DmC: Devil May Cry – bäst på pc?

Medlem

Ja visst är det bra, har du AMD eller Nvidia i din burk? Om du läser mitt förra inlägg, så förstår du varför jag undrar?!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Collt spel men på tok för lätt, spelade på svåraste och det känndes som mamma höll han i handen nonstop. Med tanke på att man väldigt sällan dog av bossar och fiender men istället dog av att man föll i stup osv. Men annars helt ok spel.

Medlem

Jag märkte ingen direkt skillnad, kanske har för dålig syn för att se vad skillnaden är eller så känner man det bättre när man sitter och spelar


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem
Skrivet av alecla904:

Collt spel men på tok för lätt, spelade på svåraste och det känndes som mamma höll han i handen nonstop. Med tanke på att man väldigt sällan dog av bossar och fiender men istället dog av att man föll i stup osv. Men annars helt ok spel.

Vill minnas att man kan låsa upp typ 4 svårighetsgrader till?


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:
Skrivet av alecla904:

Collt spel men på tok för lätt, spelade på svåraste och det känndes som mamma höll han i handen nonstop. Med tanke på att man väldigt sällan dog av bossar och fiender men istället dog av att man föll i stup osv. Men annars helt ok spel.

Vill minnas att man kan låsa upp typ 4 svårighetsgrader till?

mjo men då måste man som sagt spela om spelet, tog svåraste i början och det var på tok för lätt. Spel idagens läge är på tok för lätta.

Medlem
Skrivet av Duffelbag:

Ifall jag missat nån sarkasm ber jag om ursäkt för det men du vet väl att det inte klättrar högre än 30 fps och 720 på dagens konsoler? Så har du en 360 eller ps3a kan du önska och drömma om 1080 men det är så nära man kommer.

Det finns visst konsolspel som körs i 1080p. Majoriteten av spelen gör inte det men påstå att man måste "drömma" om 1080 är fel.

Medlem
Skrivet av Duffelbag:
Skrivet av PsyX:

Vad är 30 FPS och hur får man så låg FPS? 10 år gammal dator?

Varför spelar man spel i 720p när man kan spela dem i 1080p och högre?

Ifall jag missat nån sarkasm ber jag om ursäkt för det men du vet väl att det inte klättrar högre än 30 fps och 720 på dagens konsoler? Så har du en 360 eller ps3a kan du önska och drömma om 1080 men det är så nära man kommer.

För bövelen.. GT5 och andra spel kör i 1080p. Kolla upp saker innan du skriver.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Zymac:

Vill minnas att man kan låsa upp typ 4 svårighetsgrader till?

Ja men varför ska en utvecklare bestämma vilken nivå en som köper spelet ska spela på. Varför ska de alltid köra med sådan här BS, jag kan knappast vara ensam om att vilja spela ett spel på en utmanande nivå och att behöva spela om ett spel för att uppnår detta är inget annat än dålig design. Ett sådant här "belöningssystem" suger, det är inte en belöning att få tillgång till ett svårare spel när spelet är på tok för lätt första gången man spelar det. För att rättfärdiga ett sådant här val så skulle man behöva göra ett spel lika svårt som NG, det spelet erbjuder en utmaning från allra första stund och om man dör för många gånger får man valet att spela det på en ännu enklare nivå. Det är vad jag kallar ett bra designat system.

Medlem
Skrivet av HaZe303:
Skrivet av Ztreek:

Kör med en i5 2500k processor och ett 6950HD kort, går ALDRIG under 90 fps på MAX inställningar, ligger oftast runt 110-120.

Kör med trådlös 360 kontroll till, flyter på ordentligt bra, väldigt bra respons på kontrollen, ett väldigt lyckat portning måste jag säga.

Kan du bevisa mitt tidigare påstående, kan du kolla hur mycket din gpu används om du har vsync/60fps påslaget? För min GTX670 ligger på 99% för 60fps (single gpu), och 60% SLI?? Kan du snälla kolla vad din AMD kort ligger på %? TAckar...

Tja det ligger på 160fps på 99% usage.

Sätter jag på Vsync så får jag 120 fps som tak av någon anledning.. men samma usage, skumt ^^

Medlem

Är spelet bra?

