Hårresande demo från Squeenix framtidsmotor

Robot
Hårresande demo från Squeenix framtidsmotor

Spana in tre filmklipp där Square Enix kommande grafikmotor Luminous Engine visar upp saker som faktiskt får håret att resa på sig. Och skägget också för den delen.

#square-enix


Medlem
Hårresande demo från Squeenix framtidsmotor

Jatack?

Medlem

Med risk att framstå måttligt omogen, men det här är nog ett utav det få tillfällen då jag kan anse att

går att applicera

Medlem
Medlem

Är äntligen limhårets tid förbi? Kommer kläder och annat animeras med gravitation det med? Verkar minst sagt intressant, och jag börjar känna mig gammal om detta är vad vi kommer att få se ingame inom en snar framtid.

Medlem

Har bara ett "ord" som kan beskriva det jag ser, WOWWWWE!!!:-O


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Inaktiv
Skrivet av Farris:

Med risk att framstå måttligt omogen, men det här är nog ett utav det få tillfällen då jag kan anse att
.....
går att applicera

Gällde det första filmen då eller?

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av Farris:

Med risk att framstå måttligt omogen, men det här är nog ett utav det få tillfällen då jag kan anse att
.....
går att applicera

Gällde det första filmen då eller?

Hahha, menade mest bara i allmänhet
Då motorn ser magnifik ut

Medlem

Säkerligen en grym motor men spelar noll roll om inte storyn och musiken håller måtten.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem
Skrivet av MiLeS:

Säkerligen en grym motor men spelar noll roll om inte storyn och musiken håller måtten.

Det är bra, man ska inte vara glad i onödan.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Inaktiv
Skrivet av Farris:
Skrivet av Buio:

Gällde det första filmen då eller?

Hahha, menade mest bara i allmänhet
Då motorn ser magnifik ut

Absolut, blir spännande att se vad de kan producera med den.

Medlem

Med tanke på att spelen bara blir mer och mer fördummade så är det ju tur att det ser bra ut iaf. Som med allt annat bara yta noll innehåll. Idiocracy är snart verklighet...


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

allt är endå bara snott ifrån valve inget eget tänk.

Precis som alla andra företag förutom unreal engine.

cant wait until source engine v2.

får denna och crytek att vara ett skämt.

Medlem

Gubben fick dreadlockat skägg, bruden fick det hett om öronen och ett misstänkt flygande spaghettimonster - alltihopa i realtime.

Jag är helt såld på den här motorn.

Skrivet av FuzioN:

allt är endå bara snott ifrån valve inget eget tänk.

Precis som alla andra företag förutom unreal engine.

cant wait until source engine v2.

får denna och crytek att vara ett skämt.

Ingen kan vara så här okunnig på allvar. Så, underhållande trams! Tre av elva smultron i betyg

Medlem

När sådant där kommer till PC kommer min 460GTX köra jailbreak på datorchassi och gömma sig :/


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Medlem
Skrivet av FuzioN:

allt är endå bara snott ifrån valve inget eget tänk.

Precis som alla andra företag förutom unreal engine.

cant wait until source engine v2.

får denna och crytek att vara ett skämt.

Mer fanboy kan ingen vara

vad ska square med denna motorn till? De släpper väl bara spel till typ vita och sådana grejer nu för tiden (förutom primära FF serien). Om de tar 4 år på sig att göra ett spel med den så kommer den ändå vara oupdaterad.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Inaktiv

Problemet är ju att Square väldigt ofta gör MYCKET snygga spel, men innehållsmässigt så suger spelen så jävla mycket k*k att det är pinsamt :P. Hoppas de släpper in andra utvecklare också som kan använda detta.

Knappast troligt men man kan ju hoppas.

Medlem
Skrivet av Sniper_Nr1:

När sådant där kommer till PC kommer min 460GTX köra jailbreak på datorchassi och gömma sig :/

Tekniskt sätt så körs det ju redan på PC, Agni demo:et visades ju upp på en i7 med ett 680GTX under E3.

Medlem

Det klia i skägget när jag såg detta här

Medlem

Tänk er detta i kombination med OcularRift!
Kommer bli helt galet!

Medlem

1 "miljard" polygoner till 5% av modellen
resterande 95% får försöka se fina ut sina gamla vanliga par tusen polys.. lite synd, men krullskägg eju kul iaff.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av Fnoskar:

Tänk er detta i kombination med OcularRift!
Kommer bli helt galet!

Den heter Oculus Rift, men ja, det skulle bli galet grymt

Medlem

Japanerna har alltid varit bra på att skriva väloptimerad kod tycker jag.

Ta bara Resident Evil 5, Devil May Cry 4, Lost Planet, med mera. Flyter hur bra som helst även på äldre datorer och ser riktigt bra ut.

