För min skull

Redaktör
Ponny
För min skull

Den nya världen. Nu är jag där igen. I de historiska och historierika klorna på #Assassin's Creed III. Visst, jag spelade äventyret från start till mål i höstas inför recensionen. Men det finns en viktig skillnad i att "jobbspela" och "spela för min skull"-spela. Den här gången ger jag mig totalt hän åt de rika sidoberättelserna: seglatsstrapatserna, Davenports allt större karaktärsgalleri (missa inte – den här sidan av spelet är väldigt vacker) och jakten på kapten Kidds mytomspunna skatt.

Faktum är att jag tjuvstartade redan i november, alldeles efter min text publicerats. Därför har jag redan kommit en bra bit in i sagan. Och det känns ljuvligt att så många stenar lämnats orörda, att så många saker lämnats oupptäckta.

Och det slår mig på nytt hur mycket jag tycker om Assassin's Creed-konceptet, att det är en spelserie som talar till min spelarsjäl. Den är vacker, omfångsrik och ambitiös som få andra.

[ia=733155; large]
Ett äventyr att upptäcka och återupptäcka.

#blogg


signatur

En Bamseponny av folket

Skägg.
10 Chambers
För min skull

Du kan vara en regning skärmdump!


signatur

hihi


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Skribent

Nej, inte ett till spel jag missat. Får försöka ramla i duschen igen och fixa en sjukskrivning.

BRB.


signatur

I am the black wizards.

Har du några planer på att göra någon resedagbok igen, F? Gillade det du gjorde med DQ VII och vore skoj att läsa en liknande för typ AC3 eller något annat passande spel.

Redaktör
Ponny

Sebbz: Åh, den idén är väldigt fin. Har inget planerat för studen, men ska det göras något liknande ska det göras bra!


signatur

En Bamseponny av folket

1
Skriv svar