Därför kommer inte Tomb Raider till Wii U
Noah Hughes berättar varför Tomb Raider inte kommer till Wii U.
#crystal-dynamics, #tomb-raider, #nintendo
Det tidigare receptet för multiplatformspel gick ju ut på att byta ut knapptryck mot att skaka på kontrollen när man gjorde Wii-versionen, funkar inte det längre?
Trevligt att iallfall en utvecklare verkar tycka det är viktigt att göra spelen ordentligt anpassade till respektive plattform.
Det är ju trist om det ska bli så att utvecklare avstår från Wii U på grund av prestationsångest vad gäller att använda GamePaden på ett smart sätt.
Det är även lite trist om spelkritiker ska såga en utmärkt konvertering av ett spel till WIi U endast för att spelet inte använder sig av GamePaden på ett vettigt sätt.
"Därför kommer inte Tomb Raider till Wii U" - För att ingen vill ha skiten ändå. WiiU, jävla tramskoncept. Det var inte fräckt/användbart på Dreamcast och det är inte fräckt/användbart på WiiU.
Tycker det är du som tramsar. Wii U har ju dessutom sålt helt okej, så du har både fel i att ingen vill ha den och skriver trams vad gäller anledningen till att ingen skulle vilja ha den. Att ens jämföra en pytteliten svartvit VMU-skärm (Virtual Memory Unit - Dreamcasts minneskort med några knappar och liten skärm som kunde kopplas in i dess gamepads men även fungerade (nåja) som fristående konsol) med jättelåg upplösning med Wii U:s GamePad, det är som att jämföra...Äpplen med päron.