Miyazaki: "Vill inte se Dark Souls 8"

Robot
Miyazaki: "Vill inte se Dark Souls 8"

Mannen bakom Dark Souls ser fram emot att göra varmare spel och tycks lämna Dark Souls bakom sig: "Jag vill ha nya sätt att uttrycka mig".

#dark-souls-ii, #demons-souls, #dark-souls


Medlem
Miyazaki: "Vill inte se Dark Souls 8"

Många Souls fans, mig själv inkluderat är oroliga över Miyazaki frånvaro och hur det kommer påverka 2an. Men jag håller med honom här. Jag vill heller inte se ett Dark Souls 8 som förmodligen då hunnit bli urvattnat och tråkigt.
Men jag vill absolut att det fortsätts göra spel i Souls-seriens anda. De utgör en fantastisk liten nisch inom spelvärlden

Medlem

Dark soul är blad det bästa rollspel jag har spelat, perfekt gjord spel. Men givit viss håller man med honom, och jag ser väldigt fram emot om han gör varmare omgivna spel. Kanske light soul
Nej tack vem vill se Dark-soul 8? Då tror jag spelet är ut tjatat och rätt så tråkigt.
Håller med dig där Typhor


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

Jag älskar båda Souls-spelen och ser gärna några uppföljare till, men att han inte vill se Dark Souls 8 känns riktigt bra att veta. Jag ser hellre att han tar sina idéer till andra IP:n i stället.

Idag känns det som att många spelutvecklare är för rädda att lämna en guldgruva i försök om att finna en diamantgruva i stället. Förr var det vanligare att man tog själva grundidén från ett lyckat spel och skapade något nytt. Wolfenstein blev Doom som i sin tur blev Quake, Populous blev Black & White. Nu på senare tid så har vi sett spel som ICO bli Shadow of The Colossus. Thatgamecompany har satsat på avkopplingskonceptet där Flow blev Flower och sen skapades Journey utefter vad man hade lärt sig av dom tidigare spelen.

Activision och EA skulle aldrig överge COD och BF för att ge plats för något nytt och fräscht, utan i stället pumpar dom ut samma spel år efter år med nytt innehåll som tidigare gick under namnet expansion och såldes för 200kr i stället för 5-600kr.

Medlem

Ja, en del utvecklare verkar ju förstå konceptet om att sluta när man är på topp medan andra fortsätter så länge att spelserien inte minns för när den var skitbra utanför skiten på slutet.

Medlem

Dark Souls VI - helt okej
Dark Souls VII - JAAA tack! Bland de bästa spelen genom tiderna.
Dark Souls VIII - Mja, det klarar jag mig utan
Dark Souls IX - JAAA tack!
Dark Souls X - Ja tack, grymt spel!
Dark Souls IX - Nej inget MMO tack.
Dark Souls XII - Hmm, börjar blir lite sådär nu
Dark Souls XII-2 .. nja nu räcker det.

Dark Souls Versus låter som ett bra alternativ också.

Medlem

Bra. Att mjölka varumärken har väl aldrig varit en bra ide...

Medlem

Fast jag tycker dom ska ta tillvara på sin säregna stil, det är inte många som gör bra svåra och mörka spel. Behöver inte vara just Dark Souls men det vore tråkigt om dom byter inriktning och börjar göra mer generiska spel.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Jag älskar båda Souls-spelen och ser gärna några uppföljare till, men att han inte vill se Dark Souls 8 känns riktigt bra att veta. Jag ser hellre att han tar sina idéer till andra IP:n i stället.

Idag känns det som att många spelutvecklare är för rädda att lämna en guldgruva i försök om att finna en diamantgruva i stället. Förr var det vanligare att man tog själva grundidén från ett lyckat spel och skapade något nytt. Wolfenstein blev Doom som i sin tur blev Quake, Populous blev Black & White. Nu på senare tid så har vi sett spel som ICO bli Shadow of The Colossus. Thatgamecompany har satsat på avkopplingskonceptet där Flow blev Flower och sen skapades Journey utefter vad man hade lärt sig av dom tidigare spelen.

Activision och EA skulle aldrig överge COD och BF för att ge plats för något nytt och fräscht, utan i stället pumpar dom ut samma spel år efter år med nytt innehåll som tidigare gick under namnet expansion och såldes för 200kr i stället för 5-600kr.

Det är utvecklare/utgivare som vågar satsa på nya saker som för spelen framåt. Giganter som EA, Activision och Ubisoft däremot tycker jag för den tillbaks till en tid då arkadspel var populära. Hade spelen inte utvecklats till vad de är idag tvivlar jag starkt på att jag hade köpt så många spel som jag ändå gjort, jag hade nog tröttnat väldigt fort.

Medlem

"Jag vill inte se Dark Souls 8 komma ut. Det är inte det som är grejen. Det handlar mer om: "Vad vill fansen ha?" men om fansen vill ha dark souls 8 då måste han göra det

Medlem
Skrivet av Raleishi:

"Jag vill inte se Dark Souls 8 komma ut. Det är inte det som är grejen. Det handlar mer om: "Vad vill fansen ha?" men om fansen vill ha dark souls 8 då måste han göra det

Tror inte fansen vill ha ett spel om utvecklaren själv inte längre känner sig motiverad att göra ett nytt spel baserat på samma IP. Jag själv skulle till exempel inte vara intresserad av Wasteland 2 eller Elite : Dangerous om jag inte såg att utvecklaren verkligen brinner för det. Hade Braben inte visat sin passion hade jag nog inte donerat pengar och samma sak med Star Citizen eller Godus. Passionen måste finnas där annars riskerar det att bli ännu ett spel i mängden och det tror jag varken utvecklaren eller fansen vill.

Inaktiv
Skrivet av Lasrod:

Dark Souls VI - helt okej
Dark Souls VII - JAAA tack! Bland de bästa spelen genom tiderna.
Dark Souls VIII - Mja, det klarar jag mig utan
Dark Souls IX - JAAA tack!
Dark Souls X - Ja tack, grymt spel!
Dark Souls IX - Nej inget MMO tack.
Dark Souls XII - Hmm, börjar blir lite sådär nu
Dark Souls XII-2 .. nja nu räcker det.

Dark Souls Versus låter som ett bra alternativ också.

"Dark Souls X - Ja tack, grymt spel!"

Nej tack.

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Dark Souls VI - helt okej
Dark Souls VII - JAAA tack! Bland de bästa spelen genom tiderna.
Dark Souls VIII - Mja, det klarar jag mig utan
Dark Souls IX - JAAA tack!
Dark Souls X - Ja tack, grymt spel!
Dark Souls IX - Nej inget MMO tack.
Dark Souls XII - Hmm, börjar blir lite sådär nu
Dark Souls XII-2 .. nja nu räcker det.

Dark Souls Versus låter som ett bra alternativ också.

Dark Souls the Movie
Dark Souls the Movie 1
Dark Souls the Movie 2
Dark Souls the Movie 3
Dark Souls the Movie 4
Dark Souls the Movie 5

Haha märkte nu att det var Final Fantasy där du bara hade bytt till Dark Souls

Medlem

Måste säga att jag inte brytt mig om detta spel pga den legendariskt dåliga pc-porten men köppte det nu på greenmangaming för 100 kr i samband med att jag skaffade 360-kontroll till datorn. Jag måste säga att med handkontroll är spelet faktiskt riktigt trevligt och med lite moddar ser det till och med bra ut.

1
Skriv svar