Medlem

Sagan om Skägget : Den Gömda Pingisbollen

Det är bra, nu gör ni så att motorn kan skapa karaktärer med slumpmässiga inställningar så får vi skapligt god variation.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Skjuludde:
Skrivet av FuzioN:

allt är endå bara snott ifrån valve inget eget tänk.

Precis som alla andra företag förutom unreal engine.

cant wait until source engine v2.

får denna och crytek att vara ett skämt.

Mer fanboy kan ingen vara

fanboy för jag säger faktum?

Du är medveten om att source engine vart ljusår före alla andra grafik mässigt och i physix? dom anlitade hacker för att sno deras ideer.

några år senare kom dom med ny som inte vart mycket bättre Source engine kommer få detta att se ut som ett skämt.

ända som är bra och unikt är hår detalj och physixen dock kan jag garantera dig det kmr inte se så bra ut ingame som här

Medlem
Skrivet av Sniper_Nr1:

När sådant där kommer till PC kommer min 460GTX köra jailbreak på datorchassi och gömma sig :/

Men snälla du, det finns redan mer avancerade spel till PC.
Mafia 2 t ex stoltserar med full PhysX lösning.

Sedan, det är jävla stor skillnad på vad de visar i ett demo jämfört med vad som kan användas i ett spel. Sure, i filmen här kan man fastna med skägget i brevlådan, men om skägghelvetet suger åt sig 90% av resurserna i konsollen är det oanvändbart. Vilket är och kommer alltid att vara konsollernas akilleshäl, de har helt enkelt inte overheadkapaciteten som en PC har.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av FuzioN:

allt är endå bara snott ifrån valve inget eget tänk.

Precis som alla andra företag förutom unreal engine.

cant wait until source engine v2.

får denna och crytek att vara ett skämt.

Du borde sluta hänga här och ägna dig åt läxläsning istället. Fy fan vad dålig svenska du skriver.

Du lilla agressiva mäniska jag lider nämligen utav dyslexi som är en vanlig åkomma ifrån damp, som jag även är diagnostisierad i sedan åldern av 8a, om du vill så kan jag faxxa eller maila över.

Vart glad du ej är född med detta.

och vad tillförde du diskutionen eller angående detta?
ingenting, zip,zero,nada.

Konstigt att alla som skriver dåligt lider av dyslexi.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av FuzioN:

allt är endå bara snott ifrån valve inget eget tänk.

Precis som alla andra företag förutom unreal engine.

cant wait until source engine v2.

får denna och crytek att vara ett skämt.

Du borde sluta hänga här och ägna dig åt läxläsning istället. Fy fan vad dålig svenska du skriver.

Du lilla agressiva mäniska jag lider nämligen utav dyslexi som är en vanlig åkomma ifrån damp, som jag även är diagnostisierad i sedan åldern av 8a, om du vill så kan jag faxxa eller maila över.

Vart glad du ej är född med detta.

och vad tillförde du diskutionen eller angående detta?
ingenting, zip,zero,nada.

Konstigt att alla som skriver dåligt lider av dyslexi.

Huruvida han har det eller ej är dock oväsentligt i det långa loppet.
Han är ytterst dedikerad till allt som är Valve av allt att tyda.
Inte första gången han börjat predika om hur Valve varit först, sålt mest, är bäst och förmodligen nått Andromeda med raketen Newell III men har bara valt att inte berätta om det. Troligtvis finns även botemedlet mot AIDS, cancer och andra farsoter gömda i Gabe's källare

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av FuzioN:

allt är endå bara snott ifrån valve inget eget tänk.

Precis som alla andra företag förutom unreal engine.

cant wait until source engine v2.

får denna och crytek att vara ett skämt.

Du borde sluta hänga här och ägna dig åt läxläsning istället. Fy fan vad dålig svenska du skriver.

Du lilla agressiva mäniska jag lider nämligen utav dyslexi som är en vanlig åkomma ifrån damp, som jag även är diagnostisierad i sedan åldern av 8a, om du vill så kan jag faxxa eller maila över.

Vart glad du ej är född med detta.

och vad tillförde du diskutionen eller angående detta?
ingenting, zip,zero,nada.

Konstigt att alla som skriver dåligt lider av dyslexi.

vadå alla? jag ser att andra här skriver relativt dåligt här med men inte hoppar jag på dom jag kan iaf läsa eller ta mig såfall tiden att förstå vad dom skriver.

Det är iaf kul när mäniskor som du hoppar på folk och sedan dessutom säger alla som skriver dåligt säger dom har dyselexi som ursäkt, vilket är helt befängt.

Men idioter som dig är inte lönt att prata med sjunker bara till deras nivå tack och hej ha en fortsatt trevlig tisdag.

12
Skriv svar