Händer det saker kring Uncharted?

Robot
Händer det saker kring Uncharted?

Graham McTavish som gjort rösten till bland annat Charlie Cutter i Uncharted 3 har twittrat.

#uncharted-3-drakes-deception


Medlem
Händer det saker kring Uncharted?

Ge mig ett till Uncharted!

Medlem

Då Naughty Dogs ena team inte visat någonting sedan Uncharted 3 så borde det väl vara rimligt att röstskådisar kommer in ungefär nu så kommer spelet om ca ett år, eller?

Medlem

Förstår inte varför folk gillar Uncharted så mycket. Köpte 1:an och 2:an men blev inte speciellt imponerad. Alldeles för mycket tråkigt skjutande och überlätta semipussel för min smak. Skulle ha varit riktigt coolt om det var större fokus på just pussel och utforskande... istället för B-action.

Men det är bara min åsikt...

Medlem

Härligt om så är fallet. Ett nytt Uncharted i samband med Ps4:ans släpp månne?

Medlem

Skall ta mig an Uncharted trilogin sen! Verkar skit awesome.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

ZF
Medlem
Skrivet av izayoi:

Förstår inte varför folk gillar Uncharted så mycket. Köpte 1:an och 2:an men blev inte speciellt imponerad. Alldeles för mycket tråkigt skjutande och überlätta semipussel för min smak. Skulle ha varit riktigt coolt om det var större fokus på just pussel och utforskande... istället för B-action.

Men det är bara min åsikt...

det är tänkt som en modernare Indiana Jones, så alla pussel svårare än "tryck på sten som ser avvikande ut" eller "elda upp rep med motvik" vore ju ganska kontraproduktiva.

men i åsikt håller jag med lite, skjutandet blev bara ett arbete till slut och pusslen bara meningslösa hinder på en bana som stoppade framfarten ungefär lika bra som ett hinder på en hinderbana. ..err, ja.

Skribent

Uncharted 4 till Playstation 4.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

hoppas på mer äventyr med nate och sully <3


signatur

Blessed by father Nurgle this one has been!

Medlem
Skrivet av izayoi:

Förstår inte varför folk gillar Uncharted så mycket. Köpte 1:an och 2:an men blev inte speciellt imponerad. Alldeles för mycket tråkigt skjutande och überlätta semipussel för min smak. Skulle ha varit riktigt coolt om det var större fokus på just pussel och utforskande... istället för B-action.

Men det är bara min åsikt...

Håller också med dig, köpte 1an och 2an pga hypen men känner inte direkt för att testa 3an

Medlem

Mer Uncharted är aldrig fel


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av ZF:
Skrivet av izayoi:

Förstår inte varför folk gillar Uncharted så mycket. Köpte 1:an och 2:an men blev inte speciellt imponerad. Alldeles för mycket tråkigt skjutande och überlätta semipussel för min smak. Skulle ha varit riktigt coolt om det var större fokus på just pussel och utforskande... istället för B-action.

Men det är bara min åsikt...

det är tänkt som en modernare Indiana Jones, så alla pussel svårare än "tryck på sten som ser avvikande ut" eller "elda upp rep med motvik" vore ju ganska kontraproduktiva.

men i åsikt håller jag med lite, skjutandet blev bara ett arbete till slut och pusslen bara meningslösa hinder på en bana som stoppade framfarten ungefär lika bra som ett hinder på en hinderbana. ..err, ja.

Fast det gäller ju all spelmekanik egentligen. Oavsett vad man spelar så har man oftast ett mål och spelets uppgift är att lägga ut hinder så att man inte kommer dit hur lätt som helst.

Skillnaden är ju att med ett bra spel är berättande och karaktärer så pass viktiga att de håller uppe illusionen att det är mer på spel än hinder på vägen till ett mål. Det är just detta jag tycker om med Uncharted. De är så härligt välberättade, inga laddningstider, så cinematiskt att man inte behöver tänka så mycket som ett spel, utan det gäller bara att hoppa på och njuta.

Medlem

Kan inte annat än att hålla med oscarstegland.

Även om själva mekaniken i spelen inte är något extraordinärt så är berättandet, karaktärer, röstskådespelare och hela den cinematiska känslan bland det bästa som gjorts i spelvärlden i mina ögon.

Men allt faller väl på personliga smaker.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

NaughtyDogs hantering av problemen med UC3 var ett starkt skäl att jag gjorde mig av med PS3.

Folk sitter där med sina omstartande PS3 och dom gör inte ett skit.

