Ny DayZ-information
"The design has now really ramped up. This is really the entire focus of our efforts for the next few months, prior to starting on vehicle customization and finally on base building at the end of the year."
END OF THE YEAR?
Det kommer släppas tidigare än så. Dem kommer att fortsätta adda saker till spelet under tiden som det är öppet för alla. Det är det som menas med vehicle cuz by the end of year. (:
Någon som vet hur mycket det kommer kosta ungefär?
Det har sagts ganska nyligen att det kommer kosta 15 Dollar. Jag har tyvärr ingen källa på det. Men har sett att det har sagt ganska ofta på senaste tiden. Och jag skulle gissa på att det stämmer.
OK, det var ju inte så farligt alls.
Förstår inte riktigt vad det är folk klagar på vad det gäller AI för DayZ. Får gärna förklara i detalj vad ni menar med dålig AI. Vad vill ni att zombies ska göra? Finta er runt hus eller jobba ihop med andra zombies och planera bakhåll i skogen för er?
En zombie för mig är ett dött ting vars enda mål är föda. Hjärnverksamhet existerar liksom inte på en zombie.
Känns som att folk blandar ihop AI med animationer, för animationerna för DayZ är ju inte alls bra. Men det har ju med Arma2 motorn att göra.
- Wiiga -
Blir ett givet köp, Skulle va trevligt med en annan motor bara. Tänker mig detta spel med frostbite 2 får mig att dregla
Synd bara att Frostbite2 är så attans dålig i jämnförelse
YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter
Blir ett givet köp, Skulle va trevligt med en annan motor bara. Tänker mig detta spel med frostbite 2 får mig att dregla
Synd bara att Frostbite2 är så attans dålig i jämnförelse
Haha, Ja så kan man tydligen också tycka :-P.
Aeternitas vitae resonat tamquam imago
Dock känns det inte troligt att zombies kommer vara spawnade från start. Skulle krävas enorma resurser för det eftersom hela kartan isåfall skulle behöva synka varenda zombie med alla spelare.
.
Det blir ju inte mer synk än idag. Vid serverstart, nu, så är det i princip helt slumpmässigt var spelarna befinner sig eftersom det är percistent mellan varje reboot. Om du har en spelare i varje stad så kommer det att bli precis lika mycket zombies som om zombies spawnar själv.
I came here to ruin your day. God sent me.
Hoppas att AIn är mer realistisk än vad den är nu.
Realistisk ZOMBIE AI ftw....
Den nuvarande är byggd på den inte implementarade hundmodellen. Det förklarar varför zombiesarna springer i sicksack e t c.
Om du vill testa hunden så öppna sandboxen och släng in ett gäng.
I came here to ruin your day. God sent me.
Någon som vet om det kommer behålla arma2motorns fysikmotor? eller rättare sagt avsaknaden av någon sådan....
De har sagt att det mesta är ARMA 2.5, dvs en hybrid mellan II och III med inslag av Take on choppers. Men, ju mer man läser ju mer låter det som om en hel del ARMAIII kommer att ersätta 2.5.
I came here to ruin your day. God sent me.
Jösses vad jag ser fram emot detta. Det jag speciellt av allt ser fram emot är (om det nu blir så) att man inte kan se om det är någon i en stad för att det spawnar zombies.
Herregud.. det pirrar i hela kroppen! Så har jag inte känt för ett spel på länge, OOOOHHH!
Det jag ser fram emot är att få bygga riktiga baser eller ta över hus.. eller hur de nu löser det. Jag är jäkligt trött på att bygga tält läger. Det skall bli riktigt roligt att ha ett riktigt "hem" där man kan ha sina grejor.
I came here to ruin your day. God sent me.
Något som inte har belysts är om det går att laga grejor. Om mina magasin slits så måste det logiskt gå att laga dem också. Som i Stalker CS t ex. Öppnar ju riktigt roliga karriärsmöjligheter eftersom det sannoligt kommer att krävas verktyg e t c.
I came here to ruin your day. God sent me.
Hoppas att AIn är mer realistisk än vad den är nu.
Realistisk ZOMBIE AI ftw....
