"Vi vill inte att Dead Space 3 till pc ska vara överlägset"

Robot
"Vi vill inte att Dead Space 3 till pc ska vara överlägset"

Visceral Games försvarar konsolportningen av Dead Space 3.

#dead-space-3, #visceral-games


Medlem
"Vi vill inte att Dead Space 3 till pc ska vara överlägset"

Med andra ord så skiter dom i pc versionen

Medlem
Medlem

Med andra ord* skulle det vara

Medlem

Värsta ursäkten jag hört.... Vi drar alltså ner PC versionen till konsolernas nivå för att dem inte ska bli ledsna?

Medlem

I'm on a PC, f*ck me right !

Medlem

Låter som ren lathet.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Really! really! thats your story tard!?.......


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

Jag kommer rata DS3 nu enbart för detta. Deras tankesätt och attityd mot spelmarknaden är ju helt vriden. Förstår hur de tänker men det är inte hållbart..

"Jag har ett Xbox 360 för 999:- och det ser OK ut"
"Jag har en PC för 20K som jag köpt enbart för gaming och det ser lika OK ut"

Inaktiv

"Vi har alltid utvecklat konsolspel"

Fair enough säger jag... Men då kan de lika gärna skita i att släppa det på PC i alla fall om det ska vara en o-optimerad mardröm mer än att storyn i sig är scary enough...


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem

Glöm och dröm att köper det till Pc... jävla smuts avkastning.

Varför ens göra till Pc ?

Medlem

Ah, ännu en morgon, ännu en nyhet på FZ då en utvecklare talar illa om PC.

Medlem

Bortförklaringarna blir bara dummare och dummare.

Medlem
Skrivet av Electrix:

Jag kommer rata DS3 nu enbart för detta. Deras tankesätt och attityd mot spelmarknaden är ju helt vriden. Förstår hur de tänker men det är inte hållbart..

"Jag har ett Xbox 360 för 999:- och det ser OK ut"
"Jag har en PC för 20K som jag köpt enbart för gaming och det ser lika OK ut"

Tycker visserligen inte att det är okej för de att göra såhär. Men att köra på din jämförelse funkar inte riktigt.
Dels för att hur ska utvecklaren kunna veta vad just du har för dator och maxa ut spelet just för dig, de måste sätta en gräns annars kommer aldrig spelet bli klart.

Samt dels för att pris på spel i överlag är billigare till pc än till konsol.

Sen så har jag aldrig riktigt heller förstått det här med att spelen jämnt måste vara så jäkla snygga. Ser hellre att utvecklarna lägger ner tid och pengar på att hitta på en gripande story och får till en bra spelkänsla.


signatur

Can it wait for a bit? I'm in the middle of some calibrations.

Medlem
Skrivet av Faal-San:
Skrivet av Electrix:

Jag kommer rata DS3 nu enbart för detta. Deras tankesätt och attityd mot spelmarknaden är ju helt vriden. Förstår hur de tänker men det är inte hållbart..

"Jag har ett Xbox 360 för 999:- och det ser OK ut"
"Jag har en PC för 20K som jag köpt enbart för gaming och det ser lika OK ut"

Tycker visserligen inte att det är okej för de att göra såhär. Men att köra på din jämförelse funkar inte riktigt.
Dels för att hur ska utvecklaren kunna veta vad just du har för dator och maxa ut spelet just för dig, de måste sätta en gräns annars kommer aldrig spelet bli klart.

Samt dels för att pris på spel i överlag är billigare till pc än till konsol.

Sen så har jag aldrig riktigt heller förstått det här med att spelen jämnt måste vara så jäkla snygga. Ser hellre att utvecklarna lägger ner tid och pengar på att hitta på en gripande story och får till en bra spelkänsla.

Klart man vill ha en bra story, inlevelse och detalj vart man än letar.
Men nu snackar vi om en portning, då finns det inte så mycket att göra förutom att modifiera kontrollerna lite, optimera menyer för PCn och vrida upp de grafiska detaljerna.

Detta är bara lama ursäkter för att få krama ur lite pengar ur PC-marknaden utan att dra ur tummen ur arslet.

Medlem

De arbetar verkligen hårt för att göra så många människor arga som möjligt. Först förvandlar de ett skräckspel till GoW, sen säger dom att de vill ha in spelare som är vana vid mobilspel och mikrotransaktioner, och nu säger de att de inte ens tänker optimera spelet för PC.

