Kina funderar på att tillåta import av tv-spel

Robot
Kina funderar på att tillåta import av tv-spel

Rykte gör gällande att kommer Kina häva importförbudet av konsoler och spel.

#nintendo, #microsoft, #sony


Medlem
Kina funderar på att tillåta import av tv-spel

Awesome
Potentiellt mera resurser till utvecklarna
Yay

Medlem

Spelutvecklare då...

Skribent
Skrivet av Stingshot:

Spelutvecklare då...

Och utvecklare av hårdvara (om vi ska vara sådana).


signatur

I am the black wizards.

Medlem

De har bara PC-spel och MMOs i vanliga fall väl? Jag har för mig Sydkorea har något liknande förbjud mot konsoler och det är därför de har en sån crazy galen PC-marknad därborta medans Japan har ingen alls.

Skribent
Skrivet av DarkZide8:

De har bara PC-spel och MMOs i vanliga fall väl? Jag har för mig Sydkorea har något liknande förbjud mot konsoler och det är därför de har en sån crazy galen PC-marknad därborta medans Japan har ingen alls.

Tyckte jag läste att de fått tag på den konsoler via Sydkorea. Är dock inte helt undra.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Varför kunde inte marknaden vara extremt attraktiv för Sony?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av DarkZide8:

De har bara PC-spel och MMOs i vanliga fall väl? Jag har för mig Sydkorea har något liknande förbjud mot konsoler och det är därför de har en sån crazy galen PC-marknad därborta medans Japan har ingen alls.

Tyckte jag läste att de fått tag på den konsoler via Sydkorea. Är dock inte helt undra.

Nu blev det nog lite fel någonstans.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Skribent
Skrivet av Hipshot:

Varför kunde inte marknaden vara extremt attraktiv för Sony?

I andra stycket skrev jag lite att deras aktier ökat.

Anledningen till dessa två exempel är att jag tyckte det räckte bra så. Men den här marknaden är naturligtvis extremt attraktiv för de flesta spel - och konsolutvecklare. Finns säkert ett undantag, men får återkomma om det senare i sådana fall.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Boomer:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av DarkZide8:

De har bara PC-spel och MMOs i vanliga fall väl? Jag har för mig Sydkorea har något liknande förbjud mot konsoler och det är därför de har en sån crazy galen PC-marknad därborta medans Japan har ingen alls.

Tyckte jag läste att de fått tag på den konsoler via Sydkorea. Är dock inte helt undra.

Nu blev det nog lite fel någonstans.

Googla snabbt, de har visst konsol-spel men den är väldigt nichad.
http://kotaku.com/5895102/south-korea-and-the-missing-video-g...

Jag vet inte var jag har läst att det var en slags ban på konsoler i Sydkorea, men generellt verkar det som de är inte så förtjusta i japanska konsoler och är mer PC-kramare.

Medlem

Från NES, PS1 och Xbox till Wii U - dem har många spel att köra igenom.

Bara jag som förväntas se många twitch-streamande i framtiden på mandarin?


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Lite förvirrande när ni har rubriken ''TV-Spel'' och sen refererar ni i artikeln till det som enbart ''Spel'' hur ska ni ha det? Datorspel kan ju inte vara olagligt, finns ju sjukt många internetkafé'n med huvudsakligen Blizzard spel.

Skribent
Skrivet av Syahin:

Lite förvirrande när ni har rubriken ''TV-Spel'' och sen refererar ni i artikeln till det som enbart ''Spel'' hur ska ni ha det? Datorspel kan ju inte vara olagligt, finns ju sjukt många internetkafé'n med huvudsakligen Blizzard spel.

Jag försökte nog få er att tänka på just tv-spelen. Sedan tyckte jag det räckte med det tillägget

Jag tror förbudet av import är det man ska fokusera på här. Om man läser hela artikeln på China Daily så har ju handlare fortfarande sålt en del konsoler som det fått tag på. Australien har ju varit rätt kinkiga, men de har knappast gjort räder hos folk som spelar titlar som inte får säljas i butik.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Nej! De stackars kineserna måste skyddas från den fria tanken till varje pris! Bort med internet och mer dödsstraff är enda boten!

Medlem

men då har alltså som enda nation i världen insett att det finns ett sätt att få stop på dåliga konsoportningar? helt enkelt förbjuda konsolerna

Medlem

Det känns som att det är lite sent för detta. De flesta kineser jag känner som spelar bygger ihop sina egna datorer (med piratkopierat OS förstås) och spelar antingen gratisspel eller fildelar.

Sedan finns det ju en del kineser med pengar på fickan som säkert kan ha intresse av konsoler men för den stora massan är det inte ett rimligt alternativ.

Medlem

Bättre sent än ännu senare.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Tråkigt att bo i ett land som som förbjuder en sådan här sak bara för dom får sig sig saker om hur folk fungerar...


signatur

Game long and prosper

ZF
Medlem

är lite skeptisk till hur det egentligen ligger till med detta förbud. om jag inte minns helt galet så släppte Nintendo en speciell klon av N64 som kom flera år efter att den gick ur tiden, (vilket alltså då i sin tur bör bli en god bit in på just tvåtusentalet) enbart tänkt för just Kina.

så det borde därmed vara ganska uppenbart att nått ev förbud mot import främst handlade om rädslan att skicka en onödigt massa pengar till Japan snarare än att rädslan för att ungarna skulle bli lata, korkade, tjocka och upproriska. för den här senare biten verkar ju gå bra ändå den med.*

Skrivet av DarkZide8:

Jag vet inte var jag har läst att det var en slags ban på konsoler i Sydkorea, men generellt verkar det som de är inte så förtjusta i japanska konsoler och är mer PC-kramare.

tror knappast nån som är relevant för marknaden bryr sig längre, men sydkoreaner var ett tag inte så förtjusta i några japanska produkter av historiska orsaker. (samma sak med Kina kan även där vara en delförklaring givetvis, men i mindre grad)

Skrivet av Ender:

Nej! De stackars kineserna måste skyddas från den fria tanken till varje pris! Bort med internet och mer dödsstraff är enda boten!

finns ju rimligen få saker som blockerar fria tankar bättre än massunderhållning.. så ett spelförbud borde snarare ses som högst revolutionsbefrämjande.

* nä, nu ska ta och spela lite Super Mao Boy tror jag.

Medlem

Och?

Ett land som inte lever efter mänskliga rättigheter, har heller ingen rätt att hävda sig!

Bojkotta allt vad K heter!


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

Faktum är att spelkonsoler inte är förbjudna i Kina. Det har funnits en lag som begränsar import av arkadspel till spelhallar, men den tillämpas inte längre. http://www.engadget.com/2013/01/30/china-console-ban/

1
Skriv svar