Den nuvarande är byggd på den inte implementarade hundmodellen. Det förklarar varför zombiesarna springer i sicksack e t c.
Om du vill testa hunden så öppna sandboxen och släng in ett gäng.
Inte korrekt: Zombie AIn är idag basserad på soldater i strid, dock blir de något konfunderade pga att de saknar vapen och ammo.
YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter
Blir ett givet köp, Skulle va trevligt med en annan motor bara. Tänker mig detta spel med frostbite 2 får mig att dregla
Synd bara att Frostbite2 är så attans dålig i jämnförelse
Haha, Ja så kan man tydligen också tycka :-P.
Skillnad på att tycka och veta.
Arma2 har dynamiskt väder, dynamisk tid, bättre ballistisk simulering, större banor, fler spelare, bättre nät arkitektur. När ska folk lära sig att det är vad som är bakom en grafikmotor som räknas, inte det som syns. En motor som är snygg utan bra innehåll är som en bajskorv inslagen i guldpapper...
YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter
Blir ett givet köp, Skulle va trevligt med en annan motor bara. Tänker mig detta spel med frostbite 2 får mig att dregla
Synd bara att Frostbite2 är så attans dålig i jämnförelse
Haha, Ja så kan man tydligen också tycka :-P.
Skillnad på att tycka och veta.
Arma2 har dynamiskt väder, dynamisk tid, bättre ballistisk simulering, större banor, fler spelare, bättre nät arkitektur. När ska folk lära sig att det är vad som är bakom en grafikmotor som räknas, inte det som syns. En motor som är snygg utan bra innehåll är som en bajskorv inslagen i guldpapper...
Suck, när ska folk lära säga att använda fantasin lite, självklart får man anpassa och utvecka motorn. Froztbite 2.1 om det duger åt herren. Det viktigaste är absolute inte graiken utan spelkänsla och där är froztbite grymt bra.
Du behöver inte tycka som jag, men jag VET att det skulle bli bättre :-P.
Aeternitas vitae resonat tamquam imago
Blir ett givet köp, Skulle va trevligt med en annan motor bara. Tänker mig detta spel med frostbite 2 får mig att dregla
Synd bara att Frostbite2 är så attans dålig i jämnförelse
Haha, Ja så kan man tydligen också tycka :-P.
Skillnad på att tycka och veta.
Arma2 har dynamiskt väder, dynamisk tid, bättre ballistisk simulering, större banor, fler spelare, bättre nät arkitektur. När ska folk lära sig att det är vad som är bakom en grafikmotor som räknas, inte det som syns. En motor som är snygg utan bra innehåll är som en bajskorv inslagen i guldpapper...
. Det viktigaste är absolute inte graiken utan spelkänsla och där är froztbite grymt bra.
.
Spelkänslan kommer får speldesignen, du kan ha två spel med samma motor, men är inte säkert att det är samma känsla ;-p
YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter
Blir ett givet köp, Skulle va trevligt med en annan motor bara. Tänker mig detta spel med frostbite 2 får mig att dregla
Synd bara att Frostbite2 är så attans dålig i jämnförelse
Haha, Ja så kan man tydligen också tycka :-P.
Skillnad på att tycka och veta.
Arma2 har dynamiskt väder, dynamisk tid, bättre ballistisk simulering, större banor, fler spelare, bättre nät arkitektur. När ska folk lära sig att det är vad som är bakom en grafikmotor som räknas, inte det som syns. En motor som är snygg utan bra innehåll är som en bajskorv inslagen i guldpapper...
. Det viktigaste är absolute inte graiken utan spelkänsla och där är froztbite grymt bra.
.
Spelkänslan kommer får speldesignen, du kan ha två spel med samma motor, men är inte säkert att det är samma känsla ;-p
Ofan, Då får vi hoppas de lägger till med en bra speldesign på den kommande standalone dayz, så inte känslan försvinner
Aeternitas vitae resonat tamquam imago
Blir ett givet köp, Skulle va trevligt med en annan motor bara. Tänker mig detta spel med frostbite 2 får mig att dregla
Synd bara att Frostbite2 är så attans dålig i jämnförelse
Haha, Ja så kan man tydligen också tycka :-P.
