9 minuter från The Elder Scrolls Online

Medlem

verkar intressant faktiskt spelar skyrim just nu men vet inte om jag kommer köpa det har blivit less på mmo-genre inte för att spelen som kommit varit dåliga men dem slukar så mycke tid för andra spel.

Medlem

När ska någon våga göra något nytt MMO, inte samma tråkiga upplägg som alla som redan finns.

Medlem
Skrivet av Johan3043:
Skrivet av Skelögd:

Är dom smarta så har dom ingen månadskostnad. Har dom månadskostnad så blir det det vanliga: ZOMG 2 MILJONER SPELARE VID SLÄPP OMFG BÄST GAME EVAR!!!!11

3 veckor senare: lol omg this game sucks lol ima go back to wow now))))))

6 månader senare på fz: "Skaparna av TES online går i konkurs".

Det där händer ju mest med spel som har värdelös end content. Typ som SWTOR tex Ska ett spel ha månadskostnad så får de ju uppdatera det med ny och bra content regelbundet. P2P modellen är det inget fel på, det är bara utvecklarna som inte kan förstå att om man betalar i månaden så vill man ha något för det också.

Äntligen någon som ser det från den ljusare sidan istället för att bara kommentera "månadsavgiften är bajs, bla bla bla <insert whine>".

Puss på dig.

Medlem

Min största rädsla är att detta gör för Elder Scrolls vad WoW gjorde för Warcraft, dödade de föregående serierna.
Oavsett om ESO blir framgångsrikt eller inte så har de gjort hela tamriel så det finns alltid något att referea till om Bethesda gör ett nytt Elder Scrolls RPG

Medlem
Skrivet av Krofinzki:

Om det inte är FPS så blir det en besvikelse för alla Elder Scroll fans.

Man ska visst kunna välja mellan 3 inställningar. 1) 1st person. 2) 3rd person a la Resident Evil, dvs snett från sidan. 3) Klassisk MMO 3rd person.

Medlem

Det är tur att dom gör TES VI separat, i jämförelse med detta i alla fall. Om dom streamline:ar VI ytterligare är det såklart ett minus i min bok. Galet att Online kommer anses canon gällande lore dock.

Medlem
Skrivet av skauninG:

Ser ju häftigt ut och så.. men fan, hade varit sååå coolt med FPS combat istället.

Har dom inte sagt att man kommer kunna gå in i FPS mode, TPS mode och stardad mmo viewen? tyckte dom sa det i någon intervju och att en som spelat alfan hade sagt att det var så i det testet.

Medlem
Skrivet av soderkvist:
Skrivet av Morganrone93:

Hoppas verkligen att de har fattat att ingen vill ha månadskostnader längre..

Jag betalar gärna för kvalitet men jag försvinner vid första tecknet på microtransaktioner.

skulle det vara kosmetiska saker man köper via microtransaktioner så har jag inget emot det. Men om dom skulle få för sig att man kan köpa ruggigt bra vapen m.m så blir det ett stort nej. Jag är egentligen emot månadskostnad men skulle det bli så attd dom har det behöver det inte kosta ca 160 kr i månaden som wow gör. Det blir dyrt i längden när man är arbetslös för tillfället.

12
Skriv svar