Spel(helvetes)året

Skribent
Spel(helvetes)året

Det är ofta jag sitter och muttrar över att det bara kommer en massa, citat: skitspel. Här kan vi tolka in saker som att jag är en bitter gammal gubbe, eller helt enkelt bara jäkligt rastlös. Sanningen ligger väl mitt emellan. Har man spelat i lite mer än 20 år, då har man sett det mesta och stortitlar känns som en gammal dänga med Thorleifs.

Idag har jag inte spelat någonting. Det känns inte alls lockande att efter nio timmar på dagjobbet (åtta av dem gick åt till att försöka lösa problem som inte skulle uppstå) och sedan lägg till två timmar där jag skulle skriva lite nyheter åt er. Man blir inte direkt sugen på att sätta sig framför något halvdant.

Det är inte direkt som att jag inte har saker att spela igenom, men just nu har jag bara privata titlar (sådana jag inte ska skriva om), och då blir det oftast "rage-quit", några pubertala och högljudda yttringar som oftast består av namnet på det manliga könsorganet. Senast var Far Cry 3, efter att min karaktär blivit "daterapad" och hamnat i någon irriterande drömsekvens.

Men sedan tar man sig en funderare. Är det inte så att det faktiskt finns en hel del sköna spel som är på gång? Det kanske till och med är rätt skönt att ta en liten paus från streckspelandet.

Om vi kollar på mars månad.

1. Aliens: Colonial Marines (Wii U)

2. Company of Heroes 2 (PC)

3. Simcity (PC)

4. South Park: The Strick of Truth (PC)

5. Starcraft 2: Heart of the Swarm

6. Osäkert: Bioshock: Infinite (PC)

7. The Walking Dead: Survival Instinct, som jag av någon anledning är intresserad av.

Vi snackar sju titlar, där åtminstone fem stycken är sådana jag innerligt suktar efter. Det jag tror vi har här, är en början till något som kommer leda till att jag går in i väggen. Eller kanske snarare springer in i väggen. Fast... det är klart. Det kan ju också bli bästa månaden någonsin.

Hur som helst kommer det bli ett rätt fint år, med titlar som Battlefield 4 och Day Z – även för oss som börjar bli gamla och bittra.

#blogg


signatur

I am the black wizards.

Spel(helvetes)året

Ja, man har sett och spelat det mesta om man är 40+ Ser mest framemot "Bioshock: Infinite" och "The Last Of Us".


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ser nog mest fram emot Walking Dead Låter kanske konstigt men jag älskar zombies

Skribent
Skrivet av MMO4Life:

Ser nog mest fram emot Walking Dead Låter kanske konstigt men jag älskar zombies

Samma här

Skrivet av walter_iego:

Ja, man har sett och spelat det mesta om man är 40+ Ser mest framemot "Bioshock: Infinite" och "The Last Of Us".

Bara inte The Last Of Us blir ännu ett Uncharted.


signatur

I am the black wizards.

Inaktiv

Grand Theft Auto 5 ?

Skribent
Skrivet av showerguy:

Grand Theft Auto 5 ?

Mjo, fast det hamnar rätt långt ner på listan bland släppen i år

(lär falla för hypen ändå)


signatur

I am the black wizards.

Redaktör
Ponny

Och alla sparkstartade spel! Hujedamej. Bland dom hittar du mig i år.

Fast i mars hittar du mig i SimcsouthpaBioshimcipark... Äh, svårt det där.


signatur

En Bamseponny av folket

Skribent
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Och alla sparkstartade spel! Hujedamej. Bland dom hittar du mig i år.

Dom har jag glömt av... Skjuta laser i rymden <3


signatur

I am the black wizards.

Sly Cooper: Thieves in time.

Lego City Undercover.

Broken Sword.

Lite positiva spel behövdes i diskussionen tycker jag.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Testpilot

2013 ser ut som ett toppenår , massor med släpp som ser intressanta ut för oss gubbar.
(Jag är också med i 20+ års spelandeklubben)

1
Skriv svar