Frostbite kommer till Mac OSX

Robot
Frostbite kommer till Mac OSX

Det verkar som Mac-ägare kommer kunna ta del av Frostbite-upplevelsen.

#dice, #battlefield-3, #battlefield-4


Medlem
Frostbite kommer till Mac OSX

Trevligt med mer konkurrens bland operativsystemen, det kan bara gynna konsumenten.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

En OpenGL-version alltså? Linux, please!

Medlem

Inte en dag försent

Medlem

Lite sent då Apple skiter i sina datorer och bara fokuserar på telefoner och lekplattor.

Inaktiv

Kul. Fungerar ju inte ens ordentligt på Windows.

Lycka till hursom!

Medlem

Spelar folk på Mac?


signatur

Corsair TX 850W PSU | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | i5 2500K @3.40Ghz | 2x Corsair VengeanceLP DDR3 CL9 4GB @1600Mhz | MSI R6950 2GB TF III OC CFX

Medlem

Bf4 exklusivt till iphone.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Skrivet av Blomman1337:

Spelar folk på Mac?

Tro det eller ej, ja. Steam och App Store har faktiskt ett ganska brett utbud.


signatur

Xd

Medlem

Skippa mac å kör linux?

Medlem

Verkar som vissa missar lite i läsförståelse. Nyheten säger att frostbite kommer till osx, handlar inte om vilket os som är bäst till spel osv. utan just det faktum att vi som utav en eller annan anledning äger en mac också kommer få ta del utav nya titlar från visa spelmakare.

phi
Medlem
Skrivet av Ztreek:

Skippa mac å kör linux?

För liten marknad.

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av Ztreek:

Skippa mac å kör linux?

För liten marknad.

Marknaden finns om spelen faktiskt börjar utveckla där.. jag hade aldrig tvekat om BF3 kom till Linux.

phi
Medlem
Skrivet av Blomman1337:

Spelar folk på Mac?

Varför skulle folk inte spela på en Mac? Allt du kan spela på en PC kan du spela på en Mac om du vill och orkar köra windows. Utbudet är så klart sämre för OSX men det ökar för varje dag som går och det finns anledning till varför utvecklare börjar utveckla för OSX också.

Så om jag ska vara ärlig så var det en ganska korkad fråga.

phi
Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av phi:
Skrivet av Ztreek:

Skippa mac å kör linux?

För liten marknad.

Marknaden finns om spelen faktiskt börjar utveckla där.. jag hade aldrig tvekat om BF3 kom till Linux.

Vi får hoppas på att Valve rör om i den grytan här framöver då. Jag om någon hade blivit glad av att slippa Windows helt och hållet till förmån för Linux och OSX.

Medlem

Det som begränsar spel på Mac nu idag är väl att Mac byggs rätt slutet i en förvald hårdvara hos Apple, det enda som kan prestera någorlunda som en topp high-end PC är väl en Mac Pro, där du kanske kan byta ut grafikkortet o stoppa i lite kraftigare minnen o möjligtvis (är osäker) byta CPUn.

Alla de andra typerna av Mac är ju inte direkt optimerade när det gäller kylning till/och spel.

Medlem

GLÄDJEDANSEN!!

Medlem

Mycket trevligt detta, mer frihet i val av plattform i framtiden förhoppningsvis sett över hela spelmarknaden, i och med att fler och fler börjar utveckla till multiplattform även till PC.

Det finns till skillnad från för ett par år sen en rätt så stor mängd spel kompatibla med OSX (och Linux med för den delen). Åtminstone hälften av de spel jag har på Steam fungerar även på min Mac (dock är det i nuläget mest indiespel, de flesta storspelen är i princip PC- och konsolexklusiva än så länge).

Medlem
Skrivet av Blomman1337:

Spelar folk på Mac?

Trångsynt kommentar.

Min huvuddator är en Hackintosh med Nvidia GTX 670 och om BF3 kommer till OSX så kan jag äntligen radera Windowspartitionen...

iMac har dessutom Nvidia 675GTX Mobile som är mer än kapabel att lira krävande spel.

