Andra delen - Svenska tv-serier som spel

Robot
Andra delen - Svenska tv-serier som spel

Bingolotto, Ensam Mamma Söker och klassiska Kreml High visar sig gömma fantastiska spelmekaniker, läs och lär spelutvecklare. Läs och lär.

#mass-effect-3, #bioware, #dead-rising, #capcom, #acdc-live-rock-band, #harmonix, #final-fantasy-7, #square-enix, #duke-nukem-forever, #3d-realms, #mortal-kombat


Medlem
Andra delen - Svenska tv-serier som spel

Haha, guld!

Medlem

HAHAH bingolotto! Bingoberra är ond genialt :D!

Medlem

Hahaha! tack för fantastisk läsning. Fina bilder också

Skribent

Kul att ni gillar! Verkar som ni hade lika roligt när ni läste artikeln som jag hade när jag skrev den.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

"I den 40 minuter långa introsekvensen får vi förklarat för oss att det inte längre går särskilt bra för Ica. Varorna säljer uselt och Stig sitter med veckad panna och förtvivlad uppsyn när plötsligt Ica-Jerry rusar in på lagret. Han har listat ut vem som ligger bakom! Snubben från ÖB-reklamen har med usla vitsar som vapen kidnappat hela det svenska folkhemmet".
Skrattade så tårarna rann.

Medlem

Jag väntar fortfarande på "Fråga Doktorn - Patient Zero". Ett spel där man får resa land och rike runt för att försöka hindra en pandemi från att utrota mänskligheten. Mellan huvuduppdragen får man hjälpa gamla tanter med nageltrång och simulerande hemmafruar för att tjäna in tillräckligt med pengar för att ha råd att fortsätta sökandet.

Medlem

Fy fan vad gött.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Bingoberraspelet finns ju redan. Spelade det för typ 15 år sedan. "Ostkuber!" men det kanske bara spreds lokalt här.

Medlem

Såå jävla sköna xD

Medlem

Hem till midgård då?

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Hem till midgård då?

Förhoppningsvis så kommer det till del 3


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av Fiddi:

Hem till midgård då?

Förhoppningsvis så kommer det till del 3

Age of hem till midgård eller :)?

Medlem

Skön läsning! Tyckte att förra delen kändes lite krystad, den här var roligare formulerad, bättre kopplad till spelen och helt enkelt bättre! Keep on going strong Lord Snow!


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Sommar med Ernst X Äntligen hemma.

Fullmatad action!

Trevlig läsning

Medlem

Den ärrade veteranen Stig på hela 22 år Herrejävlar vad bra skriven

Medlem

Haha! klockrent

soi
Medlem

I Tre Kronor har man iaf ett vettigt slut att se fram emot!

Medlem

Hahahaha!

"Lasse Kronér med sin fruktade fatality där han stirrar rakt in i din själ tills du dör av ångest."

Så jävla skön!!

Medlem

"Om du inte misstar den synnerligen långsamma Morgan för en odöd och skjuter honom i hjärnan så kan ni spela bilbingo tillsammans ute på parkeringen."

Denna plus Lasse Kronér gjorde min dag! Jag älskar dig Mattias!


signatur

Vi offrar allt
Slaktar tusenfalt
Våra liv slits i stycken
Bevittna de sista dödsrycken

Medlem
Skrivet av slarron:
Skrivet av Javas:
Skrivet av Fiddi:

Hem till midgård då?

Förhoppningsvis så kommer det till del 3

Age of hem till midgård eller :)?

Tjaa, eller Mount & Blade: Midgård


signatur

Game long and prosper

Skribent

Aaah, alla dessa fantastiska kommentarer kommer jag leva länge på.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Ullared Rising hade jag köpt direkt

Medlem

Kreml High <3
Fan Varan-Tv Det var grejjer det!

Medlem

Riktigt roligt läsning, gärna mer sådana här absurditeter.

Medlem

Fångarna på fortet, Portal Edition. En artificiell Fader Farah utför experimen på avdankade dokusåpekändisar tills en lyckas rymma ut bakom kulisserna.


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem

"Kommer Berra för alltid att härska över det svenska tv-utbudet, eller kommer någon av profilerna kunna stoppa hans osympatiska plan?"

Ååååååh! Adrealinet pumpar!


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Detta låter ungefär som spelen som tidningen Super Play presenterade till den svenska tvspelskonsollen Viking X (medans tidningen fortfarande hette Super Power)


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

"Bingolotto Kombat" ringer väldigt bra iallfall. Tror det skulle sälja bara på titeln


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

"Törstar du efter roliga sidouppdrag kan du alltid leta upp tv-teamet från Strix som aldrig får slut på uppgifter. Alla går dock ut på att göra "bra tv" genom att få folk att göra sådant de inte kan stå för framför kameran"

Vet inte om jag ska ta illa upp eller ej


signatur

Videomupp

12
Skriv svar