Men spelade 1an o 2an och hade mycket trevlig speltid med dessa.

Inaktiv

Vi lär nog inte se mer uncharted utan en helt ny spelserie till nästa generation om man ska se tillbaka på lite tidigare spel de gjort så startar dem alltid något nytt

Chrashbandicoot ps1

Jack&Daxter ps2

Uncharted ps3

ZF
Medlem
Skrivet av oscarstegland:
Skrivet av ZF:
Skrivet av izayoi:

Förstår inte varför folk gillar Uncharted så mycket. Köpte 1:an och 2:an men blev inte speciellt imponerad. Alldeles för mycket tråkigt skjutande och überlätta semipussel för min smak. Skulle ha varit riktigt coolt om det var större fokus på just pussel och utforskande... istället för B-action.

Men det är bara min åsikt...

det är tänkt som en modernare Indiana Jones, så alla pussel svårare än "tryck på sten som ser avvikande ut" eller "elda upp rep med motvik" vore ju ganska kontraproduktiva.

men i åsikt håller jag med lite, skjutandet blev bara ett arbete till slut och pusslen bara meningslösa hinder på en bana som stoppade framfarten ungefär lika bra som ett hinder på en hinderbana. ..err, ja.

Fast det gäller ju all spelmekanik egentligen. Oavsett vad man spelar så har man oftast ett mål och spelets uppgift är att lägga ut hinder så att man inte kommer dit hur lätt som helst.

Skillnaden är ju att med ett bra spel är berättande och karaktärer så pass viktiga att de håller uppe illusionen att det är mer på spel än hinder på vägen till ett mål. Det är just detta jag tycker om med Uncharted. De är så härligt välberättade, inga laddningstider, så cinematiskt att man inte behöver tänka så mycket som ett spel, utan det gäller bara att hoppa på och njuta.

fast nu var det ju lite det jag menade, pusslen är inga hinder för att UC inte är ett pusselspel och verkligt svåra sådana hade hindrat det där hoppa och njuta du pratar om. jag tror knappast nån som gillar Indy hade velat ha nån realistisk genomgång av gamla testamentet för att hitta förbundsarken heller, tex.

Medlem
Skrivet av LariosoDog:

NaughtyDogs hantering av problemen med UC3 var ett starkt skäl att jag gjorde mig av med PS3.

Folk sitter där med sina omstartande PS3 och dom gör inte ett skit.

Det har jag helt missat trots åtskilliga timmar med uc3. Vad var det för problem?

Medlem
Skrivet av ZF:
Skrivet av oscarstegland:
Skrivet av ZF:
Skrivet av izayoi:

Förstår inte varför folk gillar Uncharted så mycket. Köpte 1:an och 2:an men blev inte speciellt imponerad. Alldeles för mycket tråkigt skjutande och überlätta semipussel för min smak. Skulle ha varit riktigt coolt om det var större fokus på just pussel och utforskande... istället för B-action.

Men det är bara min åsikt...

det är tänkt som en modernare Indiana Jones, så alla pussel svårare än "tryck på sten som ser avvikande ut" eller "elda upp rep med motvik" vore ju ganska kontraproduktiva.

men i åsikt håller jag med lite, skjutandet blev bara ett arbete till slut och pusslen bara meningslösa hinder på en bana som stoppade framfarten ungefär lika bra som ett hinder på en hinderbana. ..err, ja.

Fast det gäller ju all spelmekanik egentligen. Oavsett vad man spelar så har man oftast ett mål och spelets uppgift är att lägga ut hinder så att man inte kommer dit hur lätt som helst.

Skillnaden är ju att med ett bra spel är berättande och karaktärer så pass viktiga att de håller uppe illusionen att det är mer på spel än hinder på vägen till ett mål. Det är just detta jag tycker om med Uncharted. De är så härligt välberättade, inga laddningstider, så cinematiskt att man inte behöver tänka så mycket som ett spel, utan det gäller bara att hoppa på och njuta.

fast nu var det ju lite det jag menade, pusslen är inga hinder för att UC inte är ett pusselspel och verkligt svåra sådana hade hindrat det där hoppa och njuta du pratar om. jag tror knappast nån som gillar Indy hade velat ha nån realistisk genomgång av gamla testamentet för att hitta förbundsarken heller, tex.

Nej det har du helt rätt i och för det mesta är pusselmomenten ruskigt lätta. Jag hoppas på en förbättring till nästa gång så att det blir lite i stil med Assassin's Creed som ändå har extremt mycket historia och ändå anammar modern spelmekanik.

1
Skriv svar