spela gamla spel på fysiskt format

Medlem

Oj!

Hade ingen aning att Joe Hisaishi hade komponerat musiken! Det blir definitivt våldgästande hos min kompis när han/om han skaffar detta!

Medlem

Är jääävligt sugen på att skaffa ett PS3 bara för att kunna spela det här...

Medlem

Hmm, jag är nog en av de tveksamma. Det ser visuellt fantastiskt ut, men det är inte riktigt min typ av fokus (jag gillar jrpgs, men föredrar nog litet vuxnare berättelser i spelform, än vad det verkar handla om här). Man kan ju dock ha fel.

Medlem

Skön recension!


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Klarade det i måndags kväll 4/2-2013. Fantastiskt!!!!.
Körde med japanska röster, har hört att dom engelska ska va väldigt bra! Men andra språk än japanska kommer aldrig slå känslan när det är anime.

Det är en brutalt bra kombination av Zelda och Final Fantasy.
Du har den mer fria fightingen från Zelda som gör att du kan dodga och positionera dig mer strategiskt. (hjälper väldigt mkt på vissa bossar) men fortfarande är det baserat på attacker genom menysystemet.

Vissa fighter bli lite röriga / fladdriga och ibland undrar man vad AI:n håller på med. Det är egentligen bara jag som är pedantisk. Men det finns några saker dom skulle kunnat slipa till men så är det ju med alla spel. Kanske kommer med en patch.

Hursom helst, Om man gillar Anime, så får man ju inte missa det här iallafall, även om det har en barnsligare attityd, så funkar det rakt igenom. Ett riktigt skönt spel!!

Nu återstår bara grind till Platinum vilket jag med nöje kommer att göra!

Sugoi !!

Medlem
Skrivet av eatem:

Dags att damma av PS3:an! Fast snål som jag är väntar jag tills det sjunker lite i pris.

köp det på spelbutiken då ? 488kr, mycket billigt !

Inaktiv

Spontanköpte detta här om dagen efter att ha läst denna recension. Har bara hunnit spela ett par timmar men gillar spelet skarpt, är lagom mysigt. Det är perfekt för jag kan spela detta när min lille (snart 3 årige) son tittar på också. Fast jag får dra lite vita lögner ibland "oj nu SOMNADE mamman där" osv

Bra recension, fick mig att köpa det

12
Skriv svar