Geeks Gaming

Saken är den att hade fler spel varit i openGL så hade spelen haft mycket bättre prestanda. DX är jätte begränsat när det gäller rendera saker.
Är bara att till exempel jämföra Source VS typ CoD spel. Även på en "bra" dator så kommer du ha dålig fps(Kan också bero på att dom är kassa på att fixa deras motor.)
Medans Source låt oss säga CS:GO /Portal 2 så ser det mycket snyggare ut, du har fysik och man kan köra på högsta grafiken och har extremt bra fps.

Så openGL är framtiden enligt mig.
Eller så tycker jag dom ska göra en ny mer universal openGL

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av phi:
Skrivet av Ztreek:

Skippa mac å kör linux?

För liten marknad.

Marknaden finns om spelen faktiskt börjar utveckla där.. jag hade aldrig tvekat om BF3 kom till Linux.

Vad är det som är så speciellt med Linux?

Medlem
Skrivet av rewoX:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av phi:
Skrivet av Ztreek:

Skippa mac å kör linux?

För liten marknad.

Marknaden finns om spelen faktiskt börjar utveckla där.. jag hade aldrig tvekat om BF3 kom till Linux.

Vad är det som är så speciellt med Linux?

1. gratis
2. öppen platform

Tänk dig att Windows är vad iOS är i mobilmarknaden.
medan Linux är som Android.

Operativsystemet sägs vara betydligt smidigare också så fort man har lärt känna det, bättre prestanda har jag också hört, kräver mindre ram, processor m.m

Linux är jättestort inom Indie, har hört någon statistik att mer än 40% av alla Indie bundle's är sålda till just Linux, sedan kommer faktiskt tro det eller ej, Mac, till sist PC.

Fler och fler intresserar sig av linux, det är inte bara svettiga hackers som sysslar med det längre.. fler och fler spel kommer, fler och fler VILL att spel ska komma.

Medlem
Skrivet av rewoX:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av phi:
Skrivet av Ztreek:

Skippa mac å kör linux?

För liten marknad.

Marknaden finns om spelen faktiskt börjar utveckla där.. jag hade aldrig tvekat om BF3 kom till Linux.

Vad är det som är så speciellt med Linux?

Kräver betydligt mindre resurser. Problemet med Windows är att det skapar för mycket overhead, dvs stoppar hårdvaran från att prestera som det kan/bör göra egentligen. Lägg sedan till DirectX på det så har man en väldigt röra.

Medlem

släpp skiten till Android istället!


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

phi
Medlem
Skrivet av Cindori:
Skrivet av Blomman1337:

Spelar folk på Mac?

Trångsynt kommentar.

Min huvuddator är en Hackintosh med Nvidia GTX 670 och om BF3 kommer till OSX så kan jag äntligen radera Windowspartitionen...

iMac har dessutom Nvidia 675GTX Mobile som är mer än kapabel att lira krävande spel.

Jag sitter med den nyaste 27" iMac:en med ett Geforce GTX 680MX (som är runt 30-40% snabbare än GTX 675MX) och det presterar i klass med ett GTX 660ti på dom flesta punkterna. Så det är absolut inget dåligt grafikkort om man ser till att det faktiskt är tillverkat för laptops.

Medlem
Skrivet av Joavels:

Lite sent då Apple skiter i sina datorer och bara fokuserar på telefoner och lekplattor.

Insatt much? nooooot

Medlem

Hade mac förut och hade det inte varit för bristen på många bra spel hade jag aldrig någonsin gått tillbaks till windows. Ju mer spel som kommer till mac desto bättre för då kanske jag snart slipper windows (drömma kan man).

Medlem

Härligt, även om jag inte gillar Mac så ser jag detta som något positivt, kul gör alla Mac ägare
Man kan alltid hoppas att om fixar en Linux version i framtiden också:)

Medlem
Skrivet av Ellakk:

Bf4 exklusivt till iphone.

Eller PC-portning från iPhone, fast å andra sidan lär ju COD vara först med det

Medlem
Skrivet av Friberg:

En OpenGL-version alltså? Linux, please!

+1


signatur

------------------------------
youtube.com/rhozac

1
Skriv svar