Herregud.

Medlem
Skrivet av TIPP_X:

Med andra ord* skulle det vara

Pro tip. Använd "Redigera" så slipper du spamma.

OnT: Först blev jag sur, sen blev jag lite (notera: LITE) mer förstående.

Jag tänker såhär:
Om nu spelet fortfarande blir bra, och det är lika bra till alla plattformar. Då har dem egentligen inte förlorat någonting. Skulle det vara så att spelet får såpass stora skillnader att de påverkar spelupplevelsen mellan plattformar (vilket jag antar är deras anledning) skulle det inte tas emot bra av konsumenter.

Dessutom ger det upphov till det vissa användare på FZ.se älskar att skrika ut: "Min dator för 15 000+ som jag uppgraderar flera gånger om året klarar att 'maxa' allt och så måste jag leva med att konsolmarknaden håller tillbaka mina spel."


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Vi vill inte göra ett bra spel, för det vore orätvist?

Skribent

Fast... många konsolspel ser ju rätt mycket fräschare ut med lite AA och 1080p. Känner mig rätt lugn ändå.

Bara det inte blir som COD: Blops 2, som ser ut som en överkörd apa på högsta inställningarna.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Fast... många konsolspel ser ju rätt mycket fräschare ut med lite AA och 1080p. Känner mig rätt lugn ändå.

Bara det inte blir som COD: Blops 2, som ser ut som en överkörd apa på högsta inställningarna.

Det håller jag med om, samt bättre flyt är ju också en ganska trevlig fördel man får på PC trots direkta portar. Jag hoppas mest på att dom åtminstone får rätt på kontrollerna, så man har valet att spela det med annat än handkontroll om man så önskar.

Jag avvaktar med köp tills jag läst recensioner och kollat in lite klipp på detta.

Lägger dom ingen tid på att få det att fungera bra på PC så lägger jag inte mina pengar på spelet förren det sjunkit i pris, svårare än så är det inte


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem
Skrivet av aolbain:

Vi vill inte göra ett bra spel, för det vore orätvist?

Halmgubbe?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Jag tycker summeringen är ofullständig. Det borde även stå:

3. Det kommer bli en action-rökare


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Äckel konsoler. Vad är det för fel på att göra ett riktigt bra spel för pc och skala ner och göra det sämre till konsolerna istället.
Nä just det, så svårt att göra något bra från start. Ska ju ut så fort som möjligt så patchar man till spelet efterhand så det blir okej och släpper lite dlc som man kan köpa till. Faan vad denna marknaden har blivit usel.

Medlem

Avbokat!

Jag var lite tveksam när dom sa att spelet skulle ha mikrotransaktioner men tänkte att det kanske inte gör så mycket, men nu när dom kommer med en sån jävla dum ursäkt som denna så förtjänar dom inte mina pengar, hur bra spelet än är. Är det så pass bra att man bara måste spela det så kan jag lika gott vänta tills priset har halverats.

Medlem

Är dom så jädra dumma så. Köpte det förra men denna gång tänker jag spara på pengarna och spela spelet ändå.... MOHAHAHAHHAHHAAHAHAHHHAHAH, typ.

Medlem

Sålänge spelet flyter på bra på pc så är jag "nöjd" men lite mer kärlek behövs det till för att ens tänka på att införskaffa DS3.

Medlem

Jag tror jag kommer lira det på PC iaf.
Har DS1 + 2 på PS3 och DS2 även på PC (typ 20 spänn betalade jag) och det ser bättre ut på PC än på PS3 iaf samt att lirar man med handkontroll så blir det samma upplevelse.


signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

Medlem

Skulle det vara godtagbart argument? När jag köper ett PC spel förväntar jag mig att det är den bästa versionen för det finns inga ursäkter för att så inte skulle vara fallet.

Medlem

ja fyfan va uselt,, vadå vill man spela det på konsoll så ska man men inte fan ska pc spelare lida och få samma kassa grafiktexturer är ju bara löjligt.

Medlem

Detta är som att inte göra laktosfri mjölk bara för att laktosintoleranta ska ha samma standard som vanliga mjölkdrickare.

Skriv svar