Skillnad på att tycka och veta.
Arma2 har dynamiskt väder, dynamisk tid, bättre ballistisk simulering, större banor, fler spelare, bättre nät arkitektur. När ska folk lära sig att det är vad som är bakom en grafikmotor som räknas, inte det som syns. En motor som är snygg utan bra innehåll är som en bajskorv inslagen i guldpapper...
. Det viktigaste är absolute inte graiken utan spelkänsla och där är froztbite grymt bra.
.
Spelkänslan kommer får speldesignen, du kan ha två spel med samma motor, men är inte säkert att det är samma känsla ;-p
Ofan, Då får vi hoppas de lägger till med en bra speldesign på den kommande standalone dayz, så inte känslan försvinner
Nu börjar vi komma någonstans
Och vad jag läst så kommer det i övrigt varken bli Arma2, Arma2.5 eller ArmaIII motorn...
"No. We deleted massive chunks of the engine. It doesn't resemble any engine that Bohemia has ever used.
The server/client architecture is entirely different.
The server exe is new
the inventory system is completely new
Please can someone tell me what I need to say to end this whole "it's based on ArmA2" and "why didn't they use ArmA3" questions.
Fact: DayZ is delayed because we're making a new engine.
Visually, it looks like ArmA3/TKOH because they look better than ArmA2"
YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter
Blir ett givet köp, Skulle va trevligt med en annan motor bara. Tänker mig detta spel med frostbite 2 får mig att dregla
Synd bara att Frostbite2 är så attans dålig i jämnförelse
Haha, Ja så kan man tydligen också tycka :-P.
Skillnad på att tycka och veta.
Arma2 har dynamiskt väder, dynamisk tid, bättre ballistisk simulering, större banor, fler spelare, bättre nät arkitektur. När ska folk lära sig att det är vad som är bakom en grafikmotor som räknas, inte det som syns. En motor som är snygg utan bra innehåll är som en bajskorv inslagen i guldpapper...
. Det viktigaste är absolute inte graiken utan spelkänsla och där är froztbite grymt bra.
.
Spelkänslan kommer får speldesignen, du kan ha två spel med samma motor, men är inte säkert att det är samma känsla ;-p
Ofan, Då får vi hoppas de lägger till med en bra speldesign på den kommande standalone dayz, så inte känslan försvinner
Nu börjar vi komma någonstans
Och vad jag läst så kommer det i övrigt varken bli Arma2, Arma2.5 eller ArmaIII motorn...
"No. We deleted massive chunks of the engine. It doesn't resemble any engine that Bohemia has ever used.
The server/client architecture is entirely different.
The server exe is new
the inventory system is completely new
Please can someone tell me what I need to say to end this whole "it's based on ArmA2" and "why didn't they use ArmA3" questions.
Fact: DayZ is delayed because we're making a new engine.
Visually, it looks like ArmA3/TKOH because they look better than ArmA2"
Kunde inte sagt det bättre själv, kanske blir en spelmotor mera lik frostbite, vi får la hoppas ;-P
Aeternitas vitae resonat tamquam imago
Tycker inte riktigt om för mycket smådetaljer. Som typ att kläder kan vara infekterade. För mycket sånt gör att spelet blir för omständigt att spela. Hoppas verkligen det inte blir så mycket sånt
Om du har den där inställningen så kan du ju lika gärna spela något lite mer pick-up-and-play-aktigt spel som till exempel Left 4 Dead.
Någon som vet om det kommer behålla arma2motorns fysikmotor? eller rättare sagt avsaknaden av någon sådan....
De har sagt att det mesta är ARMA 2.5, dvs en hybrid mellan II och III med inslag av Take on choppers. Men, ju mer man läser ju mer låter det som om en hel del ARMAIII kommer att ersätta 2.5.
Detta stämde föut , men nu är det mer eller mindre en helt egen motor, av vad Dean Hall sa när han gjorde en lång intervju på Twitch.tv här om dagen. Dom har gjort så pass mycket ändringar att det nu är klassat som en helt ny motor basicly.
4 minuter in i intervjun : http://www.youtube.com/watch?v=_3dtM2sHmNM&list=PLXNsvj-PIU0G...