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Zymac:

Vill minnas att man kan låsa upp typ 4 svårighetsgrader till?

Ja men varför ska en utvecklare bestämma vilken nivå en som köper spelet ska spela på. Varför ska de alltid köra med sådan här BS, jag kan knappast vara ensam om att vilja spela ett spel på en utmanande nivå och att behöva spela om ett spel för att uppnår detta är inget annat än dålig design. Ett sådant här "belöningssystem" suger, det är inte en belöning att få tillgång till ett svårare spel när spelet är på tok för lätt första gången man spelar det. För att rättfärdiga ett sådant här val så skulle man behöva göra ett spel lika svårt som NG, det spelet erbjuder en utmaning från allra första stund och om man dör för många gånger får man valet att spela det på en ännu enklare nivå. Det är vad jag kallar ett bra designat system.

Därför att idag så vill man inte nå gamers, man vill nå den stora massan och då är man livrädd för att få recensioner som säger att det är för svårt. De har inte någon integritet kvar whatsoever.
Med väldigt få undantag tycker jag utgivarna idag får alldeles för mycket utrymme i speldesign.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Detta just in, vatten är vått!

Medlem
Skrivet av Thunde:

Är spelet bra?

Inte spelat det själv men jag tycker att denna recension DmC: Devil May Cry Angry Review verkar vara den bästa. Det enda jag själv stör mig på är att man inte kan välja en svårighetsgrad från början som är utmanande och att de gör de gamla fansen ännu mer förbannade då Dante "råkar" få en peruk på sig. Nej NT det är inte smart att ge sådana här gliringar och jag ser faktiskt ingen humor i det alls.

Medlem
Skrivet av marhed:

Jag har spelat det (och klarat det) och kan säga att porten faktiskt är riktigt schysst, klart över förväntan.

Underbart att höra! Då kanske man till och med skaffar det genom steam i framtiden. Hur är kontrollerna med mus och tangentbord, fungerar det eller rekommenderar du handkontroll?


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av marhed:

Jag har spelat det (och klarat det) och kan säga att porten faktiskt är riktigt schysst, klart över förväntan.

Underbart att höra! Då kanske man till och med skaffar det genom steam i framtiden. Hur är kontrollerna med mus och tangentbord, fungerar det eller rekommenderar du handkontroll?

En mus och tbord kan inte tävla mot en handkontroll när det kommer till den här typen av spel. För den bästa upplevelsen rekommenderas en gamepad och jag har svårt att tro att detta spel är ett undantag.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av HaZe303:
Skrivet av Ztreek:

Kör med en i5 2500k processor och ett 6950HD kort, går ALDRIG under 90 fps på MAX inställningar, ligger oftast runt 110-120.

Kör med trådlös 360 kontroll till, flyter på ordentligt bra, väldigt bra respons på kontrollen, ett väldigt lyckat portning måste jag säga.

Kan du bevisa mitt tidigare påstående, kan du kolla hur mycket din gpu används om du har vsync/60fps påslaget? För min GTX670 ligger på 99% för 60fps (single gpu), och 60% SLI?? Kan du snälla kolla vad din AMD kort ligger på %? TAckar...

Tja det ligger på 160fps på 99% usage.

Sätter jag på Vsync så får jag 120 fps som tak av någon anledning.. men samma usage, skumt ^^

Tack för svaret, men den nya 313.95 drivrutinen fixade alla mina problem...

Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Javas:
Skrivet av marhed:

Jag har spelat det (och klarat det) och kan säga att porten faktiskt är riktigt schysst, klart över förväntan.

Underbart att höra! Då kanske man till och med skaffar det genom steam i framtiden. Hur är kontrollerna med mus och tangentbord, fungerar det eller rekommenderar du handkontroll?

En mus och tbord kan inte tävla mot en handkontroll när det kommer till den här typen av spel. För den bästa upplevelsen rekommenderas en gamepad och jag har svårt att tro att detta spel är ett undantag.

Håller med helt, xbox360 kontrollern är den bästa för såna här spel. Jag spelar alla TPS med handkontroll, det passar bättre på nåt sätt tycker jag, även på pc, speciellt då jag spelar på HDTV:n, lite klumpigt spela där med mus/tgb?


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

12
Skriv svar